کد خبر: ۳۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح گردشگری در حال ساخت است.

مخاطب 24- صنعت هتلداری یکی از صنایع جوان کشورمان است که در دهه ۹۰ نسبت به ۴۰ سال اخیر رشد بهتری داشته است. همزمان با رشد میزان سفر در کشورمان، ساخت هتل به شهر‌های کوچک هم رسید.طبق اسناد گزارش عملکرد وزارت گردشگری ایران، در سال ۱۴۰۰ تعداد دقیق ۱۴۰۴ هتل فعال در کشور وجود داشته. این رقم، رقم نسبتا بدی نیست. البته که تعداد هتل‌ها بر اساس داده داخلی فلایتیو در فاصله سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ رشد داشته. تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور هم ۲۹۱۹ عدد است. حالا اجازه دهید این رقم را با امارات مقایسه کنیم. امارات چند سالی است که رشدی آرام را در زمینه هتل‌ها تجربه کرده.

بر اساس داده Statista در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰۸۹ هتل در امارات فعال بوده. البته برای رسیدن به مقیاس درست باید تعداد اتاق هر هتل و همچنین سطح خدمات هتل‌ها را بررسی کنیم. اما با یک دید سرانگشتی می‌توان متوجه شد که برندینگ هتل‌ها و امکانات هتل‌ها مطمئنا در تعداد گردشگر ورودی تاثیر دارد. چون بر اساس داده خام، امارات توانسته در سال ۲۰۱۹ با یونیت هتل کم‌تر نسبت به ایران، ۲.۵ برابر گردشگر ورودی بیشتری را جذب کند. مسیر پیش روی صنعت گردشگری در کشور نشان از کاهش تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه را دارد.

طرح‌های گردشگری پاسخگوی نیاز کشور نیست

به گزارش صدا و سیما، با وجود اعلام این آمار، بسیاری از فعالان گردشگری معتقدند که موجودی کنونی و طرح‌های در دست ساخت با توجه به افق چشم انداز گردشگری و در مقایسه با میزان تقاضای سفر، کم است.

منبع:اکونگار

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها