کد خبر: ۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
فیلم «مجنون» ماجرا را از جایی روایت می‌کند که شهید زین الدین به همراه همسر و فرزند در اهواز است. مسئولیت عملیات خیبر به او واگذار می‌شود، اما تا خود به محل اصلی مبارزه یعنی جزایر مجنون نرفت و شرایط را نسنجید، حاضر به اقدام نشد.

مخاطب 24-فیلم سینمایی «مجنون» که روایتگر مقطعی از زندگی شهید مهدی زین الدین است، امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده و مورد توجه قرار گرفته است.
تاریخ دفاع مقدس را که مرور کنیم مملو از صحنه‌های دلاوری و رشادت جوانان ایرانی است که هر کدام جان خود را برای دفاع از این آب و خاک روی دست گرفتند و مقابل نیرو‌های بعثی مقاومت کردند.

موضوعی که از همان دوران جنگ تا به امروز بار‌ها و بار‌ها سوژه فیلمسازان ایرانی شده است و به نوعی یکی از حوزه‌های پرطرفدار در تمام این سال‌ها که از جنگ ایران و عراق گذشته است، محسوب می‌شود.

آیین پایانی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزار شد و جواد یحیوی برای بازی در یک نمایش جایزه گرفت.
امسال هم در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور فیلم‌هایی با این دست مضامین هستیم و یکی از مهم‌ترین آثاری که در این دوره جشنواره با موضوع جنگ ایران و عراق حضور دارد، فیلم سینمایی «مجنون» ساخته مهدی شامحمدی است.
در این فیلم به ماجرا‌های عملیات خیبر و دوران فرماندهی شهید مهدی زین الدین در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) پرداخته می‌شود، سوژه‌ای که تا به امروز در سینمای ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته بود.

فیلم «مجنون» ماجرا را از جایی روایت می‌کند که شهید زین الدین به همراه همسر و فرزند در اهواز است. مسئولیت عملیات خیبر به او واگذار می‌شود، اما تا خود به محل اصلی مبارزه یعنی جزایر مجنون نرفت و شرایط را نسنجید، حاضر به اقدام نشد.

در این فیلم سجاد بابابی، ایفاگر نقش شهید مهدی زین الدین است، بازیگر جوانی که توانسته خیلی زود مسیر موفقیت را طی کرده و در آثار مهمی ایفای نقش کند.

مجید رشنو، شبنم قربانی، بهزاد خلج، حسام منظور، سید مهدی حسینی، افشین حسنلو و محمدرسول صفری دیگران بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

از دیگر نکات جالب توجه و مهم درباره این اثر ساخت موسیقی آن توسط چهره برجسته ای، چون مجید انتظامی آهنگساز مطرح کشور است، او بعد از چند سال دوری از سینما، ساخت موسیقی این فیلم سینمایی را برعهده گرفت.

«مجنون» پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر، عملکرد مثبتی هم در جلب نظر مخاطبان سینما و همچنین منتقدان داشته است و تا به اینجا توانسته مورد اقبال و توجه زیادی قرار بگیرد و مردم برای تماشای این فیلم در صف هم ایستادند؛ موضوعی که باید دید تا چه اندازه در اکران عمومی این فیلم هم محقق خواهد شد. اما آنچه بسیار مهم است، ساخت آثار سینمایی با کیفیت درباره دفاع مقدس نقش مهمی را در شناساندن این قهرمانان به نسل جدید ایفا خواهد کرد و می‌تواند بسیاری از جوانان را با حال و هوای آن دوران آشنا کند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تصویر عاشقانه‌ای از پیمان معادی title
پیمان معادی درکنار همسرش فرانک قوانلو تصویری منتشر کرد.
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.