کد خبر: ۳۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی کانادا گزینه‌ای محبوب برای افرادی است که به‌دنبال کشف فرصت‌ها در این کشور هستند.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی کانادا گزینه‌ای محبوب برای افرادی است که به‌دنبال کشف فرصت‌ها در این کشور هستند. در حالی‌که ویزای توریستی عمدتا برای بازدیدهای کوتاه مدت درنظر گرفته شده است، برخی از افراد ممکن است از آن به‌عنوان پله‌ای برای اقامت دائم استفاده کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

چگونه ویزای توریستی را به اقامت دائم کانادا تغییر دهیم؟

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا مستلزم یک رویکرد استراتژیک است. این فرآیند به یک روش دو مرحله‌ای بستگی دارد که توجه دقیق را می‌طلبد:

  • در مرحله اول، متقاضیان باید درخواستی به استان یا قلمرو محل سکونت مورد نظر خود، ارائه دهند.
  • پس از تایید، مرحله بعدی شامل درخواست برای مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای اقامت دائم است.

بررسی کلی ویزای توریستی کانادا

بازدید از مناظر زیبا و فرهنگ غنی و اجتماع پرجنب‌وجوش کانادا اغلب با ویزای توریستی این کشور آغاز می‌شود که مجوز ورود موقت برای گذراندن اوقات فراغت، گردشگری یا بازدیدهای خانوادگی را می‌دهد. ویزای توریستی کشور کانادا با نام رسمی ویزای اقامت موقت (TRV) سندی است که توسط دولت کانادا برای اتباع خارجی صادر می‌شود.

این ویزا به دارندگان امکان می‌دهد تا برای مدت محدود، معمولا تا 6 ماه، وارد کانادا شوند و فعالیت‌های غیرتجاری داشته باشند. متقاضیان باید از کشور خود یا کشور محل اقامت خود برای ویزای گردشگری کانادا اقدام کنند. این فرآیند شامل ارسال درخواست و ارائه مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا مانند پاسپورت معتبر، اثبات وجوه برای پوشش هزینه‌های در طول اقامت و برنامه سفر است.

علاوه‌بر این، ممکن است متقاضیان نیاز به مصاحبه در سفارت یا کنسولگری محلی کانادا داشته باشند. تصمیم در مورد صدور ویزا بر اساس عواملی مانند روابط متقاضی با کشور خود، هدف از بازدید و ثبات مالی است. توجه به این نکته ضرورت دارد که ویزای توریستی کانادا حق کار یا تحصیل در کانادا را اعطا نمی‌کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

بررسی کلی ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت دائم کانادا دریچه‌ای برای اقامت طولانی مدت ارائه می‌دهد که اتباع خارجی را قادر می‌سازد در کانادا مستقر شوند و پیشرفت کنند. ویزای اقامت دائم کانادا به افراد حق زندگی و کار نامحدود را می‌دهد. برای درخواست، داوطلبان باید معیارهای واجد شرایط بودن، از جمله مهارت زبان، مدارک تحصیلی و تجربه کاری را داشته باشند و در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیاز کافی کسب کنند.

متقاضیان موفق اقامت دائم را دریافت می‌کنند و می‌توانند به مراقبت‌های بهداشتی و مزایای اجتماعی دسترسی داشته باشند و پس از احراز شرایط اقامت برای شهروندی کانادا درخواست دهند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای تبدیل از ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

کانادا مقصد موردعلاقه بسیاری است. وعده زندگی بهتر، اغلب گردشگران را به فکر اقامت دائمی‌ می‌اندازد.

انتخاب برنامه اقامتی

قبل از هر اقدامی، انتخاب برنامه مناسب مهاجرت بسیار مهم است. کانادا مسیرهای متعددی را ارائه می‌دهد که هرکدام برای متقاضیان خاص طراحی شده است:

کلاس کارگر ماهر

اکسپرس اینتری انتخابی محبوب برای کارگران ماهر است. سن، تجربه و تحصیلات متقاضیان در این درخواست مهم است.

کلاس تجربه کانادایی

این کلاس برای کسانی با تجربه کار کانادایی ایده‌آل است. متقاضیان مهاجرت توریستی به کانادا به حداقل یک سال سابقه کار ماهرانه در کانادا نیاز دارند.

برنامه نامزدهای استانی

استان‌ها برنامه‌های مشخصی برای افراد حرفه‌ای دارند. اگر واجد شرایط باشید، یک استان می‌تواند شما را برای اقامت دائم معرفی کند.

حمایت مالی

اگر اقوام نزدیک در کانادا دارید، احتمال دارد شما را حمایت مالی کنند. با این‌حال، این اقوام نزدیک باید معیارهای خاصی را داشته باشد.

ثبات مالی

صرف‌نظر از برنامه، نشان‌دادن ثبات مالی حیاتی است. این تضمین می‌کند که دارنده ویزای توریستی کانادا از خود و خانواده خود در کانادا حمایت کنید.

بررسی سلامت و امنیت

متقاضیان تحت غربالگری سلامت و امنیت قرار می‌گیرند. این برای اطمینان از این است که آنها برای ساکنان کانادا خطری ندارند.

اقامت قانونی

ویزای توریستی شما باید معتبر باشد. اقامت توریستی کانادا بیش از مدت تعیین‌شده یا نقض شرایط ویزا می‌تواند درخواست شما را به خطر بیندازد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

چگونه ویزای توریستی را به اقامت دائم کانادا تغییر دهیم؟

زیبایی کانادا و نوید یک زندگی خوب بسیاری از گردشگران را وادار می‌کند که تصمیم خود را از یک دیدار کوتاه به اقامتی پایدار تغییر دهند. نحوه تغییر ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم به شرح زیر است:

مرحله 1: ارزیابی واجد شرایط بودن

معیارهای واجد شرایط‌بودن خود را بررسی کنید. کانادا مسیرهای مهاجرتی متنوعی دارد. مسیری را انتخاب کنید که مناسب‌تر است.

مرحله 2: یک برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید

کانادا برنامه‌هایی مانند اکسپرس اینتری، نامزد استانی و غیره برای اقامت دائم دارد. انتخاب شما روند درخواست را تعیین می‌کند.

مرحله 3: اسناد ضروری را جمع آوری کنید

مدارک در فرآیند مهاجرت اساسی است. مدارک ضروری مانند گذرنامه، ریز نمرات تحصیلی و گواهی کار را مرتب کنید. مطمئن شوید که همه چیز به‌روز و معتبر است.

مرحله 4: تست زبان را انجام دهید

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه ضروری است و باید مدرک معتبر بین‌المللی ارائه دهید.

مرحله 5: درخواست آنلاین یا از طریق کاغذ

بسته به برنامه، درخواست آنلاین یا کاغذی خود را ارسال کنید. از صحت فرم مطمئن شوید. اشتباهات منجر به تاخیر یا رد شدن می‌شوند.

مرحله 6: پرداخت هزینه درخواست

هر درخواست مستلزم هزینه‌ای است. بعد از پرداخت رسید را به‌عنوان گواهی پرداخت نگه دارید.

مرحله 7: منتظر یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) باشید

اگر برای برخی از برنامه‌ها مانند اکسپرس اینتری انتخاب شده باشید، یک ITA دریافت خواهید کرد. پس از دریافت، یک درخواست جامع برای اقامت دائم ارسال کنید.

مرحله 8: ارزیابی سلامت و امنیت

برای بررسی سلامت و ارزیابی امنیتی آماده شوید.

مرحله 9: دریافت تصمیم

پس از تمام مراحل، منتظر نتیجه درخواست خود باشید. در صورت مثبت‌بودن تاییدیه اقامت دائم (COPR) دریافت خواهید کرد.

مرحله 10: برای زندگی برنامه ریزی کنید

با داشتن COPR، برای زندگی خود در کانادا برنامه‌ریزی کنید و آماده سفر به کانادا به‌عنوان یک مقیم دائم باشید.

مزایای داشتن ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت دائم در کانادا مزایای بسیاری دارد:

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا در سطح جهانی مشهور است. ساکنان دائمی به این مراقبت‌های پزشکی یارانه‌ای دسترسی دارند.

فرصت‌های تحصیلی

فرزندان ساکنان دائمی به‌صورت رایگان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. تحصیلات کانادا آینده روشن‌تری را نوید می‌دهد. برخی موسسات نیز با نرخ‌های محلی قابل دسترسی هستند.

حقوق و مزایای شغلی

دارندگان اقامت کانادا می‌توانند در هر نقطه از کانادا کار کنند. هیچ مجوز خاصی برای کار موردنیاز نیست. اشتغال پایدار باعث رشد و استقلال مالی می‌شود.

مزایای اجتماعی

برنامه‌های مختلف رفاه اجتماعی شامل بیمه بیکاری، طرح‌های بازنشستگی و مزایای مالیاتی کودکان می‌شود. این کمک‌ها زندگی راحت را تضمین می‌کنند.

مسیر شهروندی

پس از احراز شرایط اقامت، می‌توانید برای شهروندی درخواست دهید. تابعیت حقوق و امتیازات بیشتری را به همراه دارد.

درخواست ویزا برای خانواده

می‌توانید از اعضای نزدیک خانواده حمایت مالی کنید تا به شما بپیوندند.

جمع‌بندی

با وجود چالش‌ها، مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی کانادا می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که مایل هستند این فرآیند را با پشتکار و مسئولانه طی کنند. برای اطمینان از انتقال آرام و موفق به کانادا، حتما با وکلای پیرسوک، وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در ارتباط باشید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.