کد خبر: ۳۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی امشب به کار خود پایان می‌دهد که مصلای امام خمینی (ره) در ایام عید مملو از مؤمنان بود و به تفرجگاهی مذهبی برای روزه‌داران تبدیل شده بود.

مخاطب ۲۴- نمایشگاه بین المللی قران کریم- این نمایشگاه امسال در زمانی متفاوت از ادوار گذشته و در ایام عید نوروز برگزار شد و بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها مردم مؤمن و روزه‌دار استقبال باشکوهی از آن داشتند تا جایی که در شب‌های یازدهم و سیزدهم برگزاری نمایشگاه، مصلای امام خمینی (ره) مملو از جمعیت بود و جای سوزن انداختن نداشت.
استقبال مردم از نمایشگاه آن را به تفرجگاه نوروزی مؤمنان تبدیل کرد و بسیاری از خانواده‌ها افطار خود را به مصلی آورده و روزه خود را در جوار قرآن کریم باز می‌کردند. البته مسئولان نمایشگاه هم با افطاری ساده و چای پذیرای روزه‌داران بودند.
تدارک برنامه‌های قرآنی، مسابقات و همچنین برنامه‌های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان امسال پررنگ‌تر از ادوار قبل بود و به همین دلیل بخش‌های مربوط به این قشر همواره پر بود. برنامه‌هایی مانند حافظ شو، مسابقات قرآنی، بازی‌های رایانه‌ای، نمایش فیلم، اجرای تئاتر، نمایش تصاویر چند بعدی با عینک‌های مخصوص و... از جمله آیتم‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان بود.

بیشتر بخوانید

البته برنامه‌های نمایشگاه برای بزرگسالان به اندازه برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان نبود، اگر هم بود آن جذابیت‌ها را نداشت، اما در این میان برنامه‌هایی مانند حافظ شو و برخی محافل قرآنی و همچنین بخش‌هایی مانند متا هیأت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات ویژه بزرگتر‌ها طراحی شده بود که با استقبال بالای مردم مواجه بود و جا دارد مسئولان نمایشگاه در دوره‌های بعد برنامه‌های بیشتر و جذاب‌تری برای قشر بزرگسال طراحی کنند.
پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی طبق دوره‌های قبل از بخش‌های شلوغ نمایشگاه قرآن کریم بود. این بخش توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برپا شد و در آن کارشناسان حوزوی پاسخگویی مردم بودند.
حضور شبکه‌های مختلف تلویزیونی و مجازی و پوشش گسترده رسانه‌ای نمایشگاه تأثیر خوبی در حضور مردم داشت و برخی شبکه‌های غیر تخصصی مانند شبکه کودک و همچنین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال در فضای مجازی پوشش بی‌سابقه‌ای از نمایشگاه داشتند.
بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم امسال با چیدمانی مطلوب‌تر از دوره‌های قبل در فضای اصلی نمایشگاه برپا شد و نمایندگان ۲۵ کشور امسال آثار قرآنی خود را ارائه کردند، غرفه عتبه عباسی در این بخش بسیار فعال بود و حضور حسنین حلو کارشناس برنامه محفل بر رونق این غرفه افزوده بود. البته کمبود مترجم در بخش بین‌الملل محسوس بود و مردم با غرفه‌داران خارجی به سختی ارتباط برقرار می‌کردند. بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن طبق سنوات قبل چند روز زود‌تر به کار خود پایان داد.
چیدمان نمایشگاه امسال چندان مورد رضایت نبود و خالی بودن بخش زیادی از شبستان مصلی و استفاده از آن به عنوان فضای استراحت و نماز به چشم می‌آمد، همچنین قرار گرفتن برخی غرفه‌های فروشگاهی در فضای اصلی نمایشگاه چندان جالب نبود و حتی بر خلاف تصورات، زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفت و اغلب غرفه‌داران این بخش از فروش کم گلایه داشتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و سوم title
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران عصر شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) در ورزشگاه آزادی برگزار شد. و پرسپولیس قهرمان شد
لحظه بالا بردن جام و جشن قهرمانی پرسپولیس + ویدیو title
پرسپولیس در هفته ۳۰ و پایانی لیگ برتر ایران با نتیجه یک بر صفر از سد مس رفسنجان گذشت و با یک اختلاف امتیاز قهرمان شد.
پرسپولیس قهرمان لیگ بیست‌وسوم شد title
پرسپولیس با تک گل گئورگی گولسیانی به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید.
وضعیت خواننده جوانی که در اتوبان نیایش تصاذف کرد چگونه است؟ title
سومین عمل جراحی حامیم با موفقیت انجام شد و گروه پزشکان متخصص با تلاشی سه ساعته در اتاق عمل، اخبار امیدوارکننده‌ای از روند درمانی «حامیم» را به خانواده او منتقل کرده‌اند.
پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه ۲۰۰۰ساله title
باستان‌شناسان جواهرات، طلا، نوک نیزه و یک آینه بزرگ برنزی را از تپه‌های تقریباً ۲۰۰۰ ساله در منطقه ترکستان در جنوب قزاقستان کشف کردند.
ژست عاشقانه بازیگر و همسر جانش! title
عکس عاشقانه و جدید نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در اکران نمایش خارشتر پربازدید شد.
بازی مافیا به خاطر یک دختر رنگ خون گرفت title
پسر جوان که در جریان بازی مافیا به خاطر یک دختر همبازی‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.