کد خبر: ۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
دیدار سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود که بعد از ظهر چهارشنبه در مسکو انجام شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی زبان داشت.

به گزارش سرویس سیاسی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ در گزارش خود به نقل از رئیس جمهور ایران گزارش داد: رئیسی سفر خود به مسکو را نقطه عطف در روابط دوجانبه خواند.

بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در رسانه‌های عربی زبان
براساس گزارش این شبکه فرانسوی، رؤسای جمهور ایران و روسیه در این دیدار، روابط میان دو کشور را ستودند.

 


براساس گزارش فرانس ۲۴؛ رئیسی اعلام کرد که وی پیش نویس سند همکاری راهبردی که می‌تواند همکاری مشترک را در دو دهه آینده تقویت کند، در اختیار مسکو قرار داده است.

شبکه المیادین لبنان

شبکه المیادین لبنان این جمله رئیس جمهور ایران را که «هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست نداریم، کشوری که به دنبال روابط راهبردی با آن هستیم» برجسته کرد.

این شبکه خبری به نقل از رئیسی افزود: برای لغو تحریم‌های ایران تلاش خواهیم کرد.

به نوشته المیادین، رئیسی تصریح کرد: تجربه خوبی در همکاری با روسیه در سوریه برای مقابله با تروریسم داریم و این مسأله می‌تواند پایه روابط باشد.

این شبکه خبری در بخش دیگری از گزارش خود این بخش را برجسته کرد که رئیس جمهور روسیه از «همتای ایرانی خود بابت قبول سفر به مسکو با وجود شیوع ویروس کرونا و به خاطر اهمیت روابط دو کشور در شرایط کنونی در روابط بین الملل تشکر کرد.»

شبکه آر تی روسیه

بخش عربی شبکه آر تی روسیه نیز در گزارش خود به بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو پرداخت و افزود، رئیسی بر اهمیت تجربه همکاری میان ایران و روسیه در سوریه تأکید کرد و گفت که می‌توان از این تجربه در زمینه‌های دیگر استفاده کرد.

این شبکه خبری اعلام کرد: رئیس جمهور ایران متعهد شد که تهران هرگز به خاطر تهدیدات و تحریم‌های غرب، توسعه خود را متوقف نخواهد کرد، در عین حال تهران تلاش می‌کند تحریم‌های وضع شده علیه خود را لغو کند.

خبرگزاری سانا سوریه

سانا خبرگزاری رسمی سوریه با انعکاس این دیدار به نقل از رئیسی نوشت، طرف ایرانی طرح همکاری راهبردی ۲۰ ساله را در اختیار روسیه قرار داده است.

براساس گزارش این خبرگزاری رئیس جمهور ایران اعلام کرد که مسکو و تهران می‌توانند در مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا در عرصه بین المللی همکاری کنند.

رئیس جمهور ایران افزود، هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست نداریم، این روابط کوتاه مدت و تاکتیکی نخواهد بود، بلکه روابطی همیشگی و راهبردی خواهد بود.

پایگاه العهد لبنان

همچنین العهد پایگاه خبری مهم لبنانی هم به دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو پرداخت.

براساس گزارش این پایگاه خبری لبنانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد: ایران تلاش می‌کند روابطی جامع با روسیه داشته باشد، همچنان که می‌کوشد سطح همکاری دیپلماتیک خود با همسایگانش را ارتقا دهد.

سید ابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به مسکو سفر کرده است. رئیس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به پایتخت روسیه، در فرودگاه این شهر مورد استقبال «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه روسیه قرار گرفت.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیسی به روسیه است.

برچسب ها: مسکو پوتین رئیسی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.