کد خبر: ۳۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
انتخاب و خرید سیستم اعلام و اطفا حریق مناسب، گامی مهم در جهت حفظ ایمنی شما و عزیزانتان در برابر خطرات آتش سوزی است. در این راهنمای جامع، به بررسی نکات کلیدی در انتخاب و خرید انواع سیستم های اعلام و اطفا حریق خواهیم پرداخت

شرکت ماهان گستر همگام افتخار دارد که به عنوان یکی از پیشروان در عرصه تجهیزات تخصصی ایمنی فردی، صنعتی و مبارزه با حریق در خدمت مردم شریف ایران باشد. سعی و اهتمام مسئولان این شرکت، معرفی و عرضه تجهیزات آتش نشانی، شارژ و فروش انواع خاموش کننده ها، نوع سازی، شات پلاست و رنگ آمیزی انواع سیلندرها، شیرهای آتش نشانی و قطعات دیگر و نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق و تجهیز و تعمیر خودروهای آتش نشانی با بهترین کیفیت.

انتخاب و خرید سیستم اعلام و اطفا حریق مناسب، گامی مهم در جهت حفظ ایمنی شما و عزیزانتان در برابر خطرات آتش سوزی است. در این راهنمای جامع، به بررسی نکات کلیدی در انتخاب و خرید انواع سیستم های اعلام و اطفا حریق خواهیم پرداخت.

سیستم اعلام حریق چیست؟

سیستم اعلام حریق مجموعه‌ای از تجهیزات است که برای تشخیص و هشدار آتش‌سوزی به کار می‌رود. این سیستم‌ها از جان و مال انسان‌ها در برابر خطرات آتش‌سوزی محافظت می‌کنند.

 

کاربردهای سیستم اعلام حریق

  • منازل مسکونی
  • ساختمان‌های اداری
  • مراکز تجاری
  • کارخانجات و انبارها
  • هتل‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • مدارس

ویژگی‌های سیستم اعلام حریق

  • قابلیت تشخیص سریع آتش‌سوزی
  • قابلیت هشدار به موقع
  • قابلیت اطمینان
  • سهولت استفاده
  • قابلیت انعطاف

انواع سیستم‌های اعلام حریق

راهنمای خرید سیستم اعلام و اطفا حریق

سیستم اعلام حریق متعارف

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

انواع تجهیزات سیستم اعلام حریق

دتکتور

دتکتور یا آشکارساز وسیله‌ای است که برای تشخیص وجود یک شی یا ماده خاص طراحی شده است. در سیستم‌های اعلام حریق، دتکتورها برای تشخیص علائم اولیه آتش‌سوزی مانند دود، حرارت و شعله به کار می‌روند.

باتری اعلام حریق

باتری اعلام حریق منبع تغذیه سیستم اعلام حریق در مواقع قطع برق است. این باتری‌ها وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز سیستم را برای مدت زمان مشخصی (معمولاً 24 ساعت در حالت استندبای و 5 دقیقه در حالت هشدار) بر عهده دارند.

شستی اعلام حریق

شستی اعلام حریق که به نام "پوش باتن" نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای برای اعلام دستی حریق در سیستم‌های اعلام حریق است.

کنترل پنل اعلام حریق

کنترل پنل اعلام حریق که به نام "تابلو اعلام حریق" نیز شناخته می‌شود، مغز سیستم اعلام حریق است. این پنل وظایف زیر را بر عهده دارد:

 

  • دریافت سیگنال از دتکتورها و شستی‌ها
  • پردازش سیگنال‌ها
  • فعال کردن آژیرها و فلاشرها
  • ارسال سیگنال به سیستم‌های دیگر

آژیر اعلام حریق

آژیر اعلام حریق وسیله‌ای برای هشدار صوتی به افراد در مورد آتش‌سوزی است. آژیرها در مکان‌های مختلف مانند راهروها، خروجی‌ها، پله‌ها و سایر نقاط قابل دسترس نصب می‌شوند.

سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر نوعی سیستم اعلام حریق است که در آن هر دتکتور، شستی و سایر تجهیزات یک آدرس منحصر به فرد دارند. این سیستم مزایای زیادی نسبت به سیستم‌های متعارف دارد، از جمله:

  • قابلیت تشخیص دقیق محل حریق
  • قابلیت عیب‌یابی دقیق
  • قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیمات بیشتر

ریموت سردرب اندیکاتور

ریموت سردرب اندیکاتور، که به عنوان چراغ سردرب، چراغ نشانگر و یا چراغ ریموت نیز شناخته می‌شود، از جمله تجهیزات جانبی سیستم‌های اعلام حریق است. این وسیله در قسمت بالایی درب ورودی واحدها و یا طبقات نصب می‌شود و وظایف زیر را بر عهده دارد:

  • نمایش وضعیت سیستم اعلام حریق
  • راهنمایی افراد در مواقع حریق

سیستم اطفا حریق چیست؟

سیستم اطفا حریق مجموعه‌ای از تجهیزات و لوله‌ها است که برای مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی به کار می‌رود. این سیستم‌ها در مکان‌های مختلف مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و ... نصب می‌شوند.

انواع تجهیزات سیستم اطفا حریق

راهنمای خرید سیستم اعلام و اطفا حریق

اسپرینکلر

اسپرینکلر نوعی سیستم اطفا حریق اتوماتیک است که از آب برای خاموش کردن آتش‌سوزی استفاده می‌کند. این سیستم از شبکه‌ای از لوله‌ها تشکیل شده است که در سقف یا زیر سقف ساختمان نصب می‌شوند.

بوستر پمپ

بوستر پمپ مجموعه‌ای از دو یا چند پمپ است که به صورت موازی به یکدیگر متصل شده‌اند و وظيفه افزايش فشار و دبی آب را در سيستم‌های آبرسانی و صنعتی بر عهده دارند.

قرقره شلنگ

قرقره شلنگ وسیله ای است که برای ذخیره و حمل شلنگ استفاده می شود. معمولاً از جنس پلاستیک، فلز یا چوب ساخته می شود و دارای قرقره ای است که شلنگ به دور آن پیچیده می شود.

شیر هیدرانت

شیر هیدرانت، که به عنوان شیر ایستاده آتش نشانی یا شیر آتش نشانی نیز شناخته می‌شود، نوعی شیر است که در شبکه آبرسانی شهری تعبیه شده و برای تامین آب در عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان استفاده می‌شود.

شیر اتوماتیک

شیر اتوماتیک نوعی شیر است که بدون نیاز به دخالت انسان، به طور خودکار باز و بسته می‌شود. این نوع شیرها در کاربردهای مختلفی از جمله سیستم‌های آبرسانی، فاضلاب، تهویه مطبوع، صنعتی و ... استفاده می‌شوند.

اتصالات آتش نشانی

اتصالات آتش نشانی برای اتصال شیلنگ ها، پمپ ها و سایر تجهیزات به یکدیگر استفاده می شوند. آنها برای اطمینان از جریان آب صاف و بدون نشتی ضروری هستند. انواع مختلفی از اتصالات آتش نشانی وجود دارد، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

  • کوپلینگ ها
  • آداپتورها
  • شیرها
  • سرشیلنگی

مانیتورهای آتش نشانی

مانیتورهای آتش نشانی دستگاه‌های بزرگی هستند که برای پاشش آب یا فوم در آتش‌سوزی‌ها استفاده می‌شوند. آنها معمولاً روی کامیون‌های آتش‌نشانی نصب می‌شوند، اما می‌توان آنها را به صورت پرتابل نیز یافت.

نازل آتش نشانی

نازل های آتش نشانی ابزاری هستند که برای کنترل جریان آب از شلنگ آتش نشانی استفاده می شوند. آنها در انواع مختلفی وجود دارند، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

 

  • نازل های ساده
  • نازل های مه شکن
  • نازل های تنظیم کننده
  • نازل های فوم

مراحل انتخاب سیستم اعلام و اطفا حریق

1. تعیین نوع سیستم

سیستم اعلام حریق

سیستم اطفا حریق

2. انتخاب نوع سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق متعارف

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

3. انتخاب نوع سیستم اطفا حریق

سیستم اطفا حریق اتوماتیک

سیستم اطفا حریق دستی

4. انتخاب تجهیزات مناسب

5. تعیین ظرفیت مناسب

ظرفیت سیستم اعلام و اطفا حریق باید با توجه به وسعت محل و نوع آتش سوزی انتخاب شود.

6. توجه به علامت استاندارد

هنگام خرید تجهیزات سیستم اعلام و اطفا حریق، حتماً به علامت استاندارد ملی ایران توجه کنید.

7. بررسی قیمت

قیمت سیستم های اعلام و اطفا حریق با توجه به نوع، ظرفیت و برند آنها متفاوت است.

8. نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی سیستم های اعلام و اطفا حریق باید توسط افراد متخصص انجام شود.

9. آموزش

آموزش نحوه استفاده از سیستم اعلام و اطفا حریق به اعضای خانواده و کارکنان محل کار، از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید پنل اعلام حریق و اطفا حریق از شرکت ماهان گستر همگام

شرکت ماهان گستر همگام از سال ۱۳۷۸ در زمینه خدمات ایمنی و آتش نشانی فعالیت و کار خود را آغاز کرده است. با حضور متخصصین برتر و تجهیزات پیشرفته، شرکت ماهان گستر همگام در خدمت جامعه ایران قرار دارد. تلاش ما در این شرکت بر این است که تجهیزات آتش نشانی با کیفیت برتر، خاموش کننده‌های متنوع، سیلندرهای با کیفیت و شیرهای آتش نشانی را به مشتریان عرضه کنیم. ارائه فاکتور رسمی نیز خدمتی دیگر از این شرکت معتبر است.

 

مشتریان عزیزی که قصد خرید تجهیزات اطفا و اعلام حریق را دارند، می‌توانند این تجهیزات را از شرکت ما تهیه کنند. تجهیزات اطفا و اعلام حریق، لوازم و تجهیزاتی هستند که برای ایمنی افراد با استفاده گسترده‌ای طراحی شده‌اند. با خرید تجهیزات اعلام و اطفا حریق، به طور گسترده‌ای می‌توانید ایمنی افراد داخل ساختمان را تضمین کنید.

برچسب ها: حریق
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.