کد خبر: ۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
دیدار سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود که بعد از ظهر چهارشنبه در مسکو انجام شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی زبان داشت.

به گزارش سرویس سیاسی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ در گزارش خود به نقل از رئیس جمهور ایران گزارش داد: رئیسی سفر خود به مسکو را نقطه عطف در روابط دوجانبه خواند.

بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در رسانه‌های عربی زبان
براساس گزارش این شبکه فرانسوی، رؤسای جمهور ایران و روسیه در این دیدار، روابط میان دو کشور را ستودند.

 


براساس گزارش فرانس ۲۴؛ رئیسی اعلام کرد که وی پیش نویس سند همکاری راهبردی که می‌تواند همکاری مشترک را در دو دهه آینده تقویت کند، در اختیار مسکو قرار داده است.

شبکه المیادین لبنان

شبکه المیادین لبنان این جمله رئیس جمهور ایران را که «هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست نداریم، کشوری که به دنبال روابط راهبردی با آن هستیم» برجسته کرد.

این شبکه خبری به نقل از رئیسی افزود: برای لغو تحریم‌های ایران تلاش خواهیم کرد.

به نوشته المیادین، رئیسی تصریح کرد: تجربه خوبی در همکاری با روسیه در سوریه برای مقابله با تروریسم داریم و این مسأله می‌تواند پایه روابط باشد.

این شبکه خبری در بخش دیگری از گزارش خود این بخش را برجسته کرد که رئیس جمهور روسیه از «همتای ایرانی خود بابت قبول سفر به مسکو با وجود شیوع ویروس کرونا و به خاطر اهمیت روابط دو کشور در شرایط کنونی در روابط بین الملل تشکر کرد.»

شبکه آر تی روسیه

بخش عربی شبکه آر تی روسیه نیز در گزارش خود به بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو پرداخت و افزود، رئیسی بر اهمیت تجربه همکاری میان ایران و روسیه در سوریه تأکید کرد و گفت که می‌توان از این تجربه در زمینه‌های دیگر استفاده کرد.

این شبکه خبری اعلام کرد: رئیس جمهور ایران متعهد شد که تهران هرگز به خاطر تهدیدات و تحریم‌های غرب، توسعه خود را متوقف نخواهد کرد، در عین حال تهران تلاش می‌کند تحریم‌های وضع شده علیه خود را لغو کند.

خبرگزاری سانا سوریه

سانا خبرگزاری رسمی سوریه با انعکاس این دیدار به نقل از رئیسی نوشت، طرف ایرانی طرح همکاری راهبردی ۲۰ ساله را در اختیار روسیه قرار داده است.

براساس گزارش این خبرگزاری رئیس جمهور ایران اعلام کرد که مسکو و تهران می‌توانند در مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا در عرصه بین المللی همکاری کنند.

رئیس جمهور ایران افزود، هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست نداریم، این روابط کوتاه مدت و تاکتیکی نخواهد بود، بلکه روابطی همیشگی و راهبردی خواهد بود.

پایگاه العهد لبنان

همچنین العهد پایگاه خبری مهم لبنانی هم به دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو پرداخت.

براساس گزارش این پایگاه خبری لبنانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد: ایران تلاش می‌کند روابطی جامع با روسیه داشته باشد، همچنان که می‌کوشد سطح همکاری دیپلماتیک خود با همسایگانش را ارتقا دهد.

سید ابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به مسکو سفر کرده است. رئیس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به پایتخت روسیه، در فرودگاه این شهر مورد استقبال «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه روسیه قرار گرفت.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیسی به روسیه است.

برچسب ها: مسکو پوتین رئیسی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.