کد خبر: ۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

قیمت‌های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران

اجازه تردد تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی (ره) در کنار خدمات‌رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پرواز‌های خارجی به داخل در شرایطی داده نمی‌شود که برخی تاکسی‌های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می‌کنند،
قیمت‌های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران

مخاطب 24- درباره وضعیت نابسامان فرودگاه امام خمینی چه از نظر نبود امکانات و یا طراحی اصولی در سال‌های گذشته بار‌ها نوشته شده و مردم هم در هر بار مراجعه برای انجام‌سفر دچار عصبانیت شده‌اند؛ به نحوی که حتی وزیر فقید سابق راه و شهرسازی اذعان کرد که از شرایط این فرودگاه دچار خجالت است. رستم قاسمی در آن زمان گفته بود: «این فرودگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و در کنار مهمانان خارجی در حین عبور از تونل فرودگاه امام واقعا خجالت می‌کشم.».

اما حالا کار به جایی رسیده که در سایه بی‌توجهی مطلق وزارت راه و شهرسازی و مدیریت معیوب فرودگاه امام خمینی (ره)، گذشته از نداشتن استاندارد‌های روز دنیا مسافران حتی برای جابجایی هم باید ساعت‌ها منتظر تاکسی در سرما بایستند و دست آخر اگر خوش‌شانی باشند با کرایه نجومی و نامتعارف به مقصد بروند. بر همین اساس است که می‌توان به صراحت گفت که حتی دیگر نیاز‌های ابتدایی هر مسافری در این مجموعه پاسخ داده نمی‌شود.

بنا بر گزارش‌های میدانی، در این شب‌ها اگر سری به فرودگاه امام خمینی و ترمینال خروجی مسافران بزنید، شاهد صحنه‌های عجیبی خواهید بود؛ صحنه‌هایی که برای هر فردی تداعی کننده یک فرودگاه بین‌المللی نیست؛ بلکه گویی وارد جزیره سرگردانی شده است که در هر نقطه از آن بی‌نظمی و آشفتگی موج میزند. برای نمونه، جمعه شب گذشته زمانی که چند پرواز همزمان به زمین نشستند مسافران در هنگام خروج با لحظات شوکه‌کننده‌ای روبه‌رو شدند.

بعد از عبور از صف‌های طویل و خسته کننده گمرکی که با سردرگمی و بی‌نظمی کامل همراه است، هیچ مسافری نمی‌تواند از تاکسی اینترنتی استفاده کند؛ چرا که مسئولان فرودگاه برای به اصطلاح حمایت از ناوگان تاکسیرانی، امکان توقف خودرو‌های شخصی در ترمینال خروجی را ممنوع کرده‌اند و اگر مسافری اصرار به استفاده از تاکسی اینترنتی داشته باشد، باید خسته از سفر طولانی با چمدان‌های سنگین خود راهی طبقه دوم شود تا با سختی تمام به خودروی اینترنتی برسد؛ این در حالی است که اگر مسافری قصد استفاده از تاکسی فرودگاه را داشته باشد در زمان شلوغی با جمله فعلا تاکسی نداریم روبرو می‌شود!

نگارنده جمعه شب خانواده‌هایی را در انتظار تاکسی مشاهده کرد که مجبور بودند با کودک شیرخوار در سرمای شدید منتظر بمانند؛ آن هم در حالی که ده‌ها تاکسی اینترنتی دورتر از ترمینال وجود داشتند، به عبارتی مسئولان فرودگاه امام خمینی نه خودشان توانایی تامین تاکسی به تعداد مورد نیاز را دارند و نه اجازه ورود خودرو‌های شخصی را می‌دهند تا به این ترتیب تنها مردم قربانی بی‌کفایتی و ناکارآمدی در ساده‌ترین امور شوند.

مسئله دیگر نرخ نجومی و فضایی کرایه‌های تاکسی فرودگاه است. مشاهدات میدانی و گفتگو با مسافران نشان می‌دهد که برای رفتن به شهرری که در نزدیکی فرودگاه است و مسیری کمتر از نیم ساعت دارد مسافر باید ۵۵۰ هزارتومان کرایه بدهد و ضمنا اگر چمدان سنگینی داشته باشد باید ۱۰۰ هزارتومان دیگر هم اضافه پرداخت کند؛ این در حالی است که تاکسی اینترنتی با مبلغ ۱۵۰ هزارتومان چنین سفری را انجام میدهد.

برای مناطق دیگر تهران البته کرایه‌های میلیونی هم طلب می‌شود که مشخص نیست این قیمت‌گذاری بر اساس کدام قاعده انجام شده و چه پارامتر‌هایی لحاظ شده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها البته حاکی از آن است که پای پیمانکاری سودجو درمیان است که عملا شهروندان داخلی را با توریست‌ها در هنگام تعیین تعرفه یکی کرده و از ایرانیان که درآمد‌های ریالی دارند همپای یک توریست خارجی کرایه اخذ میکند.

بر این اساس، این پرسش مطرح میشود که چگونه بذرپاش وزیر فعلی راه بصورت روزانه در حال اعلام وعده‌های رنگارنگ یا افتتاح پروژه است، اما نمیتواند مدیریت درستی برای بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور اعمال کند؟ قضاوت یک مسافر یا گردشگر خارجی درباره کشور ایران چه خواهد بود وقتی در لحظه ورود با فرودگاهی مواجه میشود که شرایط بهداشتی و نظافتی درستی ندارد و حتی نمیتواند بدون دغدغه یک تاکسی بگیرد؟

کدام شرکت خصوصی یا پیمانکار مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارد و اساسا چه نهادی باید بر روی چنین تخلفات آشکاری نظارت کند؟


منبع: اقتصادآنلاین

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
محسن امین‌زاده: به مذاکرات خوش‌بین هستم محسن امین‌زاده: به مذاکرات خوش‌بین هستم
محسن امین‌زاده معاون اسبق وزارت خارجه در همایش سراسری اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران و اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات استان‌های سراسر کشور گفت: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی به دلایل مختلف در شرایط جدیدی قرار گرفته و آمادگی پیدا کرده که دیپلماسی خودش را به مسیر درست بهبود ببخشد. بار‌ها توصیه کرده‌ام چین را الگو قرار بدهیم و به سمت توسعه حرکت کنیم.
محسن آرمین: جامعه قهر کرده ولی روش‌های خشونت‌آمیز را هم قبول ندارد محسن آرمین: جامعه قهر کرده ولی روش‌های خشونت‌آمیز را هم قبول ندارد
محسن آرمین در همایش سراسری اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران و اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات استان‌های سراسر کشور تاکید کرد: فائق آمدن بر مشکلات بدون بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید. وی افزود: این درست است که امروز جامعه قهر کرده ولی روش‌های خشونت‌آمیز را قبول ندارد.
بزرگترین شهربازی کشور در کدام شهر ساخته می‌شود؟ بزرگترین شهربازی کشور در کدام شهر ساخته می‌شود؟
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهردار خوی گفت: بزرگترین شهربازی شمال غرب کشور در تفرجگاه کوهستانی خاتون با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.
دعوای شدید جواد و شجاع سر چی بود؟ دعوای شدید جواد و شجاع سر چی بود؟
کاپیتان تراکتور با انتشار متنی تند به اظهارات جواد خیابانی واکنش نشان داد.
اولین فیلم از دیدار رییس جمهور رئیسی با رهبر انقلاب اولین فیلم از دیدار رییس جمهور رئیسی با رهبر انقلاب
ویدیوی دیده نشده از اولین جلسه شهید رئیسی با رهبر انقلاب پس از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم
رئیس کل دادگستری هرمزگان: ذخایر سوخت قاچاق در بندر کلاهی با تولید روزانه یک پالایشگاه برابری می‌کند رئیس کل دادگستری هرمزگان: ذخایر سوخت قاچاق در بندر کلاهی با تولید روزانه یک پالایشگاه برابری می‌کند
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حجم ذخیره مخازن سوخت قاچاق در بندر کلاهی غیر قابل تصور و بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر است که با تولید روزانه یک پالایشگاه برابری می‌کند.
ورود سامانه‌های پهپادی جدید به ارتش ورود سامانه‌های پهپادی جدید به ارتش
امیر سرتیپ نعمتی گفت: «پهپاد عمودپرواز دیده‌بان نزاجا» نیز از جمله پهپاد‌های سبک و قابل حملی است که با بهره‌گیری از قابلیت دید در روز و شب، توانایی استخراج موقعیت دقیق هدف را دارد.
برگزیده
رئیس کل دادگستری هرمزگان: ذخایر سوخت قاچاق در بندر کلاهی با تولید روزانه یک پالایشگاه برابری می‌کند رئیس کل دادگستری هرمزگان: ذخایر سوخت قاچاق در بندر کلاهی با تولید روزانه یک پالایشگاه برابری می‌کند
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حجم ذخیره مخازن سوخت قاچاق در بندر کلاهی غیر قابل تصور و بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر است که با تولید روزانه یک پالایشگاه برابری می‌کند.
تحریم جدید آمریکا علیه ایران در آستانه دور پنجم مذاکرات تحریم جدید آمریکا علیه ایران در آستانه دور پنجم مذاکرات
در آستانه برگزاری دور پنجم مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در رم، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای جدید تحریم‌های تازه‌ای علیه بخش ساخت‌وساز ایران و ۱۰ ماده صنعتی با کاربرد دوگانه اعمال کرد.
آموزش پزشکی است یا کمپ کار اجباری؟ آموزش پزشکی است یا کمپ کار اجباری؟
پزشکان بیش از سایر اقشار جامعه در معرض استرس و اضطراب‌های کاریِ فراوان هستند. آنها هم سرمایه‌های کشورند؛ که در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند و چه بسا بر این اساس آسیب‌های جدی هم وارد کنند.
صفحه خبر بالای تصاویر