کد خبر: ۳۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
اسلامی ساعت آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را ۸ صبح فردا جمعه ۱۱ اسفند اعلام کرد.

مخاطب 24- محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز پنجشنبه اظهار داشت: در این دوره و در بازه زمانی تبلیغات، هم نامزد‌ها و هم هواداران به درستی دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و ما کمترین گزارش را در کل کشور داشتیم و همچنین از ناحیه مراجع قضایی پرونده‌ای به لحاظ تخلف شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های مختلف توسط ستاد انتخابات و همکاران در تمامی حوزه‌های انتخابیه به این روند و نداشتن تخلف در زمان تبلیغات کمک کرد.

اسلامی ساعت آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را ۸ صبح فردا - جمعه ۱۱ اسفند اعلام کرد و افزود: پیش از آغاز رای گیری همکاران ما در شعب اخذ رای سراسر کشور مستقر می‌شوند که حدود ۵۹ هزار شعبه در کل کشور تعریف و تمام دستگاه‌های احراز هویت هم ارسال شده است.

بیشتر بخوانید



وی این را هم گفت که با توجه به شرایط جوی کشور و بارش برف و باران تدابیری اندیشیده شده تا همکاران ما در نقاط صعب‌العبور و سایر نقاط برفی هم حضور یابند تا رای مردم را حتی در همین شرایط داشته باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره زمان اخذ رای نیز اظهار داشت: بر اساس قانون ۱۰ ساعت زمان اخذ رای است و به تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد که در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

استقرار ۱۰ هزار صندوق الکترونیکی در چهار حوزه انتخابیه

وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دوازدهم گفت: انتخابات در چهار حوزه انتخابیه آبادان، قم، رشت و ملایر به شکل الکترونیکی است و این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه خواهند داشت که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است. یعنی در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی وجود خواهد داشت؛ که در این رابطه شعب ما با حضور عوامل اجرایی و ناظران آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

اسلامی مدت زمان رای الکترونیکی را بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه عنوان کرد و گفت: در مرحله انتخابات شورا‌ها هم ما صندوق‌های الکترونیکی رای را داشتیم، اما نظارت انتخابات شورا بر عهده شورای نگهبان نبوده، ولی در این دوره از انتخابات مجلس، شورای نگهبان به عنوان ناظر پذیرفته است تا انتخابات الکترونیکی باشد.

وی آخرین فرصت انصراف نامزد‌ها را تا ۷۲ ساعت قبل از رای گیری عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون هیچ‌کدام از نامزد‌ها دیگر نمی‌توانند انصراف دهند و نمی‌توانیم پذیرش داشته باشیم.

وی تعداد رقابت نامزد‌های ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ۱۴۴ نامزد عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: انتخابات
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت title
برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کیک تولد سعید حدادیان title
عکسی از تولد حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید.
دختر می خواهی بخری یا پسر؟ title
پسر حدود ۵۰‌میلیون تومان، دختر حدود ۷۰ تا ۸۰‌میلیون تومان. قیمت کودک و نوزاد خیلی متفاوت است. نوزاد‌ها از کودکان گران‌تر هستند؛ آن هم اگر نوزاد دختر باشد. خرید و فروش نوزاد می‌کنند؛ آن هم به‌طور حرفه‌ای. چت می‌کنند و شماره می‌دهند، ارسال چند تا عکس، واریز پول و در آخر تحویل نوزاد.
افعی تهران به معلم‌ها نیش زد و توقیف شد! title
در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.