کد خبر: ۳۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
نماگر‌های بورس امروز پس از افزایش ارتفاع در روز‌های معاملاتی ابتدایی سال ۱۴۰۳، متوقف و سپس نزولی شدند. به طوری که هر دو نماگر اصلی بازار در پایان بورس امروز افت کردند. این نزول در شاخص هم‌وزن شدیدتر بود.

مخاطب ۲۴- بورس- معاملات میدان فردوسی خبر از افزایش روز‌افزون قیمت دلار آمریکا می‌دهد و این موضوع سبب شد تا اهالی بازار سهام نیز به فکر سرمایه‌گذاری در این بازار بیفتند. به طوری که در پایان بورس امروز بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. هرچند این موضوع در بلندمدت موتور محرک بورس به حساب می‌آید، اما در کوتاه‌مدت و جو هیجانی، تمایل به خرید دلار بیشتر است.

بیشتر بخوانید

روز گذشته همچنین کنسولگری ایران در دمشق مورد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی واقع شد؛ این موضوع نااطمینانی سیاسی را در معاملات امروز بازار سهام به همراه داشت. باید توجه داشت که بازار سهام در کوتاه‌مدت با اخبار سیاسی و قیمت دلار درگیر است و تا زمان کاهش ریسک‌های سیاسی این موضوع ادامه دارد.

بورس امروز در یک نگاه

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش ۱۵ هزار و ۷۲۶ واحدی که معادل ۰.۷ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نزول بیشتری را به خود دیدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز ۱۰ هزار و ۳۸۱ واحد که معادل ۱.۳۵ درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۵۹ هزار و ۸۲۷ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۵۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۶۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات خرد

در جریان معاملات امروز سه سهم ذوب، فزر و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، شستا و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ولکار با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، لابسا نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فزر، سرچشمه و نوری تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های سرچشمه، سپیدار و واعتبار ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نماد‌های کرومیت، وبانک و وساپا خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کهرام، گنگین و وارس رقم خورد. همچنین جم در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کیا بود.

 

برچسب ها: بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
رابطه جنسی بعد از گذشت هفته ها توسط پزشک قابل‌تشخیص است title
با پیشرفت علم پزشکی، امکان اثبات رابطه جنسی به‌راحتی فراهم شده است و باتوجه‌به بروز روابط خارج از هنجار‌ها و قوانین جامعه و همچنین رخداد تجاوز و خشونت، لازم است بتوانیم با استفاده از روش‌های علمی و مستند، اثبات رابطه جنسی را از طریق پزشکان قانونی به انجام برسانیم و به کمک آن، متجاوزان و آن‌هایی که از هنجار‌ها خارج می‌شوند را مجازات کنیم.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.