کد خبر: ۳۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

قیمت ارز مسافرتی حجاج مشخص شد

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس درباره قیمت ارز مسافرتی برای حجاج توضیحاتی ارائه کرد.
قیمت ارز مسافرتی حجاج مشخص شد

مخاطب 24- رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال گذشته، نرخی برای ارز حجاج گذاشتیم که نه نرخ مبادله‌ای بود و نه ترجیحی، بلکه میان این دو قیمت‌گذاری کردیم.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی درباره گرانی نرخ حج واجب گفت: در جلساتی که با مدیران سازمان حج و زیارت داشتم گفتند برای حج تمتع نرخ ۱۴۰ میلیون تومان را فعلا علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: پرداخت این مبلغ برای کسانی که فیش حجشان در نوبت است کار بسیار سختی است، اما از آن طرف سازمان حج باید بتواند از مدل ارزی استفاده کند که هزینه‌ها را به حداقل برساند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دو الی سه سال گذشته سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش‌‍‌های مضاعفی کردند که ما یک ارز با نرخ مشخص را توسط بانک مرکزی در اختیار حجاج ایرانی بگذاریم و اگر بتوان این کار را امسال هم توسط بانک مرکزی انجام داد می‌توان برای نرخ ارز یک تدبیری کرد وگرنه برابر با نرخ تورم سازمان حج و زیارت قیمت حج را اعلام می‌کند و چاره‌ای به جز این ندارد و افرادی که ثبت‌نام کردند می‌بایست هزینه‌های رفت‌وآمد، هتلینگ و موارد دیگر را تدبیر کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس بیان کرد: قیمت کل حج تمتع قابل پیش‌بینی نیست، اما ان‌شاالله به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد، چون ویژگی مهم ما این است که نرخ ارزمان نسبت به حج گذشته رشدی نداشته است و از آنجا که اجاره هتل و ترابری در بحث ارزی است ما تفاوت فاحش قیمتی نسبت به سال قبل نخواهیم داشت، اما بالاخره تورم را داریم و الان نمی‌توان قیمت را اعلام کرد لذا اگر بتوانیم ارز را با نرخ مشخصی تدبیر کنیم حتما در پایین آوردن قیمت کار خوبی می‌توان انجام داد.


بیشتر بخوانید


رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه حج دونرخی محال است که اجرا شود، گفت: در دو سال گذشته، نرخی برای ارز حجاج گذاشتیم که نه نرخ مبادله‌ای بود و نه ترجیحی بلکه میان این دو قیمت‌گذاری کردیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه اظهار کرد: من به‌عنوان رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس عرض می‌کنم در حج گذشته مجلس یک نفر را هم اعزام نکرد و امسال هم نخواهد داشت؛ البته این امکان برای ما میسر است که از بعد نظارتی با هماهنگی هیات رئیسه مجلس، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ناظر اعزام کنیم، اما این کار را انجام نخواهیم داد.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: حج و زیارت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد