کد خبر: ۳۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
میرزاپور:
ابراهیم میرزاپور گفت: طی ۶ بازی که انجام دادیم ۷ گل خوردیم، هر چند علی بیرانوند یکی از بهترین دروازه‌بان آسیاست، اما طی چند بازی که از او شاهد بودم از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشت وگرنه او دروازه‌بانی نیست که ۷ گل بخورد

مخاطب 24-  ابراهیم میرزاپور در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: بازی با ژاپن یکی از بهترین بازی‌های تیم ایران در جام ملت‌ها بود و توانستیم ژاپن را تحت فشار قرار دهیم و با اقتدار شکست دهیم. در بازی با قطر شاید روی کاغذ یکی از تیم‌های راه یافته به فینال ایران بود، اما قطر تیم ایران را به خوبی آنالیز کرده بود و در یک شرایط غافلگیرانه از این تیم گل دریافت کردیم. در حقیقت تیمی که شایستگی قهرمانی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشت در مرحله نیمه نهایی حذف شد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد بزرگ کردن ژاپن در نهایت به ضرر تیم ایران تمام شد و نتوانستند عملکرد باثباتی جلوی قطر داشته باشند، به نظر شما تیم ایران از نظر روحی - روانی نیاز به تقویت و رسیدگی بیشتر نداشت؟ خاطرنشان کرد: بازیکنانی که ما داریم باتجربه هستند و این طور نیست که با یک برد برابر ژاپن دچار غرور شده باشند و بازی با قطر را دست کم بگیرند. در بازی با ژاپن بازیکنان با تمام توان جنگیدند و همین امر سبب شد که برخی از بازیکنان در بازی با قطر آمادگی لازم را نداشتند، اما با این وجود چند موقعیت خوب برابر قطر داشتیم که متاسفانه به گل تبدیل نشد. به اعتقاد من آن شادابی که در بازی با ژاپن داشتیم در بازی با قطر این طور نبود. حتی اگر عنوان کنند که بازیکنان تحت تاثیر جو و فضای بازی قرار گرفتند مورد قبول نیست. زیرا بازیکنان باتجربه بودند و در فضایی بدتر از فضای بازی ایران و قطر بدون هیچ‌گونه استرس و فشار بازی کردند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که بعد از تغییر نسلی که ۸ سال قبل با کی‌روش تجربه کردیم در بحث بازیکن‌سازی خوب عمل نکردیم و شاهد حضور بازیکنان جوان و مطرحی در فوتبال نیستیم، به نظر شما قلعه نویی با این شرایط می‌تواند به وعده خود در خصوص جوانگرایی عمل کند یا خیر؟ گفت: تیم ملی، تیم باشگاهی نیست که یک دفعه تمام بازیکنان آن جوان شود. اگر قرار به جوانگرایی باشد باید این کار کم‌کم صورت بگیرد تا جوانان در کنار افراد باتجربه تیم ملی قرار بگیرند. به اعتقاد من تا جام جهانی فرصت جوانگرایی تیم ملی وجود دارد و قلعه نویی می‌تواند تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را در تیم داشته باشد و این طور نباشد که نزدیک جام جهانی دست به چنین کاری بزند. در حال حاضر جوانان خوبی، چون ترابی، قایدی، قلی‌زاده کسانی هستند که در کنار افراد باتجربه تیم می‌توانند با شرکت در تورنمنت‌های مختلف کم‌کم برای جام جهانی آن‌ها را آماده کرد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ که هدایت تیم را برانکو بر عهده داشت ترکیب تیم تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها بود، حضور بازیکنان شاخص در کنار جوانان سبب شده بود تا تیم خوب و قدرتمندی داشته باشیم و این تلفیق به تیم ملی کمک می‌کند، اینکه بخواهیم تیم را یک دفعه جوان کنیم ایده خوبی نیست.

میرزاپور در ارزیابی از عملکرد امیر قلعه‌نویی طی یک سال گذشته و این که ماندن وی به نظرش درست بود یا خیر؟ گفت: چرا باید فرصت را به مربیان خارجی با قراردا‌های سنگین بدهیم که هیچ چیزی برای تیم ما ندارند؟ در جام ملت‌های ۲۰۰۷ قلعه نویی هدایت تیم را برعهده داشت. تیم با یک پنالتی باخت و از جام حذف شد و بعد از آن هجمه زیادی علیه قلعه نویی به وجود آمد و او را از تیم ملی کنار گذاشتند. اگر همان زمان به قلعه‌نویی فرصت می‌دادند خیلی بهتر بود. البته طی یک سال گذشته نیز شاید خیلی بازیکنان در اختیار قلعه نویی نبودند که برنامه تاکتیکی خود را به درستی پیاده کند. حضور دوباره وی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و بهترین تصمیمی بود که در چنین شرایطی گرفته شد. قلعه‌نویی فردی است که همیشه از همفکری دیگران استفاده می‌کند و بهترین تصمیم را می‌گیرد. الان باید دیدگاه او به گونه‌ای باشد که با استفاده از نظرات کارشناسان راهکاری بیندشد که چگونه به مرحله بعد جام جهانی راه پیدا کند.

وی در پایان در ارزیابی از عملکرد بیرانوند در جام ملت‌های آسیا، گفت: طی ۶ بازی که انجام دادیم ۷ گل خوردیم، هر چند علی بیرانوند یکی از بهترین دروازه‌بان آسیاست، اما طی چند بازی که از او شاهد بودم از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشت وگرنه او دروازه‌بانی نیست که ۷ گل بخورد و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی خیلی بهتر از این‌ها می‌توانست با او کار کند. وی در باشگاه که بود از نظر بدنی و روحی و روانی شرایط خیلی بهتری داشت. ضمن اینکه تیم هرچقدر از نظر هجومی عملکرد خوبی داشت در کار دفاع ضعیف بود و امیدوارم قلعه‌نویی و همکارانش بتوانند این مشکل را تا جام جهانی برطرف کنند تا همان طور که در فاز حمله قوی هستیم در دفاع نیز به ثبات لازم برسیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
تتلو: پایان راهی که من رفتم چیزی نبوده! title
آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.