کد خبر: ۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

قیمت‌های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران

اجازه تردد تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی (ره) در کنار خدمات‌رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پرواز‌های خارجی به داخل در شرایطی داده نمی‌شود که برخی تاکسی‌های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می‌کنند،
قیمت‌های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران

مخاطب 24- درباره وضعیت نابسامان فرودگاه امام خمینی چه از نظر نبود امکانات و یا طراحی اصولی در سال‌های گذشته بار‌ها نوشته شده و مردم هم در هر بار مراجعه برای انجام‌سفر دچار عصبانیت شده‌اند؛ به نحوی که حتی وزیر فقید سابق راه و شهرسازی اذعان کرد که از شرایط این فرودگاه دچار خجالت است. رستم قاسمی در آن زمان گفته بود: «این فرودگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و در کنار مهمانان خارجی در حین عبور از تونل فرودگاه امام واقعا خجالت می‌کشم.».

اما حالا کار به جایی رسیده که در سایه بی‌توجهی مطلق وزارت راه و شهرسازی و مدیریت معیوب فرودگاه امام خمینی (ره)، گذشته از نداشتن استاندارد‌های روز دنیا مسافران حتی برای جابجایی هم باید ساعت‌ها منتظر تاکسی در سرما بایستند و دست آخر اگر خوش‌شانی باشند با کرایه نجومی و نامتعارف به مقصد بروند. بر همین اساس است که می‌توان به صراحت گفت که حتی دیگر نیاز‌های ابتدایی هر مسافری در این مجموعه پاسخ داده نمی‌شود.

بنا بر گزارش‌های میدانی، در این شب‌ها اگر سری به فرودگاه امام خمینی و ترمینال خروجی مسافران بزنید، شاهد صحنه‌های عجیبی خواهید بود؛ صحنه‌هایی که برای هر فردی تداعی کننده یک فرودگاه بین‌المللی نیست؛ بلکه گویی وارد جزیره سرگردانی شده است که در هر نقطه از آن بی‌نظمی و آشفتگی موج میزند. برای نمونه، جمعه شب گذشته زمانی که چند پرواز همزمان به زمین نشستند مسافران در هنگام خروج با لحظات شوکه‌کننده‌ای روبه‌رو شدند.

بعد از عبور از صف‌های طویل و خسته کننده گمرکی که با سردرگمی و بی‌نظمی کامل همراه است، هیچ مسافری نمی‌تواند از تاکسی اینترنتی استفاده کند؛ چرا که مسئولان فرودگاه برای به اصطلاح حمایت از ناوگان تاکسیرانی، امکان توقف خودرو‌های شخصی در ترمینال خروجی را ممنوع کرده‌اند و اگر مسافری اصرار به استفاده از تاکسی اینترنتی داشته باشد، باید خسته از سفر طولانی با چمدان‌های سنگین خود راهی طبقه دوم شود تا با سختی تمام به خودروی اینترنتی برسد؛ این در حالی است که اگر مسافری قصد استفاده از تاکسی فرودگاه را داشته باشد در زمان شلوغی با جمله فعلا تاکسی نداریم روبرو می‌شود!

نگارنده جمعه شب خانواده‌هایی را در انتظار تاکسی مشاهده کرد که مجبور بودند با کودک شیرخوار در سرمای شدید منتظر بمانند؛ آن هم در حالی که ده‌ها تاکسی اینترنتی دورتر از ترمینال وجود داشتند، به عبارتی مسئولان فرودگاه امام خمینی نه خودشان توانایی تامین تاکسی به تعداد مورد نیاز را دارند و نه اجازه ورود خودرو‌های شخصی را می‌دهند تا به این ترتیب تنها مردم قربانی بی‌کفایتی و ناکارآمدی در ساده‌ترین امور شوند.

مسئله دیگر نرخ نجومی و فضایی کرایه‌های تاکسی فرودگاه است. مشاهدات میدانی و گفتگو با مسافران نشان می‌دهد که برای رفتن به شهرری که در نزدیکی فرودگاه است و مسیری کمتر از نیم ساعت دارد مسافر باید ۵۵۰ هزارتومان کرایه بدهد و ضمنا اگر چمدان سنگینی داشته باشد باید ۱۰۰ هزارتومان دیگر هم اضافه پرداخت کند؛ این در حالی است که تاکسی اینترنتی با مبلغ ۱۵۰ هزارتومان چنین سفری را انجام میدهد.

برای مناطق دیگر تهران البته کرایه‌های میلیونی هم طلب می‌شود که مشخص نیست این قیمت‌گذاری بر اساس کدام قاعده انجام شده و چه پارامتر‌هایی لحاظ شده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها البته حاکی از آن است که پای پیمانکاری سودجو درمیان است که عملا شهروندان داخلی را با توریست‌ها در هنگام تعیین تعرفه یکی کرده و از ایرانیان که درآمد‌های ریالی دارند همپای یک توریست خارجی کرایه اخذ میکند.

بر این اساس، این پرسش مطرح میشود که چگونه بذرپاش وزیر فعلی راه بصورت روزانه در حال اعلام وعده‌های رنگارنگ یا افتتاح پروژه است، اما نمیتواند مدیریت درستی برای بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور اعمال کند؟ قضاوت یک مسافر یا گردشگر خارجی درباره کشور ایران چه خواهد بود وقتی در لحظه ورود با فرودگاهی مواجه میشود که شرایط بهداشتی و نظافتی درستی ندارد و حتی نمیتواند بدون دغدغه یک تاکسی بگیرد؟

کدام شرکت خصوصی یا پیمانکار مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارد و اساسا چه نهادی باید بر روی چنین تخلفات آشکاری نظارت کند؟


منبع: اقتصادآنلاین

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
عارف: رژیم صهیونیستی، قابل اعتماد نیست و ما به آنها آتش‌بس ندادیم عارف: رژیم صهیونیستی، قابل اعتماد نیست و ما به آنها آتش‌بس ندادیم
معاون اول رئیس‌جمهور در روایتی از وضعیت مدیریت کشور در جنگ تحمیلی دوازده‌روزه با رژیم صهیونیستی بیان کرد: با فرماندهی فرمانده‌کل قوا و آمادگی دولت شرایط جنگی را مدیریت کردیم؛ با برخی پیش‌بینی‌ها، ذخایر استراتژیک کشور را به وضعیّت بسیار خوب رساندیم.
دلیل اختلاف روزبه چشمی و استقلال چیست؟ دلیل اختلاف روزبه چشمی و استقلال چیست؟
احتمال دارد روزبه چشمی در تلاش برای لژیونر شدن باشد، اما در ایران بعید است او در تیمی غیر از استقلال بازی کند.
موشک جدید چین قوانین فیزیک را به چالش کشید موشک جدید چین قوانین فیزیک را به چالش کشید
ارتش چین از یک موشکی رونمایی کرده است که امکان تغییر زاویه قائمه در جهت را با سرعت رکورد ۲.۶ ماخ فراهم می‌کند و می‌تواند تا حداکثر سرعت ۱۶ ماخ یعنی ۲۰،۰۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
بقائی: حقیقت را نمی‌توان با تحریم سرکوب کرد بقائی: حقیقت را نمی‌توان با تحریم سرکوب کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم گزارشگر ویژه حقوق بشر در فلسطین از سوی آمریکا نوشت: «فرانچسکا آلبانیز به‌خاطر بیان حقیقت و ایستادگی در برابر نسل‌کشی، اشغالگری و آپارتاید تحریم شده و در معرض قلدری قرار می‌گیرد اما حقیقت را نمی‌توان با تحریم سرکوب کرد.»
واکنش با حساب و کتاب گنجی به رابطه‌های شکدم با ۱۲۰ نفر از مسولان به گفته کواکبیان! واکنش با حساب و کتاب گنجی به رابطه‌های شکدم با ۱۲۰ نفر از مسولان به گفته کواکبیان!
فعال رسانه‌ای اصولگرا در واکنش به ادعای نماینده پیشین مجلس درباره حضور کاترین شکدم در ایران و نوع روابطش با مسئولان نوشت: «عدد نمی‌فهمند!»
قابلیت جدید هوش مصنوعی «جمینای» معرفی شد قابلیت جدید هوش مصنوعی «جمینای» معرفی شد
اپلیکیشن هوش مصنوعی جمینای (Gemini) شرکت گوگل اکنون می‌تواند از تصاویر ثابت، ویدئو تولید کند. البته برای این کار به اشتراک گوگل «AI Pro» یا «AI Ultra» نیاز است.
چالش‌های نگران‌کننده پیش‌روی مشاغل سخت و زیان‌آور چالش‌های نگران‌کننده پیش‌روی مشاغل سخت و زیان‌آور
سالنامه آماری تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ پرده از ابعاد نگران کننده‌ای از وضعیت فعلی بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور برداشته و ادعا کرده بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از بازنشستگان فعلی پیش از موعد بازنشسته شده‌اند.
برگزیده
آیا از رمزارز‌ها می‌توان برای گرفتن وام یا تضمین قرارداد‌ها استفاده کرد؟ آیا از رمزارز‌ها می‌توان برای گرفتن وام یا تضمین قرارداد‌ها استفاده کرد؟
در سال‌های اخیر، دارایی‌های دیجیتال مثل رمزارز‌ها و توکن‌ها به بخشی جدی از زندگی مالی افراد تبدیل شده‌اند؛ اما آیا می‌توان از این دارایی‌ها برای گرفتن وام یا تضمین قرارداد‌ها استفاده کرد؟
برنامه کاهش ساعات کاری ادارات اعلام شد برنامه کاهش ساعات کاری ادارات اعلام شد
ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از روز شنبه ۲۱ تیرماه یک ساعت کاهش یافت.
جزییات واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی جزییات واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی
وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با رد گمانه‌زنی‌ها، جزئیات واریز کالابرگ الکترونیکی را به‌طور شفاف اعلام کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر