کد خبر: ۳۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
رکورددار دوی سرعت ایران در مورد عملکرد خود در قهرمانی آسیا گفت: تمام تلاشم را کردم، اما زمانی که خودم مربی و ورزشکار باشم و برنامه‌ریزی کنم کار خیلی سخت می‌شود.

مخاطب 24- حسن تفتیان سریع‌ترین مرد ایران در دوی ۶۰ متر مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا ششم شد و از رسیدن به مدال بازماند. این در حالی بود که بسیاری تفتیان را قهرمان این مسابقات می‌دانستند.

تفتیان به عملکرد خود در قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: قطعا از نتیجه راضی نیستم. با توجه به اینکه در چند ماه گذشته مربی نداشتم، انتظار خاصی هم برای این مسابقات نداشتم. خودم برای تمریناتم برنامه‌ریزی می‌کردم و پیش می‌رفتم. با این شرایط بضاعتم همین است. امیدوارم در چند ماه باقی مانده تا المپیک حداقل تکلیفم از نظر مربی و شرایط تمرینی مشخص شود تا راحت‌تر پیش بروم. این شرایط خیلی سخت است و قطعا نباید انتظار نتیجه خاصی داشت.

او افزود: تمام تلاشم را کردم، اما زمانی که خودم مربی و ورزشکار باشم و برنامه‌ریزی کنم خیلی سخت می‌شود. قطعا کار حرفه‌ای و پایه‌ای انجام نشده است. خیلی دوست داشتم مدال بگیرم و تمام تلاشم را کردم، اما دوست داشتن و تلاش من کافی نیست.

بیشتر بخوانید




او با بیان اینکه از ابتدای فصل در مورد وضعیت مربی‌ام صحبت کرده و پیگیر بوده‌ام، تاکید کرد: فدراسیون می‌گوید امکان همکاری با مربی خارجی نیست. در مورد گزینه داخلی هم نه من و نه دوستان گزینه‌ای مد نظرمان نبود. تنها کاری که انجام دادم این بود که قبل از قهرمانی آسیا اردویی ۴۰ روزه به کیش رفتم.

او در مورد شرایط حضور خود در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی جهان گفت: قهرمانی جهان شرایط خاصی دارد. در رنکینگ هستم، فدراسیون هم پیگیری کرده و درخواست دعوتنامه زده است، اما فدراسیون جهانی می‌گوید با توجه به اینکه سهمیه را با رنکینگ گرفته‌ایم باید تا اعلام رنکینگ نهایی در پنجم اسفند صبر کنیم، اما این برای ما خیلی دیر است، چون مسابقات ۶ روز بعد برگزار می‌شود و نمی‌دانیم در این فرصت، امکان اخذ ویزای اسکاتلند وجود دارد یا نه.

تفتیان با بیان اینکه برای قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی خاصی نداشتم و با توجه به اینکه مسابقات در ایران بود، دوست داشتم شرکت کنم، تاکید کرد: هدف اصلی من المپیک است که ابتدا باید رنکینگ و سهمیه را تثبیت کنیم. برنامه را من نباید بگویم. انگار در سیستم ورزش ما همه چیز برعکس شده است. برنامه را باید مدیران ورزشی داشته باشند، ورزشکار را دعوت کنند و بگویند برنامه تو تا المپیک این است، اما اینجا خودمان برنامه‌ریزی می‌کنیم و همان هم انجام نمی‌شود.


او در مورد مربی خود گفت: اصلا وضعیت مربی من مشخص نیست. خودم دوست دارم با آقای گریگوری لیتل، مربی جامائیکایی تمرین کنم، اما فدراسیون این نظر را ندارد و می‌گوید برنامه‌ای برای مربی و اردوی خارجی نداریم.

تفتیان در واکنش به اینکه شنیده شده شاگرد دارد و مربیگری را آغاز کرده است، گفت: نمی‌شود گفت شاگرد دارم. در دوومیدانی وضعیت نامشخص است، بچه‌ها و من مربی نداریم و کنار هم تمرین می‌کنیم. به واسطه اینکه چند سالی بزرگتر هستم کمک‌شان کردم، اما مربیگری را شروع نکرده‌ام، چون هنوز ورزش حرفه‌ای می‌کنم. همه تنها بودیم و کنار هم تمرین می‌کنیم.

او در مورد اینکه در حال حاضر قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی را ندارد، گفت: خیلی علاقه‌ای به مربیگری ندارم و فکر می‌کنم حداقل تا بازی‌های آسیایی بعدی می‌توانم ورزش کنم.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حسن تفتیان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
برادرزاده علی شمخانی بازداشت شد title
موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بازداشت شد.
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
امام جمعه اردبیل: تکریم فرهنگیان دادن تقدیرنامه و کیک و آب میوه نیست! title
یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می‌خواهیم آن‌ها را به جلسه دعوت و برای آن‌ها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.