کد خبر: ۳۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

اعرافی: در تهران ان‌شاالله شاهد مشارکت پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: با افزایش تایید کاندیدا‌ها وضع بهتر شده و امیدواریم در کشور و تهران شاهد مشارکت گستره و پرشور مردم باشیم.

مخاطب ۲۴- آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشستی با جمعی از فعالان نظام مهندسی تهران، گفت: تلاش کرده‌ام در این ایام به جای مباحث انتخاباتی، بیش‌تر به جلسات تخصصی و کاری بپردازیم تا مثمر ثمر باشد.

رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به دانش، توان و مهارت مهندسان گفت: نام مهندس در فرهنگ ما با نام خواجه نظام‌الدین طوسی همراه شده است. شخصیت علمی و بزرگی که از دانشمندان و سازندگان هویت ایرانی اسلامی ما به شمار می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ایران اسلامی را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: مهندسی و به ویژه در فرهنگ ما معماری و شهرسازی ارزشمند است و جایگاه ویژه دارد. بعد از دوره صفوی، دیگر الگوی جدید در شهرسازی و معماری نداریم و بعد از انقلاب هم در این زمینه کاری نکرده‌ایم.

اعرافی ادامه داد: یکی از دلایل آن شاید جمع دانش مهندسی با دانش دینی و معنویت در امثال شیخ بهایی بود.

رئیس هئیت امنای جامعه‌المصطفی در ادامه با پرداختن به خدمات شیخ بهایی افزود: زندگی ما تحت تاثیر معماری و شهرسازی است و باید فرهنگ و تاریخمان در شهرسازی و معماری ما جلوه داشته باشد.

اعرافی با توجه معضلات بخش مسکن افزود: یکی از مسائل کشور، جایگاه بخش خصوصی است. در شرکت‌های دولتی، چون نگاه و رویکرد بخش خصوصی وجود ندارد، بازدهی و سوددهی نداریم. در بخش مسکن هم نیازمند بخش خصوصی هستیم. قانون‌های مختلفی در زمینه کمبود مسکن و مسائل آن تدوین شده، اما نتیجه‌بخش نبود و کار اصلی در حوزه ساخت و گشایش گره به دست بخش خصوصی است. من بیش هزار باب خانه و بدون حضور دولت ساخته‌ام و با مسائل آن آشنا هستم.

رئیس هیات امنای جامعه‌المصطفی در ادامه با پرداختن به اهمیت دانشگاه و آموزش گفت: در مباحث دانشگاه، هم به لحاظ تدریس، هم تاسیس و هم مدیریت در بخش داخلی و بین‌الملل سال‌ها کار کرده‌ایم و تجارب و سوابق بسیار موفق و ارزشمندی در جامعه‌المصطفی باقی است. به زودی نیز دانشکده بین‌المللی هوش مصنوعی را در کشور راه‌اندازی خواهیم کرد. کیفیت علمی دانشگاه بسیار مهم است.

اعرافی تاکید کرد: به وزارت علوم در دولت‌های گوناگون درباره اشتراک گذاشتن تجربه کار‌های بین‌المللی و جذب و پذیرش دانشجویان بین‌الملل صحبت کرده‌ام که متاسفانه هیچ کدام از این تجارب بهره نبردند و بسیار ضعیف عمل کردند. پرورش دانشجویان بین‌الملل، فرصتی مهم و مغتنم برای اشاعه فرهنگ، زبان و مذهب می‌تواند باشد. ما در جامعه‌المصطفی بیش از ۳۰۰هزار نفر در نقاط مختلف جهان را به زبان فارسی، با اسلام، تشیع و ایران آشنا کرده و پرورش داده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات و انتقادها، گفت: در برنامه هفتم توسعه ناترازی‌هایی داریم. در مجموع احکام خوبی دارد و در آن به مسایل مهم کشور پرداخته شده، ولی سرجمع آن بسیار بزرگ و گسترده است. ما در برنامه ششم توسعه، حدود ۴۰درصد تحقق داشته‌ایم که برای یک برنامه چندین ساله کم است. تورم و مشکلات دیگر هم داریم. با این همه برای تغییر رویه‌ها و مسئولان ناکارآمد مهم‌ترین مجرا انتخابات است.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی با تاکید بر لزوم فضای رقابتی در انتخابات گفت: با افزایش تایید کاندیدا‌ها که صورت گرفت، وضع بهتر شد و در کشور و تهران ان‌شاالله شاهد مشارکت گستره و پرشور مردم خواهیم بود.

برچسب ها: آیت الله اعرافی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
ساعت 450 میلیون تومانی نیما شعبان نژاد title
عکسی از نیما شعبان نژاد با ساعت 450 میلیون تومانی منتشر شد.
رقم عجیب بدهی خواننده معروف پیش از مرگ title
پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.
همستر کامبت رکورد گینس می‌زند؟ title
بازی تلگرامی همستر کامبت مدعی است سومین اپلیکیشنی در تاریخ است که به سرعت به ۱۵۰ میلیون کاربر دست یافته است.
دستگیری شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران title
شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران دستگیر شد.
حضور داوود میرباقری، کمال تبریزی، داریوش ارجمند و مهران رجبی پای صندوق رای title
تعدادی از هنرمندان با حضور در شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به داخل صندوق انداختند.
مسعود بهنود هم رای داد؟ title
تحلیلگر مسائل سیاسی، با باز نشر یادداشتی توییتری، از رأی دادن خود به پزشکیان خبر داد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.