کد خبر: ۳۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مسافرت یکی از بهترین روش‌های به آرامش رسیدن و زدودن خستگی روز‌ها کار و تلاش از بدن خود است. سفر کردن فواید متعددی برای جسم و روح دارد. در سفر می‌توانیم با ساختن خاطره‌های دوست‌داشتنی، روز‌های سخت و پرمشغله زندگی روزمره را بهتر تحمل کنیم.

مخاطب ۲۴- سفر فواید بسیاری دارد. افرادی که سفر‌های متعددی تجربه می‌کنند، افق دید بازتر و مهارت‌های ارتباطی بهتری دارند.

در ادامه به برخی از مزایای متعدد سفر رفتن اشاره کرده‌ایم:

سلامت جسم و روان

سفر رفتن درست مثل این است که یک دوره کوتاهی در زندگی‌تان، شروع دوباره‌ای داشته باشید. با محیط، آدم‌ها و غذا‌های جدیدی آشنا می‌شوید و تجربه‌های خاطره‌انگیز دلچسبی کسب می‌کنید. افسردگی و اضطراب‌های ناشی از کار و زندگی با سفر کردن تا حد زیادی از بین می‌روند و ممکن است بعد از بازگشت از سفر به سراغ فعالیت‌های جدیدی بروید و زندگی‌تان را بهتر از قبل کنید. به‌طور کلی با سفر کردن می‌توانید روح و روان و زندگی سالم‌تری داشته باشید.

همچنین معمولا در مسافرت، فعالیت‌های فیزیکی‌تان بسیار بیشتر از مواقع عادی می‌شود، به‌ویژه اگر قصد طبیعت‌گردی داشته باشید. در سفر، بدن‌تان از کرختی در می‌آید و پس از بازگشت از سفر معمولا سرشار از انرژی می‌شوید.

بیشتر بخوانید

زندگی آرام بدون فناوری

هنگام سفر، به‌ویژه وقتی به طبیعت‌گردی می‌روید، از دنیای پرمشغله‌ای که مملو از فناوری‌ها و دنیای مجازی است مدتی دور می‌مانید. در این روز‌ها می‌توانید از دیدن مکان‌های مختلف دنیا، مانند دریا، نواحی سرسبز، خیابان‌های متنوع و مناطق باستانی لذت ببرید و آرامش داشته باشید. سفر کمک می‌کند تا احساس خوب و ذهن مثبتی داشته باشید.

کشف فرهنگ‌های دیگر

در سفر نه‌تن‌ها با مکان‌های جدید و نقاطی که هرگز ندیده‌اید آشنا می‌شوید، بلکه با فرهنگ مردم بومی آن مناطق هم آشنا می‌شوید و فرصتی می‌یابید که دیدتان به دنیا و هرآنچه در آن است، بازتر شود. وقتی با مردمان متفاوت از شهر و محله خود آشنا شوید، توانایی سازگار شدن با محیط در شما افزایش می‌یابد. همچنین آگاهی‌هایتان هم بیشتر می‌شود و بعد‌ها می‌توانید از مردم شهر‌های مختلف که فرهنگ‌های متفاوتی دارند با دیگران صحبت کنید. درضمن روبه‌رو شدن با فرهنگ‌های متفاوت، تحمل‌تان را در برابر افرادی که در بافت فرهنگی کاملا متفاوت از شما بزرگ شده‌اند و سبک زندگی و سنت‌های مختلفی دارند افزایش می‌یابد. درواقع یاد می‌گیرید چگونه به ارزش‌ها و باور‌های دیگران احترام بگذارید.

آشنایی با غذا‌های جدید

اگر از امتحان کردن غذا‌های جدید لذت می‌برید، مسافرت بهترین زمان برای این کار است. هر شهر و منطقه‌ای، غذا‌های بومی خود را دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و حتی دستور پخت آن‌ها را یاد بگیرید. خوردن غذا‌های خوشمزه محلی، یکی از اتفاق‌های خاطره‌انگیز سفر رفتن است.

شناخت خود

هنگام سفر با غریبه‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید که ممکن است رفتاری متفاوت با افراد منطقه زندگی‌تان داشته باشند. چگونگی برخوردتان با این افراد و همینطور موقعیت‌های جدید کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسید و بدانید آیا می‌توانید از پس شرایط مختلف برآیید یا خیر. حتی اگر به‌تن‌هایی سفر کنید، به شناخت دقیق‌تری از خود دست می‌یابید.

ساختن خاطره‌های فراموش‌نشدنی

یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توان در سفر انجام داد، ثبت خاطر‌های زیبای سفر است. وقتی از مناظر سرسبز یا مناطق سنتی شهر‌های مختلف عکس می‌گیرید، بعد‌ها با تماشای آن‌ها خاطرات خوب‌تان زنده می‌شود. همچنین در سفر اگر از نظر اقتصادی بتوانید هزینه کرده و برای خانواده خود سوغاتی بیاورید، گشتن در بازار‌های سنتی شهری که به آن رفتید، خاطره خوبی برایتان می‌سازد.

با ١١ فایده سفر رفتن آشنا شوید

کاهش اضطراب و نگرانی

زندگی روزمره و پرمشغله امروز موجب اضطراب و نگرانی دایمی‌مان شده است. از وظایف شخصی گرفته تا کار‌های مربوط به حرفه‌مان، جمعیت و سروصدا‌های اطراف‌مان، روح و جسم‌مان را به‌شدت خسته و گاه درمانده می‌کنند. اما وقتی فرصتی برای مسافرت پیدا می‌کنیم، از تمام این مشکلات برای مدتی دور می‌شویم، هوای تازه تنفس می‌کنیم، غذا‌های جدید می‌خوریم و فعالیت‌هایی غیر از کار‌های روزمره انجام می‌دهیم. این شرایط حتی اگر مدت آن کوتاه باشد، اضطراب و نگرانی را از ما دور می‌کند و آرام‌تر می‌شویم و پس از سفر با روحیه‌ای تازه به کار و زندگی باز می‌گردیم.

توجه به محیط‌زیست و طبیعت

سفر و گشت‌وگذار در طبیعت و دیدن مکان‌هایی مانند جنگل‌ها، دریاها، کوهستان و هر محیط زیبایی که به آنجا سفر می‌کنید، حس قدردانی‌تان را از طبیعت و محیط‌زیست بالا می‌برد و در عین حال هنگام صحبت با محلی‌ها و افراد آگاه یاد می‌گیرید از طبیعت چگونه مراقبت کنید.

با سفر می‌توانید از فواید آن استفاده کنید؛ بنابراین همین حالا، برای سفر آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید.

 

برچسب ها: سفر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.