کد خبر: ۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
آمریکای کم ستاره در تگزاس پذیرای ایران؛
با مشخص شدن ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای دیدار با ایران، جای خالی تیلور، داک و استیوسون به چشم می‌خورد.

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ و به نقل از  "ورزش سه"، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دیدار دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا روز ۲۳ بهمن ماه سال جاری و در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد؛ دیداری که به نوعی جنگ ستارگان خواهد بود. با حضور کشتی گیران ایرانی در سفارت آمریکا در دوبی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای سفر به آمریکا مشخص شد که در واقع همان نفرات اعزامی به مسابقات جهانی نروژ بودند؛ اگرچه در یکی، دو وزن حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.
فرار تیلور از حسن یزدانی

از سوی دیگر آمریکایی‌ها نیز امروز ترکیب خود را برای دیدار با ایران مشخص کرده اند. غیبت دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم شاید شوک بزرگی برای کسانی بود که انتظار تکرار نبرد فینال المپیک و جهانی را در تگزاس می‌کشیدند. از سوی دیگر کایل داک هم در وزن ۷۴ کیلوگرم حضور ندارد و البته گویا خبری هم از حضور گیبل استیوسون، قهرمان المپیک توکیو در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیست.

 



حالا بد نیست با توجه به مشخص شدن ترکیب نهایی دو تیم، وزن به وزن شرایط را بررسی کنیم.


فرار تیلور از حسن یزدانی

۵۷ کیلوگرم؛ علیرضا سرلک - توماس گیلمن
این نبرد که در صورت سفر تیم ملی کشتی آزاد ایران به آمریکا قطعی است، تکرار فینال مسابقات جهانی 2021 نروژ خواهد بود؛ جایی که سرلک جوان این فرصت را دارد تا بتواند از گیلمن انتقام بگیرد. در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک دوبنده تیم ملی را می‌پوشد. سرلک در مسابقات جهانی 2021 نروژ به مدال نقره رسید و تقریبا جایگاه خودش را در وزن نخست تثبیت کرده است. ایران آخرین بار که در این وزن صاحب مدال جهانی شده بود، مسابقات 2015 بود. بعد از سال‌ها خلأیی که در وزن اول تیم ملی کشتی آزاد حس می‌شد، او تا حدودی توانسته در قامت مدعی ظاهر شود و نبردی دیدنی با قهرمان جهان خواهد داشت.۱ کیلوگرم؛ داستان (رمضان پور) - دیتون فیکس

فرار تیلور از حسن یزدانی
در مسابقات جهانی نروژ رحمان عموزاد، پدیده فعلی کشتی آزاد ایران روی تشک رفت و دست خالی ماند. او حالا به یک وزن بالاتر رفته و کادرفنی برای پر کردن خلا این وزن مجید داستان و محمد رمضانپور را به دوبی برد تا برای هر دو نفر تقاضای ویزای آمریکا کند. البته در این خصوص انتقادات زیادی صورت گرفت و برخی از اهمیت بیش از حد به مجید داستان در سال‌های اخیر گفتند. باید دید تصمیم نهایی در خصوص این وزن چه خواهد بود؛ اگرچه به نظر می‌رسد شانس مجید داستان بیشتر است. رقیب آمریکایی، نماینده کشتی ایران در این وزن دیتون فیکس، نایب قهرمان ۲۰۲۱ جهان است.۶۵ کیلوگرم؛ رحمان عموزاد - یانی دیاکومیهالیس
فرار تیلور از حسن یزدانی

در این وزن رحمان عموزاد که به تازگی قهرمان کشور هم شده به احتمال فراوان نماینده ایران خواهد بود و کشتی ایران با یانی دیاکومیهالیس از آمریکا دیدنی است. هر دو کشتی گیر جوان و بدون عنوان جهانی در بخش بزرگسالان هستند. کشتی گیر آمریکایی عنوان قهرمان پان آمریکن در سال ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد و رحمان عموزاد نیز قهرمان جوانان جهان است.۷۰ کیلوگرم؛ یزدانی (الهی) – جیمز گرین

فرار تیلور از حسن یزدانی
امیرمحمد یزدانی که مدال نقره جهان در وزن ۶۵ کیلوگرم را چند ماه قبل به دست آورد، به یک وزن بالاتر رفته و این شانس را دارد که مسافر آمریکا شود. از سوی دیگر عرفان الهی که قهرمان جوانان جهان شده بود نیز به خاطر حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در مسابقات جهانی نروژ برای ویزا اقدام کرده است. باید دید کادرفنی کدام یک از این دو نفر را راهی تگزاش می‌کند. در مقابل، اما جیمز گرین با دو عنوان جهانی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در ترکیب تیم ملی آمریکا قرار دارد.۷۴ کیلوگرم؛ یونس امامی- جیسون نولف
فرار تیلور از حسن یزدانی

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز برای ویزای دو کشتی‌گیر اقدام شد؛ یونس امامی و محمدصادق فیروزپور. آن‌ها هم باید در قهرمانی کشور با یکدیگر رقابت کنند. محمد‌صادق دومی امید‌های جهان را دارد. او در انتخابی تیم ملی با اختلاف کم به یونس باخت. یونس، اما در جهانی باخت و حذف شد. حالا، اما در مسابقات قهرمانی کشور یونس امامی قهرمان شد و احتمالا می‌تواند راهی آمریکا شود. از سوی دیگر خبری از کایل داک، مرد پرافتخار آمریکایی‌ها در وزن ۷۴ کیلوگرم نیست و جیسون نولف که بزرگترین افتخارش قهرمانی در پان آمریکن بوده، باید در این وزن رودرروی یونس امامی قرار بگیرد.۷۹ کیلوگرم؛ محمد نخودی- جردن باروز

فرار تیلور از حسن یزدانی
یکی دیگر از اوزانی که شاهد رقابت جذابی در آن خواهیم بود، ۷۹ کیلوگرم است. محمد نخودی کشتی گیر جوان ایران که در مسابقات جهانی نروژ هم تا فینال پیش رفت و آنجا به سد محکم جردن باروز برخورد کرد، حالا باید دوباره با این ستاره کشتی آمریکا مبارزه کند. جردن باروز با کوله باری از مدال‌های جهانی و المپیک روی کاغذ بازهم از شانس بیشتری برخوردار است، اما نخودی می‌خواهد اولین ایرانی‌ای باشد که باروز را شکست می‌دهد.
86 کیلوگرم؛ حسن یزدانی - زاهد والنسیا
فرار تیلور از حسن یزدانی

همه در انتظار راند پنجم نبرد حسن یزدانی با دیوید تیلور بودند. این دوئل که در فینال المپیک با برتری تیلور و در فینال جهانی با برتری یزدانی به پایان رسید، می توانست میلیون ها بیننده تلویزیونی را جذب کند، اما با اعلام ترکیب آمریکا برای دیدار با ایران مشخص شد که تیلور قید حضور در این مسابقه را زده است. زاهد والنسیا که کشتی گیر چندان مطرحی نیست و افتخار خاصی هم در کارنامه خود ندارد، رقیب حسن یزدانی در تگزاس خواهد بود.۹۲ کیلوگرم؛ کامران قاسمپور – جی دن کاکس


و، اما تکرار کشتی نیمه نهایی مسابقات جهانی نروژ در تگزاس می‌تواند یکی از کشتی‌های جذاب در دیدار تیمی ایران و آمریکا باشد. جی دن کاکس که قبل از نبرد با قاسمپور چند باری علیرضا کریمی را شکست داده بود، مقابل این ستاره جویباری باخت و قاسمپور هم در ادامه اولین طلای جهانی خود را دشت کرد. حالا این دو کشتی گیر خودشان را برای نبرد تمام عیار دیگر در تگزاس آماده می‌کنند.۹۷ کیلوگرم؛ مجتبی گلیج – کایل اسنایدر


گلیج که بعد از غیبت در المپیک دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی نروژ را از آن خود کرد، تا نیمه نهایی خیلی خوب پیش رفت و تنها چند ثانیه مانده بود تا با شکست کایل اسنایدر، قهرمان آمریکایی جهان و المپیک یک شگفتی بزرگ را رقم بزند، اما او در ثانیه آخر با یک غفلت نتیجه را واگذار کرد. بدون شک گلیج انگیزه‌های فراوانی را برای شکست اسنایدر و جبران آن شکست در نروژ خواهد داشت.
125 کیلوگرم؛ امیرحسین زارع و حریفی نامشخص!


با اینکه کری خوانی از سوی گیبل استیوسون، قهرمان آمریکایی سنگین وزن المپیک توکیو برای نبرد با امیرحسین زارع بعد از قهرمانی او در مسابقات جهانی نروژ اوج گرفته بود، به نظر می‌رسد استیوسون حاضر به بازگشت به تشک کشتی نیست. استیوسون آخرین بار برای حضور در این مسابقه درخواست پول کرده بود؛ درخواستی که بعید است مورد موافقت فدراسیون کشتی آمریکا قرار بگیرد. در ترکیب اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی آمریکا فعلا نامی از کشتی گیر 125 کیلوگرم این تیم برده نشده است، اما حضور امیرحسین زارع در تگزاس قطعی است. باید دید نیکولاس گویازدوفسکی که در مسابقات جهانی شکست سنگینی را برابر زارع متحمل شد، بار دیگر رودرروی او می ایستد یا قرار است فرد دیگری جایگزین شود.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.