کد خبر: ۳۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار، شرایط تقاضا را بحرانی خواند و گفت: بازار طلافروشان در رکود است.

مخاطب 24- قیمت سکه و طلا در دو روز اخیر تغییرات اندکی داشته است؛ ثبات انس جهانی طلا، کاهش نرخ ارز و عرضه سکه در اتاق طلا و ارز بانک مرکزی روند صعوی قیمت طلا و سکه را قطع کرد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: بخشی از این کاهش قیمت به دلیل عرضه سکه بوده است روز گذشته نیم سکه نیز به حراج بانک مرکزی اضافه شد، از طرف دیگر قیمت ارز نیز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید



وی اضافه کرد: شرایط تقاضا در رکود قرار دارد و صنعت ما انتظار نداشت در روز‌های پایانی سال، تغییری در داد و ستد‌ها ایجاد نشود؛ بنابراین شرایط خوبی برای صنعت ما مهیا نیست و امیدواریم در روز‌های پایانی سال روند تغییر کند و مقداری مشکلات صنعت ما حل شود.

بذرافشان درباره تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روز گذشته ۱۲ هزار تومان کاهش یافت هر قطعه سکه نیز افت ۳۰۰ هزار تومانی داشت؛ به طور کلی قیمت طلا و سکه مقداری نسبت نقطه اوج کاهش ۱ تا ۲ درصدی داشته است.

وی در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا در روز‌های پایانی سال نیز گفت: باید دید در روز‌های آینده شرایط عرضه سکه، بازار‌های جهانی، نرخ ارز و عرضه و تقاضا به چه سمتی حرکت می‌کند البته وضعیت تقاضا مساعد نیست و به نظر نیز نمی‌رسد در روز‌های پایانی سال تغییری در بازار رخ دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در شرایط رکود واحد‌های اجاره‌ای وجود دارند که در شرایط رکود دچار آسیب‌های مالی می‌شوند، افزود: سال ۱۴۰۲ سال پر التهاب و بحرانی و دارای حاشیه‌های فراران برای اصناف و حوزه طلا بود سالی که پر از مشکلات و رکود بود و امیدواریم سال آینده در حوزه اصناف دگرگونی داشته باشیم.

بذرافشان با اشاره به تشکیل اولین جلسه رسمی کارگروه تخصصی طلا، جواهر، سکه و نقره اتاق اصناف ایران، عنوان کرد: در رابطه با آینده صنف و مشکلات سامانه جامع تجارت، همان طور که در جلسه اخیر با معاون اول رییس جمهور مطرح شد قرار است نامه‌نگاری‌ها از طریق اتحادیه شهر‌ها انجام شود و موضوعات مختلف سامانه جامع تجارت و تبعاتی که در آینده در صورت اجرا پیش بیاید، به ارگان‌های مختلف اعلام شود.

وی در باره دیگر موضوعات این جلسه اظهار داشت: کد آیسیک دست‌دوم‌فروشی باید در صنف ما باطل شود که بر این اساس، قرار شد از طریق کارگروه، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نسبت به ابطال کد آیسیک اقدامات لازم انجام صورت گرفته و این کد از مجوز‌ها حذف شده تا مشکلاتی که تولید دارد حل شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نیاز است تا نگاه مسئولین به شرایط اقتصادی مردم تغییر کند، گفت: امیدواریم وضعیت معیشت اقتصادی تغییر کند و مسئولین دولتی و نمایندگان جدید نسبت به حوزه اصناف و مردم جامعه در رابطه با شرایط بهتر و رفاه بیشتر و پررنگ‌کردن حضور اصناف در کار‌های تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند.
منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب ها: طلا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.