کد خبر: ۳۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
اصفهان - هجوم مگس‌ها به روستا‌های کچورستاق، امیران، اسلام‌آباد، احمدآباد و... اهالی این روستا‌ها را نگران کرده است.

به گزارش مخاطب ۲۴، یکی از ساکنان روستا گفت: وضعیت آلودگی فاضلاب شهری اردستان و تخلیه کود‌های شرکت کشاورزی فجر چهارمیل در مجاورت با منازل مسکونی قرار دارد و باعث هجوم مگس‌های آلوده به منازل و مغازه‌های روستا‌های کچورستاق، امیران، اسلام‌آباد، احمدآباد حسین‌آباد، گلزار محمد و دیگر روستا‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه شدت هجوم مگس‌ها تا حدی است که زندگی را برای مردم سخت کرده است، افزود: بوی نامطبوعی که از کود‌های طرح کشاورزی و فاضلاب اردستان پخش می‌شود موجب مشکلات تنفسی شدید و حالت تهوع برای اهالی شده است.

ساکنین این روستا‌ها چندین سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگر تحمل این وضعیت را غیرممکن می‌دانند آن‌ها در انتظار گوشی هستند که گلایه آن‌ها را بشنود و گامی برای حل مشکل اهالی این روستا‌ها بردارد.

کود‌های انباشته شده در روستا‌ها دلیل هجوم مگس‌ها است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان اظهار کرد: بازدید‌های میدانی متعددی از برخی از روستا‌ها و اطراف آن داشتیم و دپوی کود در طرح کشاورزی فجر چهارمیل مشاهده نشد.

حسن ذبیحی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط نشان داد که کود انباشته شده در برخی از روستاها، دلیل اصلی افزایش تعداد مگس‌ها و هجوم آن‌ها به خانه‌ها و مغازه‌ها در روستا‌ها شده است گفت: البته شغل کشاورزی و دامپروری با زندگی مردم روستایی آمیخته شده است، ولی ساکنان روستا‌ها باید تلمبار کردن و جمع‌آوری کود‌های حیوانی را اصولی انجام دهند و دپو کردن آن را مدیریت کنند.

فاضلاب شهری اردستان غیراصولی دفع می‌شود

وی در خصوص وضعیت بوی نامطبوع فاضلاب شهر اردستان گفت: نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در خصوص فاضلاب شهری اردستان این است که به روش غیراصولی انجام و دفع می‌شود و وضعیت کنونی حتی می‌تواند تهدید علیه بهداشت عمومی باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به بازدید میدانی از محله جمع‌آوری فاضلاب شهر اردستان گفت: نواقص و مشکلاتی که این محل داشت توسط کارشناسان شبکه بهداشت به مسئولان مربوطه گوشزد شده است، ولی هنوز وضعیت بهداشتی آن قابل قبول نیست.

فاضلاب شهری اردستان آلودگی زیست‌محیطی دارد

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردستان گفت: با بازدید‌هایی که از روستا‌ها انجام دادیم وضعیت مدیریت کود‌های حیوانی دامداری‌های اهالی اصلاً قابل قبول نیست و منشا اصلی آلودگی هوا و افزایش مگس‌ها از خودِ دامداری روستایی‌ها است. البته امسال شاید موضوع گرمای هوا نیز در افزایش مگس‌ها بی‌تأثیر نبوده باشد، زیرا هر سال با توجه به سرمای هوا و یخبندان، حجم حشرات موزی و مگس‌ها کمتر بود.

حسین شواخی در خصوص وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اردستان گفت: وضعیت فاضلاب شهری اردستان مقررات و ضوابط زیست‌محیطی را رعایت نکرده است و استاندار‌های پساب فاضلاب، بالاتر از حد نرمال است.

وی با بیان اینکه اداره محیط‌زیست تاکنون اخطار‌های لازم را به اداره مربوطه ارسال کرده و حتی به دستگاه قضایی نیز معرفی شدند، گفت: با وضعیتی که مشاهده می‌شود، وضعیت کنونی فاضلاب شهری اردستان آلودگی زیست‌محیطی دارد و باید فاضلاب شهری اردستان به نحو مؤثری و بهتری با اجرای سیستم‌های تصفیه کنترل و مدیریت شود.

منبع : ایسنا 

 

برچسب ها: فاضلاب محیط زیست
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تتلو در زندان چه کارهایی انجام می دهد؟ title
الهام رحیمی فرد، وکیل مدافع تتلو از روند محاکمه و رسیدگی به این پرونده می‌گوید.
دختر بچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را در مسعودیه به قتل رساند! title
دختر بچه ۱۰ سال‌های که از نظر روحی و روانی شرایط نامناسبی داشت و گوشی او مملو از صحنه‌های قتل و خشن بوده، همبازی‌اش را در محله مسعودیه با ضربات چاقو به قتل رساند!
زنم را به خاطر پدر زنم کشتم! title
۸ فروردین ۱۴۰۱ مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از قتل دخترش خبر داد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند مشخص شد زنی ۳۸ ساله به نام مریم با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
دختری که رفیق بیماری‌های نادرش شده! title
این‌بار راوی زندگی آتاناز دختر ۳۶ ساله‌ی مبتلا به سه بیماری هستیم که دردهایش را معجزه می‌داند.
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.