کد خبر: ۳۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
منطقه لیجا که دارای سه هتل متفاوت با طراحی معماران مشهور جهان است در دره‌ای قرار دارد که کوه‌هایی به ارتفاع ۴۰۰ متر بر آن مشرف‌اند.

مخاطب 24- منطقه لیجا که دارای سه هتل متفاوت با طراحی معماران مشهور جهان است در دره‌ای قرار دارد که کوه‌هایی به ارتفاع ۴۰۰ متر بر آن مشرف‌اند.

این پروژه یک هتل طراحی کریس ون دیجن (Chris van Duijn)، یک هتل آینه‌ای طراحی شان کیلا (Shaun Killa)، و یک هتل صخره‌ای عمودی طراحی ماریو کوسینلا (Mario Cucinella) را شامل می‌شود. این مقصد توریستی در راستای حمایت از گردشگری پایدار و بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است.

تمرکز اصلی پروژه لیجا بر حفظ طبیعت است و قرار است ۹۵ درصد از زمین‌هایش دست‌نخورده باقی بماند. هدف این پروژه تلفیق شیوه‌های ساخت‌و‌ساز سازگار با محیط زیست است که با چشم‌انداز طبیعی ترکیب شود. این سه هتل در مجموع ۱۲۰ اتاق و سوییت خواهند داشت.

هر هتل برای مخاطب متفاوتی طراحی شده است: یکی رضایت مهمانان ماجراجو را جلب می‌کند و در هماهنگی با ویژگی‌های جغرافیای طبیعی منطقه طراحی شده است، دومی به‌منزله دروازه‌ای برای کشف منطقه لیجا است و سومین هتل استراحتگاهی برای سلامت است.


بیشتر بخوانید


اولین هتل، با هدف جذب افراد ماجراجو، طراحی ساختارشکنانه‌ای دارد. دیوار‌های دره مانند راه‌پله عمل می‌کنند، و ساختار آثار جغرافیای طبیعی و خطوط طبیعی زمین را دارد.

هتل دوم گوشه‌ای دنج با تمرکز بر سلامت و طول عمر است. نمای بیرونی ساختمان صیقلی است و مناظر اطراف و دیوار‌های دره را منعکس می‌کند.


سومین هتل در دل صخره و در مرکز واحه وادی قرار دارد. این نقطه ورود جذابی برای کاوش در دره و فراسوی آن است. راه‌پله‌ای که از دره به ورودی هتل منتهی می‌شود مسیری اکتشافی و چشم‌انداز بی‌نظیری از مناظر دره را فراهم می‌کند.

به‌طور کلی، لیجا طیفی از تجربه‌های گوناگون در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد از غذا و امکانات سلامت گرفته تا استخر، پیاده‌روی با راهنما در دره، مسیر‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، و کوهنوردی. این پروژه نقطه‌ای محوری در گسترش نئوم است.

برچسب ها: هتل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.