کد خبر: ۳۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
علی‌رغم اینکه جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی به‌دلیل غیبت تعداد زیادی از نمایندگان لغو شد، هیئت رئیسه تنها اسامی ۶۲ نفر از آن‌ها را اعلام کرد و عضو دیگر هیئت رئیسه نیز به خبرنگار تسنیم گفت که مابقی افراد مرخصی استعلاجی گرفته بودند.

مخاطب 24- در آغاز جلسه امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند مجلس شورای اسلامی، پس از قرائت دستورکار جلسه و آیاتی از قرآن کریم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی ۶۲ نماینده غایب جلسه روز گذشته مجلس را قرائت کرد.

جلسه روز دوشنبه ۱۴ اسفند صحن مجلس به‌دلیل غیبت تعداد زیادی از نمایندگان و به حدنصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای تشکیل جلسه علنی، تشکیل نشد؛ این در حالی بود که جلسات علنی مجلس در طول سه هفته گذشته نیز به‌دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و ایام تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل نشده بود.

روز گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت که اسامی نمایندگان غایب اعلام می‌شود و امروز محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه اسامی ۶۲ نفر از غایبان و متأخرین جلسه روز دوشنبه را به‌شرح زیر قرائت کرد:


🔹یحیی ابراهیمی
🔹سید لفته احمدنژاد
🔹احسان ارکانی
🔹پرویز اوسطی
🔹ولی اسماعیلی
🔹حسین بامیری
🔹معصومه پاشایی
🔹علیرضا پاک‌فطرت
🔹علی جدی
🔹امیرقلی جعفری بروجنی
🔹عباس جهانگیرزاده
🔹حسین حاتمی
🔹امان‌الله حسین‌پور
🔹سید البرز حسینی
🔹عبدالناصر درخشان
🔹حسین رئیسی
🔹جعفر راستی
🔹احمد راستینه
🔹بهزاد رحیمی
🔹جلال رشیدی‌کوچی
🔹رحیم زارع
🔹علیرضا زندیان
🔹همایون سامه یح
🔹محمد سرگزی
🔹معین‌الدین سعیدی
🔹پروین صالحی
🔹محمدرضا صباغیان بافقی
🔹محمد صفری
🔹فرهاد طهماسبی
🔹روح‌الله عباس‌پور
🔹فریدون عباسی
🔹ابراهیم عزیزی
🔹محسن علی‌زاده
🔹علی‌اصغر عنابستانی
🔹موسی غضنفرآبادی
🔹موسی ملک‌فاضلی
🔹رسول فرخی
🔹فاطمه قاسم‌پور
🔹سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی
🔹غلامحسین کرمی
🔹محمد کعب عمیر
🔹حسین گودرزی
🔹محمدرضا مبلغی
🔹ابراهیم متینیان
🔹احمد محرم‌زاده
🔹سید مجتبی محفوظی
🔹حسین محمد صالحی
🔹کیوان مرادیان
🔹غلامرضا مرحبا
🔹اردشیر مطهری
🔹فاطمه مقصودی
🔹غلامرضا منتظری
🔹سید علی موسوی
🔹سید موسی موسوی
🔹سید کاظم موسوی
🔹عادل نجف‌زاده
🔹ابراهیم نجفی
🔹مصطفی نخعی
🔹مجید نصیرایی
🔹سید غنی نظری
🔹محمد وحیدی
🔹علیرضا ورناصری

 از این ۶۲ نفر، یک نفر در انتخابات دوره دوازدهم مجلس ثبت نام نکرده، ۴ نفر برای حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بودند، ۳۱ نفر رای نیاوردند، ۸ نفر به دور دوم رفتند و ۱۷ نفر در انتخابات رای آوردند. (یکی از غایبین ابراهیم عزیزی است که مشخص نیست نماینده کرمانشاه مد نظر است یا شیراز)

بنا بر این گزارش، از آنجایی که دیروز جلسه علنی به‌دلیل نرسیدن به حدنصاب لغو شد، و از آنجایی که طبق قانون برای به حدنصاب رسیدن جلسه علنی نیاز به حضور دوسوم نمایندگان (۱۸۹ نفر) است، بنابراین تعداد غایبین و متاخرین دیروز حتماً بیش از ۶۲ نفری است که توسط هیئت رئیسه مجلس اسامی آن‌ها اعلام شده است.

با پیگیری روز گذشته مشخص شد تعداد غایبین لااقل ۱۰۹ نفر بوده است.

در همین رابطه علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: آن‌طور که بنده پیگیری کردم، برخی از نمایندگان غائب در جلسه دیروز مرخصی استعلاجی گرفته بودند و برای همین، نام آن‌ها توسط هیئت رئیسه به‌عنوان نماینده غائب در نشست روز گذشته قرائت نشد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: مجلس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.