کد خبر: ۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

سینما‌ها در نوروز چقدر فروختند؟

سینماهای کشور موفق شدند تا با جذب ۸۸۴ هزار مخاطب در سال جدید، پررونق‌ترین اکران نوروزی پساکرونایی کشور را رقم بزنند.
سینما‌ها در نوروز چقدر فروختند؟

مخاطب۲۴- سینما‌های کشور موفق شدند تا با جذب ۸۸۴ هزار مخاطب در سال جدید، پررونق‌ترین اکران نوروزی پساکرونایی کشور را رقم بزنند.

اکران نوروز ۱۴۰۳ سینما‌ها با یک عملکرد فراتر از انتظار، ۱ میلیون و ۳۳۵ هزار نفر را به سینما‌ها کشاند و ۸۶ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان فروخت.

البته اگر بخواهیم این اکران را از اول فروردین تا پایان تعطیلات محدود کنیم، به ۸۸۴ هزار مخاطب و گیشه بیش از ۶۱ میلیارد تومان می‌رسیم. این آمار در قیاس با اکران نوروز سال گذشته، ۱۲ درصد رشد مخاطب و حدود ۱۱۸ درصد رشد گیشه را شاهد بوده است.

اکران نوروز امسال در شرایطی به این رشد قابل‌توجه دست یافته که به‌واسطه شب‌های قدر، کمتر از ۱۰ روز اکران عمومی را تجربه کرد حال آن‌که اکران سال گذشته، طی ۱۳ روز مفید و کامل صورت گرفته بود. همچنین ۳ روز ابتدایی نوروز سال گذشته ایامی عادی بودند، اما تمام نوروز امسال، با ماه مبارک رمضان تلاقی داشت که طبیعتا پذیرای مخاطبان کمتری بود که سبب شد تا آمار نوروز امسال، پیام‌های خوبی را برای سینمادوستان مخابره کند.

بیشتر بخوانید

البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که تمرکز اصلی بر روی اکران فطر قرار داشته و شاید کمتر سینمادوستی تصور می‌کرد که اکران تماما رمضانی نوروز امسال بتواند به چنین آماری برسد.

تمساح خونی که فروش کلی خود را از ۱ میلیون نفر عبور داده و توانسته بیش از ۶۶ میلیارد تومان فروش کند، در ۱۳ روز سال جدید، ۶۳۷ هزار مخاطب داشت و ۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز فروخت.

بی‌بدن اگرچه ۱۵۶ هزار مخاطب داشت و ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز فروخت، اما ۱۲۸ هزار مخاطب با ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن متعلق به سال جدید است.

آپاراتچی نیز درکل ۴۳ هزار مخاطب داشت و گیشه آن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. ۳۵ هزار مخاطب با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش مربوط به فروش امسال این فیلم است.

پرویزخان با ۳۹ هزار مخاطب، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشت که ۲۳ هزار مخاطب آن با ۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان طی سال جدید رقم خورده است.

نوروز نیز ۳۰ هزار مخاطب داشت و ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخت. از این میزان، ۲۴ هزار مخاطب، سهم اکران امسال بود که ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عایدی داشت.

یلیا جستجوی قهرمان با ۲۸ هزار و ۵۰۰ مخاطب، ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخت. ۲۲ هزار مخاطب و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان متعلق به اکران امسال این فیلم است.

آسمان غرب نیز درمجموع ۱۷ هزار و ۲۰۰ مخاطب داشت و ۹۷۰ میلیون تومان فروش کرد.

روشن و مسافری از گانورا، دو فیلم اکران سال گذشته بودند که در نوروز امسال نمایش داشتند. روشن ۱۵۰۰ مخاطب داشت و ۱۱۱ میلیون تومان فروخت. مسافری از گانورا نیز با ۲ هزار مخاطب، فروش ۴۱ میلیون تومانی را تجربه کرد.

سیگنال‌های خوبی برای سینمای ایران مخابره می‌شود

این مختصات، دستاورد خوبی است که برای سینما‌های امسال رقم خورد تا پررونق‌ترین اکران نوروزی پساکرونایی کشور شکل بگیرد. این آمار سبب شده تا امیدواری‌های بیشتری نسبت به اکران امسال وجود داشته باشد. پس از ماه مبارک رمضان، فرآیند استقبال از فیلم‌های روی پرده، رشد قابل‌توجهی را شاهد خواهد بود. همچنین اکران فطر نیز از دهه سوم فروردین‌ماه آغاز می‌شود تا تلاقی این دو روند، موج تصاعدی خوبی را در تعداد مخاطبان و گیشه سینمایی کشور شاهد باشد.

۸۸۴ هزار مخاطب با گیشه بیش از ۶۱ میلیارد تومانی سبب شدند تا اکران نوروزی امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد رشد مخاطب و حدود ۱۱۸ درصد رشد گیشه را شاهد باشداین موج بزرگ، روند رو به رشد خود را تا تعطیلات خردادماه ادامه خواهد داد و پس از این زمان است که احتمالا با اکران چند فیلم دیگر، سینما‌ها با قدرت، وارد بازه طلایی تابستان خواهند شد؛ بنابراین همه چیز آماده یک بهار خوب برای سینما‌های کشور است که آمار‌ها را به‌نسبت بهار سال گذشته، با تغییرات بهتری همراه خواهد کرد.

فصل بهار، ۳ بزنگاه سینمایی مهم دارد: اکران نوروز، اکران فطر و اکران نیمه دوم خرداد. بزنگاه اول با قدرت خوبی پشت‌سر گذاشته شد و آمار‌ها را فراتر از میزان انتظارات، همراه کرد. قله این حرکت سینوسی در اکران عیدفطر قرار دارد که شنیده‌ها خبر از حضور ۲ تا ۳ فیلم قدرتمند و پرمخاطب در فهرست آثار این بازه مهم حکایت دارند. برای اکران نیمه‌دوم خرداد نیز باید برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از فیلم‌سوزی، آثار پرمخاطبی به سینما تزریق شوند تا فاصله میانه خرداد تا پیش از شروع ماه محرم، به نفع سینما رقم بخورد.

همچنین سینماها، تعطیلات مناسبتی خود را به پایان رسانده و تا نیمه خردادماه، یک‌نفس پذیرای مخاطبان هستند که این خبر نیز می‌تواند سیگنال‌های مثبتی را برای سینما‌ها مخابره کند.

بر روی کاعذ، همه چیز به نفع یک رکوردشکنی‌های متوالی در فصل بهار است تا گیشه ۲۰۰۰ میلیاردی امسال، حرکت خود را با موج مهیب بهار آغاز کند. این اتفاق چشم‌گیر با توجه به قرار گرفتن سینما در سبد خانوار ایرانی، قابل‌دسترس‌تر از هر زمان دیگری است.

خبر‌های خوبی برای سینمای ایران طی سال جاری در راه است.

برچسب ها: سینما
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
خانم ها، افسردگی میانسالی را جدی بگیرید خانم ها، افسردگی میانسالی را جدی بگیرید
افسردگی در میانسالی مشکلی شایع و قابل درمان است و این افراد باید بدانند که تنها نیستند و لازم نیست در سکوت و تنهایی رنج بکشند.
چرا حوصله کتاب خواندن نداریم؟ چرا حوصله کتاب خواندن نداریم؟
در دنیای پرهیاهوی امروز، بی‌حوصلگی برای مطالعه به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده و ذهن انسان معاصر را از تمرکز و تفکر عمیق دور کرده است
آنچه درباره هومن سیدی نمی‌دانستید! آنچه درباره هومن سیدی نمی‌دانستید!
هومن سیدی در یک ویدئو درباره خود افشاگری کرد.
عکس| سند دانشجو بودن علیرضا بیرانوند عکس|  سند دانشجو بودن علیرضا بیرانوند
صحبت های هفته پیش بیرانوند در مورد تحصیلاتش حسابی حاشیه ساز شد.
آلزایمر را با این گیاه درمان کنید! آلزایمر را با این گیاه درمان کنید!
پژوهش‌های محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران نشان می‌دهد عصاره گیاهان وج و بادرنجبویه می‌تواند به درمان آلزایمر کمک کند.
توصیه‌های طب ایرانی برای روز‌های سفر توصیه‌های طب ایرانی برای روز‌های سفر
یک متخصص طب ایرانی با تأکید بر اهمیت حفظ تعادل مزاجی، خواب کافی، تغذیه مناسب و کنترل حالات روحی، این موارد را از ارکان اصلی رانندگی ایمن دانست و توصیه‌هایی برای کاهش خطرات رانندگی ارائه کرد.
از کجا بفهمیم روغن زیتون سالم است؟ از کجا بفهمیم روغن زیتون سالم است؟
شاید تصور کنیم روغن زیتون مرغوب، همیشه ماندگار است و تاریخ انقضایش فقط یک عدد روی برچسب است. اما واقعیت این است که این طلای مایع هم مانند هر ماده طبیعی دیگری، در گذر زمان و تحت شرایط نگهداری نامناسب، کیفیت خود را از دست می‌دهد و فاسد می‌شود.
برگزیده
پشت پرده عشق ابدی پشت پرده عشق ابدی
در صحبت‌های پرستو صالحی آمده که برنامه «عشق ابدی» ابتدا توسط شرکتی به نام مدیا پیم (MedyaPim) ساخته شده و بعد‌ها مسئولیت تولید آن به یک کمپانی دیگر به نام یاپیم (Yapım) سپرده شده است؛ هرچند نام کامل این شرکت دوم مشخص نیست و فقط با عنوان کلی «Yapım» معرفی شده است.
چرا حوصله کتاب خواندن نداریم؟ چرا حوصله کتاب خواندن نداریم؟
در دنیای پرهیاهوی امروز، بی‌حوصلگی برای مطالعه به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده و ذهن انسان معاصر را از تمرکز و تفکر عمیق دور کرده است
آنچه درباره هومن سیدی نمی‌دانستید! آنچه درباره هومن سیدی نمی‌دانستید!
هومن سیدی در یک ویدئو درباره خود افشاگری کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر