کد خبر: ۳۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
این خودرو‌ها دیگر لوکس نیستند؟
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس کف قیمتی برای پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس را افزایش داد.

مخاطب 24- نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق خودرو‌های لاکچری که قیمت آن‌ها تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است را از پرداخت مالیات متعلقه به خودرو‌های لوکس معاف کردند.

افزایش کف قیمت خودرو‌های لوکس برای پرداخت مالیات در شرایطی است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به مجلس تقدیم کرده بود، کف قیمت خودرو‌های لاکچری برای پرداخت مالیات را سه میلیارد تومان پیشنهاد داده بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت براساس مصوبه‌ای که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید صاحبان خودرو‌های لوکس که قیمت آن‌ها از سه و نیم میلیارد تومان بالاتر باشد باید یک درصد از قیمت خودروی در اختیار خود را به عنوان مالیات بر خودروی لوکس به حساب خزانه دولت واریز کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به کف پیشین قیمت خودرو‌های لاکچری برای پرداخت مالیات گفت: دولت در لایحه خود خودرو‌های لوکسی را که قیمت آن‌ها سه میلیارد تومان بود از پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس معاف کرده بود، اما این مقدار در کمیسیون تلفیق به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ بنابراین در سال آینده آن دسته از صاحبان خودرو‌های لوکس که قیمت خودروی در اختیارشان سه و ۵۰۰ میلیون تومان از پرداخت مالیات مربوط به خودرو‌های لوکس معاف هستند.

تغییر قیمت خودرو‌های لوکس برای اخذ مالیات خودرو‌های لوکس در شرایطی است که مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود سال آینده حدود ۱۶۳ هزار دستگاه خودروی لوکس باید مالیات متعلقه را به خزانه دولت واریز کنند.

آن طور که شاهین مستوفی گفت برنامه ریزی دولت این است که در سال آینده حول و حوش دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این محل عایدی کسب کند.

اما با توجه به تغییر اتفاق افتاده در کف قیمت برای اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس دولت باید به درآمد کمتری از این مسیر فکر کند؛ بنابراین می‌توان گفت بخشی از خودرو‌هایی که دولت برای دریافت مالیات از آن‌ها برنامه ریزی کرده بود، مالیاتشان از سوی نمایندگان مجلس تسویه شد؛ بنابراین در صورت تصویب نهایی این تصمیم کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس، برخی محصولات برند‌های جهانی خودروساز که پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شدند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

بررسی قیمت‌های بازاری خودرو‌های وارداتی نشان می‌دهد برخی مدل‌های صفر کیلومتر تویوتا، هیوندایی و کیا مانند پریوس مدل ۲۰۱۷، سراتو مدل ۲۰۱۸ و النترا ۲۰۱۸ با توجه به تغییر کف قیمت از پرداخت مالیات معاف شدند. فراموش نکنیم تنوع در خودرو‌های دست دومی که از پرداخت مالیات معاف شدند، بیشتر از مدل‌های صفر کیلومتر است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.