کد خبر: ۳۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: ۸ حوزه انتخابیه از جمله تهران به‌صورت تمام‌الکترونیک خواهد بود.

مخاطب ۲۴- محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: ۸ حوزه انتخابیه از جمله تهران به‌صورت تمام‌الکترونیک خواهد بود.
وی افزود: این تاریخ بر اساس قانون به‌پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، تعیین شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسلامی اسامی این ۲۱ حوزه را به‌شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

بیشتر بخوانید

** ۸ حوزه تمام‌الکترونیک

وی همچنین تأکید کرد: بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر» و «ملایر» به‌صورت تمام‌مکانیزه یا تمام‌الکترونیک برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم شریف این هشت حوزه در خصوص چگونگی رأی‌دادن، در دستور کار قرار دارد که از طریق صداوسیما، رسانه‌ها و از طریق پویانمایی انجام خواهد شد.

اسلامی همچنین اظهار کرد: به‌نحوی برنامه‌ریزی خواهیم کرد که صندوق‌های رأی تمام‌الکترونیک در محافل عمومی همچون نماز‌های جمعه این هشت حوزه قرار گیرد تا مردم شریف از نزدیک با آن آشنا شوند و در روز رأی‌گیری ابهامی وجود نداشته باشد.

وی درباره جدول زمان‌بندی مرحله دوم این انتخابات هم گفت: جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به این مرحله طراحی شده است که به‌محض تأیید شورای محترم نگهبان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.