کد خبر: ۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
با اشاره به آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر در سپاه؛
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موفقیت این نیرو در آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر با سوخت جامد و بدنه غیرفلزی کامپوزیتی و توانمندی تغییر بردار تراست با نازل متحرک خبر داد و تاکید کرد: اگر جنگ هشت‌ساله استکبار جهانی علیه ایران در سال ۱۴۰۰ رخ می‌داد، در کمتر از هشت روز به پایان می‌رسید.

به گزارش سرویس سیاسی مخاطب ۲۴ به نقل از سپاه‌نیوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده عصر پنجشنبه (۲۳ دی) در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور بویژه در حوزه هوا و فضا، گفت: اخیرا آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر با سوخت جامد و بدنه غیر فلزی کامپوزیتی که توانمندی تغییر بردار تراست با نازل متحرک را دارا است، با تلاش دانشمندان ایرانی و متخصصین نیروی هوافضای سپاه با موفقیت انجام شد.

وی ضمن تبریک این موفقیت راهبردی به ملت ایران، با بیان اینکه در حوزه فضایی دو عامل مهم، یکی ماهواره و دیگری ماهواره بر است که کار ساده‌ای هم نیست، افزود: ما دوسال پیش اولین پرتاب ترکیبی مایع و جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و دوم و سوم جامد بود.

 


حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه این دستاورد سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد، خاطر نشان کرد: این فناوری فقط در چهار کشور جهان وجود دارد در تمام حوزه‌های مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مسئله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده است که این اقتدار با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز این امکان فراهم شده است با موتور‌های ارزان ماهواره‌های زیادی را در مدار قرار دهیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز قدرتی داریم که اگر صدام همین امروز و در سال ۱۴۰۰ جنگ را بر ما تحمیل می‌کرد، به جای هشت سال هشت روزه جنگ را تمام می‌کردیم و این معیار توانمندی ما است، اظهار کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که فرمانده سنتکام می‌گوید در شرایطی که ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده را به اجرا گذاشتیم، ایران یک موشک بالستیک درجه یک ساخت و با پهپاد‌های ایرانی برتری هوایی آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها توان موشکی ایران را وحشتناک توصیف می‌کنند و عملیات عین‌الاسد را شاهد این توانمندی می‌دانند که این مساله نشان‌دهنده عجز آن‌ها در برابر ایران است.

وی پیشرفت‌های به‌دست آمده را محصول هدایت‌ها و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دانست و خاطرنشان کرد: در مجموعه نیرو‌های مسلح و سپاه این تدابیر جدی گرفته می‌شود و نتیجه آن بحمدلله این قدرت امروز در کشور متولد شده است.

حاجی‌زاده افزود: اگر می‌خواستیم دنباله‌روی دشمنان باشیم سالیان سال زمان می‌گذشت تا به پیشرفت‌های محدود دست یابیم؛ اما امروز با راه‌های میان‌بر، با کسری از هزینه‌های خارجی‌ها به چندین برابر قدرت دست یافته‌ایم و این می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فضایی اولین بار بعد از ۱۰ سال، جلسه شورای عالی فضایی به ریاست رییس‌جمهور محترم تشکیل شد، گفت: ایشان شش ساعت برای جلسه و بازدید از توانمندی‌های حوزه فضایی کشور وقت گذاشتند و مسیر آینده را روشن، هموار، تصویب و مشخص کردند و ان‌شالله در آینده شاهد موفقیت‌های خوبی خواهیم بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ضمن مقایسه وضعیت امروز دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی که انگلیسی‌ها بر ملت ایران تحمیل کردند، حدود هشت میلیون نفر جان خود را از دست دادند و این یک هولوکاست واقعی است که متاسفانه مطالبه نمی‌کنیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.