کد خبر: ۳۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
همزمان با عید سعید مبعث و دهه‌ مبارک فجر چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین افتتاح و آغاز به کار دارالقرآن سازمان تأمین اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛  میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان در این مراسم با تبریک عید مبعث رسول مکرم اسلام (ص) و تقارن آن با دهه مبارک فجر و آیین افتتاح دارالقران سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: انقلاب اسلامی به برکت و پشتوانه قرآن و اسلام ایجاد شد و به‌همین واسطه توانست همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار دهد. راهنما و دستورالعمل همه شقوق و مباحث مختلف زندگی، هم به لحاظ فردی و هم به لحاظ اجتماعی، در قرآن کریم وجود دارد و ان‌شاءالله با افتتاح دارالقرآن سازمان بستر توسعه روزافزون فرهنگ قرآنی در سازمان تأمین‌ا‌جتماعی فراهم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ما در سازمانی کار می‌کنیم که بر اساس خدمت‌محوری و تعهداتی که به جامعه هدف دارد، تقریباً با اکثر ابعاد و عرصه‌های زندگی، کار و معیشت مردم سروکار دارد. آرمان این سازمان تحقق عدالت به‌عنوان دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است. ان‌شاءالله افتتاح این دارالقرآن کمک کند تا همه برای تحقق عدالت جهانی تلاش کنیم. دارالقرآن در حقیقت خانه زندگی و خانه نور ماست و در چنین مجالسی ما زیرسایه نور قرآن قرار می‌گیریم. دارالقرآن، دارالعلم است، علمی که در آن شک و شبهه‌ای نیست، چون علم الهی است.
موسوی گفت: امیدواریم در بستر تأمین‌اجتماعی و با فعالیت این دارالقرآن فرصتی فراهم شود تا همه ما، بازنشستگان، شاغلان و همه کسانی که در زندگی فردی و فضای کاری و حوزه مدیریتی خودشان به دنبال تحقق ظرفیت‌های خود هستند، نکرده‌ها و ندانسته‌هایمان را از تعالیم آسمانی قرآن فراگیریم و در نهایت به آن چیزی که برای آرمان زندگی و حیات طیبه زیر سایه قرآن نیاز است برسیم و به پیش‌فرض‌های یک زندگی پاک و طیب از طریق هدایت قرآن دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته پنج هزار نفر در فعالیت‌های قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی مشارکت کردند که امسال این تعداد به 10 هزار نفر رسید و با توجه به ظرفیت و بستری که فراهم شده، امیدواریم این رقم بسیار بیشتر شود. امیدواریم زیر سایه قرآن، آنچه را که تکالیف ماست برای زندگی پاک و طیب برای همه خانواده 47 میلیون نفری تأمین‌اجتماعی به‌ویژه بازنشستگان فراهم کنیم.
سید محمدرضا حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در قرآن کریم آمده است که وقتی قرآن تلاوت می‌شود مؤمنان ایمانشان زیاد می‌شود. این را کسی که مؤمن باشد احساس می‌کند که روحش هنگام تلاوت قرآن می‌خواهد پرواز کند. یکی از راه های افزایش ایمان شنیدن تلاوت قرآن است.
وی افزود: اگر در این دارالقرآن فقط قرآن تلاوت شود و دیگران گوش کنند؛ حداقل تأثیر آن این است که ایمان‌ها را افزایش می‌دهد و نمازهای ما باکیفیت‌تر می‌شود و به همین نسبت، از منکر دورتر می‌شویم. این حداقل تأثیر تلاوت و قرائت قرآن است.
حسینی افزود: انس با قرآن هم مراتبی دارد. ابتدای آن دیدن و خواندن قرآن است. مرتبه بالاتر این است که برنامه‌ریزی‌های ما مبتنی بر آیات قرآن شود. یعنی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا آیات قرآن را در عرصه زندگی اجرایی و عملیاتی کنیم. در این حالت قرآن را مبنای زندگی قرار می‌دهیم. رسیدن به آن مرحله، از همین دارالقرآن و تلاوت شروع می‌شود. از این منظر، من فعالیت مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در راه‌اندازی دارالقرآن را تمسک به قرآن می‌دانم. تبدیل ابربدهکار بانکی به ابرطلبکار، حاصل فعالیت مدیرانی است که با قرآن انس و ارادت دارند. حتما برکت این حرکت به سایر اجزا و سطوح سازمان هم تسری پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقران الکریم نیز با ابراز خوشحالی از اهتمام ویژه تأمین‌اجتماعی در امور قرآنی، گفت: مدیریت این سازمان مسابقات قرآنی را به شکل جدی پیگیری کرده و طرح‌هایی مثل آموزش قرآن و راه‌اندازی دارالقرآن را دارد و اینها نشان از عزم مدیریت این سازمان برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه هدف دارد.
وی افزود: ان‌شاءالله با این رویکرد، حقایق و معارف قرآن کریم ضریب بگیرد. البته بسیاری از مردم معانی قرآن را نمی‌دانند و فقط از صوت و تلاوت لذت می‌برند و بهره‌مند می‌شوند. ان‌شاءالله طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» با همکاری بسیاری دستگاه‌ها در ماه مبارک رمضان امسال اجرایی می‌شود و دارالقرآن سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با تمرکز بر ماه مبارک رمضان پیش رو آغاز به فعالیت کند. 
حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز ضمن تبریک به کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی که از این دارالقرآن بهره‌مند خواهند شد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با تمام توان و ظرفیت و امکانات خود، برای اعتلای مسابقات، آموزش و تلاوت قرآن در خدمت سازمان تأمین اجتماعی است.

در این مراسم احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و رئیس شورای نماز سازمان تأمین‌اجتماعی نیز گفت: قرآن کتاب زندگی و برنامه حرکت و زندگی نوع بشر است. سازمان تأمین‌اجتماعی هم نهادی قرآنی است زیرا محور اصلی فعالیت آن خدمت به مردم است و خدمت به مردم را هم ما از قرآن یاد گرفته‌ایم. در سازمان نیاز به مرکزی بود تا فعالیت‌های قرآنی را برنامه‌ریزی و رصد کند که با حمایت مدیرعامل سازمان، دارالقران تأمین‌اجتماعی با همین هدف راه‌اندازی شد. قطعاً این کار توسعه پیدا می‌کند و به‌عنوان تشکیلات رسمی ثبت می‌شود تا گام‌های موثری در جهت اهداف قرآنی برداریم.
رئیس شورای نماز سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این که سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان دستگاه برتر در حوزه نماز شناخته شده است، گفت: با قرآنی شدن، کجروی‌ها کم خواهد شد. ما معتقدیم بی‌توجهی و کم‌کاری‌های گذشته در حوزه خانواده زیاد است و تنها راه اصلاح، بردن قرآن در خانواده و بین اعضای خانواده‌ها و کار روی مفاهیم قرآنی است. همه دستگاه‌ها باید به اندازه خودشان برای توسعه فرهنگ قرآنی از جمله در زمینه تحقق اوامر رهبری در مورد اینکه باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، فعالیت کنند. جدای از حفظ، باید روی مفاهیم قرآنی و فهم قرآن هم در سازمان کار کنیم، به ویژه در حوزه خانواده‌ها و کودکان و به همین مناسبت ان‌شاءالله جشنواره معراج را در حوزه نماز در مشهد مقدس برگزار می‌کنیم.
گفتنی است در این مراسم امیرعلی اسماعیل‌پور قاری نوجوان، حنانه خلفی حافظ قران کریم و قاری جوان و استاد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی به تلاوت آیاتی از کلام الله پرداختند. همچنین به دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی، به خانم حنانه خلفی حافظ قرآن کریم، یک سال بیمه دانشجویی اهدا شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.