کد خبر: ۳۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
قیمت های جدید بلیت ورزشگاه آزادی در بازی استقلال مقابل مس رفسنجان مشخص شد.

مخاطب۲۴- تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر میزبان مس رفسنجان است و بلیت فروشی این مسابقه از روز گذشته آغاز شده است. نکته جالب اینکه در سال جدید بلیت قسمت‌های مختلف ورزشگاه افزایش یافته به نحوی که جایگاه بانوان در طبقه دوم با قیمت ۷۵ هزار تومان، پشت دروازه‌ها ۱۵۰ هزار تومان و روبروی جایگاه با قیمت ۲۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد که باز هم می‌بینیم که قیمت‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

همه چیز از کرونا شروع شد

فراگیری کرونا در سال ۹۸ باعث شد که مسابقات فوتبال حدود ۲۲ ماه در ایران بدون تماشاگر برگزار شود. پس از اتمام محدودیت‌ها به همان اندازه که هواداران برای بازگشت به ورزشگاه ذوق داشتند با یک شوک نیز روبرو شدند. همان بلیتی که تا قبل از کرونا در بهترین حال به ۵ الی ۱۰ هزار تومان و برای بهترین جایگاه به ۲۰ هزار تومان می‌رسید حالا باید در یک جایگاه متوسط با حدود ۱۰ برابر قیمت تهیه می‌شد. بعد از کرونا قیمت بلیت‌های ورزشگاه آزادی به ۵۰، ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

فوتبال دیدن هر روز لاکچری‌تر از دیروز

از آن زمان افزایش قیمت بلیت‌ها بدون در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی و توانایی فوتبال دوستان هر سال افزایش پیدا کرد و وقتی که یکی از دلخوشی‌های مردم در کشور به ویژه برای قشر جوان، حضور در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال است، افزایش سرسام‌آور قیمت بلیت تماشای مسابقات می‌تواند به عنوان اهرمی بازدارنده نسبت به حضور افرادی باشد که تمایل بسیاری برای حضور در ورزشگاه دارند، اما از توان مالی لازم برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید

افرادی که همواره در ورزشگاه‌های کشور برای تماشای مسابقات فوتبال حضور پیدا می‌کنند، عموما از طبقه متوسط و بعضا ضعیف به لحاظ مالی و اکثرا هم جوانان بین ۱۴ تا ۳۰ سال هستند. بر این اساس افزایش بی حساب و کتاب قیمت بلیت در ورزشگاه آزادی برای این قشر خبر خوبی نخواهد بود و به طور حتم اگر یکی از اهداف ورزش ایران سرگرم‌کردن جوانان با حضور آن‌ها در ورزشگاه‌هاست، باید در رابطه با قیمت بلیت چاره‌اندیشی شود و راهکار‌های لازم مدنظر قرار گیرد.
این قیمت بلیت‌ها در شرایطی اعلام شده که هر فرد برای تماشای بازی تیم محبوبش علاوه بر وقت باید هزینه‌های دیگری را هم صرف کند. شاید اگر بلیت صد و پنجاه هزار تومانی را برای یک تماشاگر در نظر بگیریم، باید دویست هزار تومان هم برای ایاب و ذهاب و تغذیه‌اش کنار بگذاریم. دیدن یک مسابقه فوتبال در استادیوم آزادی با این وضعیت برای یک جوان هر بار به طور متوسط ۳۵۰ تومان آب می‌خورد.

این پایان ماجرا نیست!

شاید فکر کنید داستان بلیت‌های گران قیمت تا همین جا به پایان می‌رسد، اما فقط کافی است شما در یک بازی مهم موفق به خرید بلیت نشوید تا با بازار زیر پوست سکو‌ها بیشتر آشنا شوید، همه جای دنیا بازار سیاه وجود دارد و ایران نیز مستثنی نیست. در صورتی که شما در زمان مشخص شده نتوانید بلیت یک بازی مثل دربی را خریداری نکنید، باید سری به اپلیکیشن‌های فروش کالا مراجعه کنید تا بیشتر شوکه شوید. تا سال گذشته و افزایش نیافتن قیمت‌ها بلیت‌های بازی‌های مهم ورزشگاه آزادی از ۱ میلیون تا ۸ میلیون در اپلیکیشن‌ها وجود داشت. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم با وضعیت اقتصادی و نرخ جدید دلار با چه ارقام جدیدی قرار است سورپرایز شویم!

برچسب ها: استقلال تهران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.