کد خبر: ۳۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
یک عضو حماس امروز جمعه ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازداشت برخی از سران این جنبش در داخل بیمارستان الشفا در شهر غزه را رد کرد.

مخاطب ۲۴- یکی از مسوولان امنیتی جنبش حماس گفت «تصاویری که سخنگوی ارتش اسرائیل از افراد بازداشت شده در بیمارستان الشفا منتشر کرده، نادرست است و تعدادی از عکس‌های موجود در این لیست متعلق به افرادی است که در حال حاضر خارج از غزه هستند و برخی نیز تصاویر شهدا است، همین‌طور سه عکس از این لیست متعلق به پزشکانی است که تل‌آویو قبلا آن‌ها را آزاد کرده بود».

این منبع در حماس به الجزیره گفت: «آنچه رسانه‌های اسرائیل درباره بازداشت ده‌ها تن از سران مقاومت در داخل بیمارستان الشفا منتشر می‌کنند، صحت نداشته و نادرست بوده و در چارچوب جنگ روحی و روانی علیه مقاومت در نوار غزه است».

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر لیستی را منتشر کرده و مدعی شد که آن مربوط به مقامات ارشد حماس است که در جریان عملیات مستمر در بیمارستان الشفا بازداشت شدند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی این ارتش در ادامه نیز مدعی شد که «تعدادی از آن‌ها در حال حاضر در داخل بخش اورژانس مجتمع پزشکی الشفا پناه گرفتند و اگر تسلیم نشوند، همگی کشته خواهند شد.»
«رامی عبده» موسس و رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز در واکنش به تصاویری که ارتش رژیم صهیونیستی از افراد بازداشت شده در بیمارستان الشفا منتشر کرده و مدعی شده آن‌ها نیرو‌های مقاومت هستند، اظهار کرد: تعدادی از عکس‌های منتشر شده در بازداشت نیستند، پس از بررسی عکس‌ها، مشخص شد که در میان آن‌ها تعداد زیادی غیرنظامی و کارمند دولتی وجود دارد، همچنین برخی از آن‌ها پزشک هستند از جمله «انور الشیخ خلیل» و تعدادی نیزاز ساکنان منطقه اطراف بیمارستان بوده و برخی دیگر در پناهگاه‌های مجاور اقامت دارند.

عبده در ادامه گفت: «پس از آنکه ارتش اسرائیل در طول سه ماه گذشته بخش‌هایی از بیمارستان الشفا را تخریب کرد، ساختمان‌های متعددی از آن به پناهگاه آوارگان تبدیل شدند و تعدادی از آن‌هایی که عکس‌هایشان منتشر شده همراه با خانواده‌های خود پس از ویرانی کامل خانه‌هایشان در این بیمارستان پناه گرفتند».

همزمان یورش نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا و محاصره آن برای پنجمین روز پیاپی ادامه دارد و ارتش اشغالگر اطراف بیمارستان را به صورت مستمر هدف قرار می‌دهد و در حال حاضر از این ساختمان و خانه‌های اطراف آن ستون‌های دود به هوا بلند شده است.

در مقابل گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس تصاویری از مقابله رزمندگان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهر غزه منتشر کرد، در این تصاویر هدف‌گیری تعدادی از خودرو‌های زرهی دشمن در اطراف بیمارستان الشفا مشاهده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات خود به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مدعی است که حماس از ساختمان بیمارستان الشفا به عنوان مقری نظامی استفاده می‌کند و زیر این ساختمان اسلحه و تونل‌هایی را پیدا کرده است، اما مقاومت و نیز گزارش‌های رسانه‌های غربی این ادعا‌ها را رد کردند.

در ادامه روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصاویر اشتباهی از افرادی که در بیمارستان بازداشت شدند، منتشر کرده است و افرادی که تصاویرشان منتشر شده، بازداشت نشده‌اند.

همچنین آحارونوت نوشت، مشخص شد که بیانیه ارتش درباره بازداشت «رائد سعد» از فرماندهان گردان‌های القسام در بیمارستان الشفا نادرست است.

 

 

 

برچسب ها: جنبش حماس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.