کد خبر: ۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور پایتخت می‌گوید توقف در محل خطوط شطرنجی حاشیه میادین و بزرگراه‌ها و همچنین داخل تونل‌ها ممنوع است.

مخاطب24:امروز شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص توقف غیرمجاز گفت: یک سری تخلفات وجود دارد که باعث مختل شدن نظم و جریان ترافیک می‌شوند، اما یک سری تخلفات ساکن و غیر مجاز نیز وجود دارند که علاوه بر اینکه باعث بی نظمی در شهر می‌شوند موجب بروز حادثه هم می‌شوند.

وی افزود: رایج‌ترین تخلف غیرمجازی که ما در شهر‌ها شاهد آن هستیم توقف در حریم تابلو‌های مطلقا ممنوع بوده که مبلغ جریمه آن ۴۲ هزار تومان است.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه توقف در حریم میادین، تابلو‌ها و سطوح شطرنجی باعث بر هم زدن نظم تردد‌ها می‌شود تصریح کرد: بیشتر رانندگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها مرتکب این تخلف می‌شوند؛ دلیل آن نیز بیشتر به خاطر این است که مسافران خود را در این محل‌ها سوار و پیاده می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در رینگ داخلی میادین توقف اکیدا ممنوع است گفت: عمدتا در حاشیه میادین سطوح شطرنجی با رنگی متفاوت روی آسفالت ترسیم شده است؛ در داخل تونل‌ها نیز این خطوط شطرنجی را می‌بینیم و در حریم حاشیه بزرگراه‌ها نیز دیده شده و تاکید می‌شود که توقف بر روی این خطوط شطرنجی ممنوع است.

سرهنگ شریفی گفت: خطوط شطرنجی در واقع هشدار بیشتری در خصوص عدم توقف به رانندگان دادن و این را می‌گوید که علاوه بر ایجاد ترافیک و بی نظمی در واقع شاید مسبب حادثه نیز شوید.

وی ادامه داد: توقف غیر مجاز بعدی توقف به صورت دوبله است که بعضا مقابل مراکز تجاری و ساختمان‌ها و بیشتر مقابل جا‌هایی که مخاطب جذب می‌کند مانند داروخانه‌ها و مدارس و ... انجام می‌شود؛ در واقع برخی مواقع کمی جلوتر برای پارک کردن جا هست و می‌توان چند قدم آنطرف‌تر پارک کرد، ولی برخی رانندگان درست در همان محل و مقابل محلی که کار دارند توقف کرده و باعث ترافیک می‌شوند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه توقف و پارک کردن در مقابل منازل دیگران جزء مصادیق سد معبر است افزود: چند وقت پیش در خیابان مطهری خودرویی مقابل یک مرکز امدادی پارک کرده و ورود به مرکز را مسدود کرده بود که پلیس راهور با جرثقیل آن خودرو را از محل خارج و به پارکینگ منتقل کرد.

سرهنگ شریفی گفت: شهروندان می‌توانند در این خصوص با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند؛ چرا که بعد از اعلام شهروندان، همکاران بنده با مالک وسیله نقلیه تماس گرفته و هشدار لازم را در خصوص جابجایی وسیله نقلیه به وی می‌دهند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه توقف در خلاف مسیر مجاز نیز جزء مصادیق توقفات غیر مجاز و خطرناک است ادامه داد: وقتی راننده‌ای خلاف جهت پارک می‌کند هنگام خروج از پارک دید کمتری نسبت به جریان ترافیک داشته و ممکن است باعث تصادف و برخورد‌های دیگر با موانع یا حتی عابران پیاده شود؛ بنابراین این تخلف نیز جزء مصادیق تخلفات غیر مجاز بوده و نرخ جریمه آن خیلی پایین است.

وی گفت: زمانی که جریمه در مقابل تخلف برای برخی از رانندگان صرف دارد آن‌ها اقدام به انجام تخلف می‌کنند؛ وقتی جای پارکی نیست یا مبلغ پارکینگ بیشتر از جریمه است دقیقا همین اتفاق می‌افتد و راننده اقدام به انجام تخلفات کرده وبه خود اجازه می‌دهد تا قوانین و مقررات را نادیده بگیرد.

برچسب ها: پلیس راهور
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.