کد خبر: ۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
ممنوعیت فعالیت تاکسیرانان واکسن نزده از اول بهمن

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از فارس ، بیش از 5 هزار راننده تاکسی در تهران واکسن نزده‌اند. اتحادیه تاکسیرانی کشور اعلام کرده از ابتدای بهمن از فعالیت این رانندگان جلوگیری شود و معاون سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می گوید مطابق با آیین نامه انضباطی با این رانندگان برخورد می‌شود و رانندگان با تست مثبت کرونا هم مجوز فعالیت ندارند.بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲هزار و ۲۹۲ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند. طی 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۳ نفر رسید. همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۵ نفر رسید. البته خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یک هزار و ۳۴۵نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.افسار کرونا هرچند با واکسیناسیون کشیده شده ولی همچنان کارشناسان و مسوولان بهداشت و درمان در کشور نسبت به این بیماری هشدار می‌دهند و از همه مردم خواستارند که برای دریافت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

۵۰۰۰ راننده تاکسی واکسن نزده اند


رانندگان تاکسی از جمله افرادی بودند که به دلیل شرایط شغلیشان در خطر ابتلا به کرونا قرار داشتند و فقط حدود 500 نفر از این افراد در تهران به دلیل ابتلا به این ویروس منحوس از ابتدای کرونا جان خود را از دست دادند. با انجام واکسیناسیون رانندگان آمار ابتلا به این بیماری و فوت ناشی از آن به شدت کاهش یافت ولی همچنان رانندگان به ویژه کسانی که واکسن نزده‌اند در خطر این بیماری و سویه‌های مختلف آن هستند.


پایتخت حدود 100 هزار تاکسی گردشی و خطی دارد که رانندگان این تاکسی‌ها در گرمای تابستان و سرمای زمستان مشغول خدمت رسانی و جابجایی میلیون‌ها مسافرند. اما دغدغه های این رانندگان زیاد است از موضوع بیمه گرفته تا فرسودگی خودروهایشان و مساله کرونا، به هر حال شرایط کرونا مشکلات تاکسیرانان را هم مضاعف کرد هرچند اکنون نسبت به ماه‌های اخیر و سال پیش وضعیت آنها به لحاظ مسافر بهبود یافته است.

متاسفانه برخی از تاکسیرانان هنوز نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند و اکنون مدیران اتحادیه تاکسیرانی کشور می‌گویند تا اول بهمن این رانندگان فرصت دارند که برای واکسیناسیون اقدام کنند و در غیر اینصورت مطابق قانون از فعالیت آنها در حمل و نقل عمومی جلوگیری می شود.

جزئیات ابلاغیه اتحادیه تاکسیرانی کشور

درباره این موضوع به سراغ سیدعلی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران رفتیم. وی درباره جزئیات ابلاغیه اتحادیه تاکسی‌های کشور به خبرنگار فارس گفت: با توجه به آخرین ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت واکسیناسیون، ابلاغیه‌ای هم توسط اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور به تاکسیرانی تهران اعلام شده است و بر این اساس راننده‌هایی که تاکنون اقدامی برای دریافت واکسن نکرده باشند، از بهمن‌ماه جهت انجام خدمات حمل و نقل عمومی امکان فعالیت نخواهند داشت.

5 هزار و 177 راننده تاکسی که تاکنون هیچ و اکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

وی افزود: 5 هزار و 177 راننده تاکسی در تهران تاکنون هیچ و اکسن کرونایی تزریق نکرده اندکه این افراد شناسایی شده و تا ابتدای بهمن فرصت دارند که جهت دریافت واکسن کرونا اقدام کنند تا بتوانند در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت کنند. رانندگانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند از فعالیت در تاکسیرانی منع خواهند شد

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورت بی‌توجهی، رانندگانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند از فعالیت در تاکسیرانی منع خواهند شد و تا زمانی که کارت واکسیناسیون معتبر آنها به دفاتر هماهنگی و اداری تاکسیرانی ارائه نشود، اجازه فعالیت بر روی تاکسی را نخواهند داشت.

وی اعلام کرد:‌ همچنین گشت‌های کنترل و نظارت این موضوع را به صورت رندومی میان رانندگان تاکسی بررسی می‌کنند و در صورت مواجه با این تخلف،‌ مطابق با آئین‌نامه انضباطی با راننده برخورد خواهد شد.

78 هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد/ 80 هزار راننده بر روی این تاکسی‌ها فعالیت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه 78 هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد و 80 هزار راننده بر روی این تاکسی‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: در صورتی که رانندگان تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی کشور بی‌توجهی کنند، در گام بعد رانندگان می‌توانند از طریق QRکدی که روز شیشه تاکسی نصب شده استعلام بگیرند که آیا راننده واکسن دریافت کرده است یا خیر.

آمار رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به صورت روزانه به ما اعلام می‌شود

محتشمی‌پور اعلام کرد: همچنین طی تعامل با اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور قرار شده است آمار رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد نیز به صورت مستمر و روزانه به ما اعلام شود تا از فعالیت آنها و انتقال کرونا جلوگیری شود.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت: از 12 آذر تاکنون 4 راننده تست کرونای آنها مثبت بوده و در صورتی که تست کرونای این افراد مثبت باشد حق فعالیت بر روی تاکسی را ندارند و در صورت بی‌توجهی تخلف انجام داده و با آنها برخورد خواهد شد.محتشمی‌پور اعلام کرد: طبق تعامل وزارت بهداشت با اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور کدملی و نام رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به ما اعلام خواهد شد تا از فعالیت آنان در خطوط جلوگیری شود و پس از منفی شدن تست‌شان مجوز فعالیت بر روی تاکسی را خواهند داشت.

ارائه بسته حمایتی از رانندگان

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط ابتلا به کرونا چه حمایتی از راننده و خانواده آن انجام می‌گیرد، گفت: تاکنون و از ابتدای کرونا بسته‌های حمایتی میان رانندگان و تاکسیرانانی که بیماری خاص داشته‌اند توزیع شده است و سازمان تاکسیرانی به صورت دوره‌ای اقلام پرمصرف مانند گوشت، برنج، روغن و... را برای این رانندگان فراهم می‌کند و این موضوع ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی دو دوره برای خانواده‌های تاکسیرانان که همسرشان را به دلیل کرونا از دست داده‌اند بسته حمایتی ارسال شده و این موضوع تداوم خواهد داشت.برنامه شهرداری تهران جهت حمایت از تاکسیرانان

بیش از دو سال از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد. در این مدت رانندگانی زیادی به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین تا قبل از واکسیناسیون آمار مسافران این ناوگان به شدت کاهش یافته است. شهرداری تهران هر چند که در این مدت برنامه‌هایی جهت کمک به تاکسیرانان انجام داده ولی همچنان این قشر از مشکلات اقتصادی و پیامدهای ناشی از کرونا رنج می‌برند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران و شورای شهری‌ها حمایت از تاکسیرانان را مورد توجه قرار داده و اعلام کرده‌اند که برنامه‌هایی برای ارائه تسهیلات رانندگان تاکسی دارند. حالا باید منتظر ماند و دید برنامه‌ها جهت حمایت از 80 هزار راننده تاکسی در تهران چگونه است و با توجه به شرایط سویه‌های جدید کرونا چه اقداماتی انجام خواهد گرفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.