کد خبر: ۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس گفت: دولت هیچ بندی برای گرانی بنزین در بودجه سال آینده نیاورده است.

مخاطب 24- رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین در سال آینده افزایش می‌یابد؟، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هیچ اسمی از گران شدن حامل‌های انرژی نیامده، ما هم در مجلس برآورد و پیش‌بینی‌مان بر این است که هیچ چیزی گران نمی‌شود و تبصره ۱۴ معروف که هدفمندی یارانه‌ها را با آن می‌بندیم بر همین اساس است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در لایحه دولت هیچ مبلغی بر افزایش حامل‌های انرژی نیامده است قطعا ما هم در مجلس به آن اضافه نخواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اینکه بنده یک مصاحبه کردم و گفتم دولت می‌تواند این کار را انجام دهد بر اساس قانونی بوده که در سال ۸۸ هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده و بر اساس آن، این اختیار را به دولت داده است، اما دولت وقتی اضافه می‌کند باید در قانون بودجه آن مبالغ و منابعی را که برایش حاصل می‌شود را در بحث مصارف بودجه بیاورد و مصارفش را مشخص کند، چون در لایحه چیزی نیامده است ما نمی‌توانیم بگوییم که دولت آن را اضافه می‌کند. قطعا مجلس هیچ رقمی را برای حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین و گازوئیل اضافه نخواهد کرد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس بیان کرد: اگر دولت بخواهد بنزین را گران کند باید منابع و مصارفش را برای ما مشخص کند و ما در جریان باشیم، اما، چون در لایحه نیامده است فرض مجلس بر گران نشدن بنزین است و به این صورت بودجه را می‌بندیم.

زارع گفت: بنزین اگر گران شود طبق قانون سال ۸۸ از اختیارات دولت است، اما نظر ما این بود اگر یک زمان دولت هر اندازه می‌خواهد افزایش دهد باید آن را به قانون بودجه بیاورد که فعلا دولت گفته بنایی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم و بر همین فرض بودجه را می‌بندیم.


بیشتر بخوانید


کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر قیمت بنزین بخواهد افزایش پیدا کند مجلس اظهارنظر خود را انجام می‌دهد، چون نمایندگان مجلس نمی‌خواهند افزایش پیدا کند به‌دلیل اینکه اقتصاد ما به بنزین وصل است و کل صنعت ما بر روی گازوئیل می‌چرخد لذا افزایش قیمت باید به تدریج و گام به گام باشد که جامعه آن را بپذیرد.

او افزود: شرایط اقتصادی مردم در وضع خوبی نیست و گرانی بنزین بر روی همه چیز اثر می‌گذارد و نوسان نرخ ارز روی همه چیز اثر می‌گذارد لذا اگر افزایشی باشد باید حتما مجلس در جریان باشد، چون بودجه در اصل برای کشور و مردم است و نقشه راه یک سال کشور است، اما آن چیزی که در لایحه آمده هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی نداریم و بر همین اساس بودجه سال ۱۴۰۳ را می‌بندیم.



منیع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: قیمت بنزین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار title
زندانی محکوم به مرگ که برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، توانست با دریافت مهلت از اولیای دم به زندان برگردد.
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.