کد خبر: ۳۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
بازیگر سریال «رستگاری» با انتقاد از وضعیت تولید محتوا در پلتفرم‌ها گفت:پلتفرم‌ها ما را به سمتی می‌برند که آنچه هستیم نباشیم. باید مراقب و هوشمند باشیم که بخش انسانیت ما کم رنگ نشود. خیلی از آثار پلتفرم‌های ما کپی است.

مخاطب ۲۴- بازیگر- رضا توکلی درباره سریال «رستگاری» که شب‌های ماه رمضان از شبکه ۲ روی آنتن می‌رود اظهار داشت: امروز نسل جدید در حال نابودی است و پرورش در مدارس اتفاق نمی‌افتد و فیلمسازی و سریال سازی ما نیز پرورش ندارد و در شان ما باید آثار اتفاق بیفتد.
وی درباره فیلمنامه «رستگاری» تاکید کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم آن را پسندیدم. نقش پر از فراز و نشیب است و آدمی فرصت طلب را روایت می‌کند که در جامعه ما زیاد هستند. این افراد دنبال جزییات هستند و دنبال گذران و ایجاد شرایط بهتر هستند، اما غافل از آنکه از منظر شرعی اشکالاتی وجود دارد.
این بازیگر تلویزیون یادآور شد: من را بازیگر سریال آثار ماه رمضانی می‌دانند که ممکن است ماورایی یا غیر ماورایی باشد و معتقدم این برکت زندگی من است و در ماه رمضان سریال‌های ماورایی ۹۰ درصد بازدید داشته اند.
توکلی با اشاره به مسئله‌ای که سریال «رستگاری» مطرح می‌کند، یادآور شد: موضوع سریال بسیار مهم و استراتژیک است و چاه‌های آب، کشور ما را خشک کرده و دچار خشکسالی و فرونشست زمین شده‌ایم. «رستگاری» این مسئله را مطرح می‌کند و در ضمیر ناخوداگاه مخاطب این موضوع می‌ماند.
وی ادامه داد: با یک سریالی بنام «رستگاری» حرف‌های مهمی زده می‌شود، اما نگاه سلیقه‌ای به این سریال، آن را دچار چالش می‌کند. همه ما برای یک واحد مشترک برنامه می‌سازیم و آن واحد، مردم است.
این بازیگر تلویزیون و سینما تصریح کرد: سریال حرف دینی جذاب می‌زند و می‌خواهم نگاه‌های شخصی را درباره «رستگاری» کنار بگذارید. ما می‌توانیم صد‌ها کتاب را فیلم کنیم و صد‌ها سریال را از آثار ادبی استخراج کنیم. معتقدم باید بعد از این همه سال مراقبت کنیم و هرکسی که دم از دین زد الزاما انسان شریفی نیست.
توکلی ادامه داد: فلسفه خواب حکمتی بزرگ دارد و مدیران و مسئولان باید برای آثار ماورایی بودجه‌های خوب ببینند. ما باید در این آثار حرف‌های جدیدی برای مخاطب بزنیم. همه برای دنیای بعد از مرگ کنجکاویم و آنچه بشر نمی‌تواند بدست بیاورد دوست دارد در تصویر ببیند.
وی با دفاع از «رستگاری» گفت: سریالی ساخته شده که اعلام می‌کند بعد از مرگ هم درگیر اعمال هستیم و طبق قرآن شما نسبت به حق یتیم و حق‌الناس مسئولید.
توکلی درباره استقبال از آثار قصه‌گو یادآور شد: پلتفرم‌ها ما را به سمتی می‌برند که آنچه هستیم نباشیم. باید مراقبت و هوشمند باشیم و بخش انسانیت ما کم رنگ می‌شود. خیلی از آثار پلتفرم‌های ما کپی است. جوانان ما باید آگاه باشند و رسانه از طریق سریال و تولید فیلم باید این آگاهی را ایجاد کند.
وی افزود: مسئله من پرورشی است آموزش و پرورش ما برای نسل جدید چه کرده است؟ چه بخشی از پرورش را داشتیم؟ برای ساخت اثر کودک و نوجوان دچار بوروکراسی اداری می‌شویم.
این بازیگر با بیان اینکه ده نمکی کارگردانی باهوش است ادامه داد: کارگردان باید مقتدر باشد. کارگردانی داشتیم که در مواجهه با بازیگر سرشناس خود را گم می‌کرد. ده نمکی باهوش و شریف است و او باید شرایط خوبی را برای کارگردانی داشته باشد. همیشه برای کارگردان کار احترام ویژه‌ای قائل هستم و همه کارگردانانی که با آنان کار کردم به این مسئله صحه می‌گذارند. وظایف خود را انجام دادم و مثل یک موم در اختیار کارگردان بودم. بابت نقشم در «رستگاری» متشکرم و معتقدم ده نمکی نیاز به تبلیغ ندارد.
توکلی گفت: این پروژه برای من لذتبخش بود و خاطرات خوبی از کار با ده‌نمکی دارم. او حرمت بازیگر را حفظ می‌کند. «رستگاری» در نگاه مردم اثر خوبی از آب درآمده و مردم باهوش هستند و می‌دانند چه اثری را به تماشا بنشینند.

برچسب ها: بازیگر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.