کد خبر: ۳۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

تامین مالی زنجیره ای، خدمت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها

معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات اعلام داشت تامین مالی زنجیره ای، خدمت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها است
تامین مالی زنجیره ای، خدمت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون : شهرام بخشا معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات که به نیابت از مدیر عامل بانک در رویداد ملی فرصت‌های تامین مالی در نظام اقتصادی کشور در دانشگاه امام صادق (ع) سخن می‌گفت اظهار داشت: پروژه‌های مهم تولیدی، عمرانی و اقتصادی در صورت تامین مالی قابل راه‌اندازی و بهره‌برداری هستند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان مهمترین نهاد مالی بخش تعاون، علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع تسهیلاتی، از روش‌های نوین تامین مالی نیز برای حمایت از تعاونی‌ها استفاده می‌نماید.
معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان نمود: تامین مالی زنجیره‌ای راهکاری است که زنجیره‌های متصل به هم در فرآیند‌های تولید و تهیه و مواد اولیه و کسب و کار‌هایی که در یک زمینه فعالیت میکنند و مراوده مالی دارند، را از مراجعه تک به تک به بانک برای دریافت تسهیلات بی نیاز می‌کند و بانک در مسیر دریافت و پرداخت میان اجزای متصل به هم یک صنعت یا کسب و کار قرار می‌گیرد و فرآیند‌های مالی و پرداختی آنان را تسهیل می‌نماید.
وی توضیح داد: بانک توسعه تعاون این الگوی نوین تامین مالی را برای استفاده تعاونی‌ها در رسته‌های متنوع فراهم نموده است و می‌تواند تبادلات و ارتباطات مالی میان تعاونی‌ها را تسهیل نماید.
بخشا تصریح نمود: هزینه‌های تامین مالی یکی از انواع هزینه‌های واحد‌های تولیدی است، برای این که برنامه‌های اقتصادی کشور در کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم محقق گردد، ضرورت دارد شبکه بانکی برای کاهش هزینه‌های تامین مالی بنگاه‌ها تدابیر لازم را داشته باشد، با توجه به شرایط حاکم بر شبکه بانکی، بانک‌ها می‌توانند راهکار‌هایی را در پیش گیرند تا هزینه بهای تمام شده پول کاهش یابد و به دنبال آن منابع مالی کم هزینه‌تر در قالب تسهیلات و تامین مالی به فرآیند‌های تولیدی اختصاص یابد.
این مقام اجرایی یادآور شد: شبکه بانکی بیش از ۸۰ درصد سهم تامین مالی اقتصاد را بر عهده دارد، در شرایطی که بانک‌ها برای تبعیت از کنترل ترازنامه‌ای بانک مرکزی، محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را به صورت دقیق و ماهانه رعایت می‌کنند، ممکن است ظرفیت تسهیلات دهی بانک‌ها برخی نیاز‌های واحد‌های تولیدی و اقتصادی را تامین نکند، در این شرایط استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه بسیار مهم است، به ویژه این که تامین مالی نوین با بهره مندی از بازار سرمایه با نقش آفرینی بانکها، این مزیت را دارد که شفافیت و هدفمندی را در سطح بالاتری محقق می‌کند.
بخشا تاکید نمود: ابزار‌هایی از جمله اوراق مرابحه، اوراق گام، تامین مالی خرد جمعی، اوراق صکوک در حال حاضر وجود دارند که امکان تامین مالی پروژه‌های مهم و خرد را مهیا می‌سازند.
وی ادامه داد: یکی از راهکار‌های نوآورانه برای رونق مالی نظام اقتصادی کشور بهره مندی از منابع صنعت بیمه برای استفاده در فرآیند‌های تامین مالی است، در واقع ارتباطات میان بیمه‌ها و بامک‌ها با استفاده از الگو‌های مالی و سرمایه گذاری می‌تواند افزایش یابد.
در این رویداد که حضور سید علی میرفخرایی رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون همراه بود، مباحث علمی و تخصصی مباحثی از سوی دکتر مهدی صادقی شاهدانی رییس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)، و همچنین متخصصین و مدیران شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران، هلدینگ مالی و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان، بانک تجارت، شرکت بیمه ما، شرکت تامین سرمایه سپهر، شرکت بیمه البرز مطرح گردید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد