کد خبر: ۳۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
ما امام جماعت نمی‌خواهیم در مساجد راباز کنید؛ گردشگر نجس نیست
امروز چهارشنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۲) جلسه هیات دولت تشکیل شد و وزرا با حضور در جمع خبرنگاران، به سوالات آن‌ها پاسخ دادند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نیز در جمع خبرنگاران از ائمه جمعه انتقاد کرد و گفت: ما امام جمعه نمی‌خواهیم.

مخاطب 24- امروز چهارشنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۲) جلسه هیات دولت تشکیل شد و دولتمردان با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند. عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نیز در حاشیه این نشست درباره سفرش به اردبیل گفت: طی سفری که به استان اردبیل داشتم، مشخص شد که فهم درستی از گردشگری در کشور ما وجود ندارد.

او توضیح داد: در راستای این سفر، یک روحانی اظهار کرد که اردبیل با مشکل اشتغال مواجه است و کاش به جای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر کار به اینجا سفر می‌کردند؛ گویی که شغل و اشتغال در کیف وزیر کار است و با حضور ایشان در استان‌های مختلف جوانان آن منطقه مشغول به کار می‌شوند. این در حالی است که وقتی گردشگری در یک منطقه رونق بگیرد، اولین تاثیر آن اشتغال است؛ بنابراین، برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری، نخست باید روی تغییر رویکرد مسئولین و افراد تاثیرگذار کار شود.

او افزود: با این حساب، آقایان روحانی بزرگ‌ترین خدمتی که می‌توانند به کشور کنند این است که در مساجد را باز بگذارند تا گردشگران از سرویس بهداشتی مساجد استفاده کنند. حدود ۸۷۰ مسجد و ۴۸۰ بقا متبرکه در مسیر گردشگران است که از نظر سرویس بهداشتی مشکل دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: حال برخی آقایون مصاحبه می‌کنند که از میان ۷۰ هزار مسجد، ۵۰ هزار مسجد امام جماعت ندارد. در حالی که مساله من به عنوان وزیر گردشگری، امام جماعت مساجد نیست! اصلا ما امام جماعت نمی‌خواهیم، صرفا در مساجد را باز کنید تا مردم از آن استفاده کنند. اینکه یک خطبه خوانده و انتقاد شود، کافی نیست.
او گفت: صنعت گردشگری نیاز به تحول فکری دارد تا پایدار بماند. البته در این دو سال اقدامات زیادی برای تحول فکری و زیرساخت و مشکلات قانونی انجام شده است تا تحولات فکری صورت بگیرد.

منبع: تابناک

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها