کد خبر: ۳۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
رئیس مجلس در پیامی به مناسبت سال جدید نوشت: سال ۱۴۰۳، که نام‌گذاری رهبر انقلاب برای این سال نیز بر نقش مردم در اقتصاد تأکید ویژه دارد، فرصت خوبی است که با نگاهی به آرمان‌ها و واقعیت‌ها، شکست‌ها و دستاورد‌ها و تجربه‌های گرانی که طی دو دهۀ گذشته داشته‌ایم، چشم‌انداز ملی جدیدمان را طراحی و دنبال کنیم.

مخاطب ۲۴-  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت تحویل سال نو پیامی را تحت عنوان «سخنی با مردم عزیز ایران» صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:
«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سال نو را به ایرانیان عزیز در هر جای دنیا و همۀ کسانی که آیین نوروز را گرامی می‌دارند، تبریک عرض می‌کنم. همچنین تقارن بهار طبیعت و بهار فطرت و هدایت یعنی ماه مبارک رمضان را، که فرصت رشد برای یکایک ما و در کنار هم است، به فال نیک می‌گیرم.
به برادران و خواهران مجاهد غزه و کودکان بزرگوارشان که در معراج مقاومت به سر می‌برند و وجدان‌های انسانی را متوجه اقتدار و مظلومیت فلسطین کرده‌اند هم درود می‌فرستم.

در سالی که گذشت، همّ و غمّ ما در خانۀ ملت این بود که، در چارچوب کارویژۀ مجلس، طوری به مسائل روزمره یا مسائل بنیادی کشور بپردازیم که مردم گره‌گشایی را در زندگی خودشان حس کنند. مردم می‌توانند پیام سال گذشتۀ بنده را ببینند که چه قول و قراری گذاشته شده و چگونه محقق شده است. البته دولت محترم و سایر نهاد‌های حکمرانی هم باید با همدلی و هم‌افزایی اجرای مصوبات را دنبال کنند. ما در این زمینه نظارت مؤثری بر حرکت روی ریل برنامۀ هفتم خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید

در ماه پایانی سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد. مردم با مشارکت خودشان فرصتی برای تحول حکمرانی در راستای منافع عمومی به منتخبان داده‌اند. ما باید قدردان این فرصت باشیم. بالاترین قدردانی این است که از حاشیه‌های شخصی یا قبیله‌ای به دور باشیم و بر خدمت به مردم متمرکز بمانیم. قرآن به ما یاد داده هر چیزی به‌جز «منفعت مردم» کف روی آب و رفتنی است.
سال ۱۴۰۳، که نام‌گذاری رهبر انقلاب برای این سال نیز بر نقش مردم در اقتصاد تأکید ویژه دارد، فرصت خوبی است که با نگاهی به آرمان‌ها و واقعیت‌ها، شکست‌ها و دستاورد‌ها و تجربه‌های گرانی که طی دو دهۀ گذشته داشته‌ایم، چشم‌انداز ملی جدیدمان را طراحی کنیم و با ارادۀ عمومی تحقق آن را دنبال کنیم.

امیدوارم سال نو سال درخشش ملت ایران و سال گشایش برای مردم عزیزمان باشد. در پناه خدا، تندرست و شاد و سربلند باشید.
محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی».

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.