کد خبر: ۳۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی را در این مطلب آموزش می‌بینید.

مخاطب 24- در طرح جدید پرداخت یارانه‎، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شود. دهک‌بندی یارانه‌ها بر اساس اطلاعات درآمدی و دارایی افراد انجام شده است.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده که خانوار‌هایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارایه کنند.

حدود سه میلیون نفر دوباره یارانه گرفتند

براساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳ میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

سامانه جدید پیگیری عدم واریز یارانه و اعتراض به دهک بندی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند.


بیشتر بخوانید


شیوه اعتراض به دهک بندی خانوار‌ها hemayat.mcls.gov.ir

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده که خانوار‌هایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir، درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارایه کنند. در اینفوگرافیک ایرنا شیوه اعتراض به دهک‌بندی خانوار‌ها را دنبال کنید

برای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای استعلام از طریق سامانه حمایت، به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه "جستجو" کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

برای استعلام از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

برای استعلام از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

نکات مهم در استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

برای استعلام دهک بندی یارانه، باید کد ملی سرپرست خانوار را داشته باشید.

اگر کد ملی سرپرست خانوار را در اختیار ندارید، می‌توانید از کد ملی یکی از اعضای خانوار استفاده کنید.

اگر اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

اگر اطلاعات شما صحیح نباشد، پیامی مبنی بر عدم موفقیت در استعلام نمایش داده می‌شود.

مزایای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاع از دهک درآمدی خانوار: با استعلام دهک بندی یارانه، می‌توانید از دهک درآمدی خانوار خود مطلع شوید.

مطمئن شدن از دریافت یارانه: با استعلام دهک بندی یارانه، می‌توانید مطمئن شوید که یارانه شما قطع نشده است.

اعتراض به دهک بندی یارانه: اگر با استعلام دهک بندی یارانه، از دهک بندی خود ناراضی هستید، می‌توانید نسبت به آن اعتراض کنید.

برای اعتراض به دهک بندی یارانه، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای اعتراض از طریق سامانه حمایت، به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه "اعتراض" کلیک کنید. در این مرحله باید دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق کد دستوری

برای اعتراض از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۵* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق تلفن گویا

برای اعتراض از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.



منبع:عرشه آنلاین

برچسب ها: یارانه
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
سلام
در طول یک ماه گذشته من بارها به سایت حمایت مراجعه کردم ولی گزینه درخواست بررسی رو در صفحه من نشان نمیدهد با شماره 0216369 هم تماس گرفتم و به پلیس +10 هم مراجعه کردم ولی هیچکدام راه حلی ندادند شما بفرمایید آیا منی که کارمند دولت با جمع حقوق 18میلیون و 600 هزار تومان هستم و خانه و ماشین هم ندارم چگونه دهک 10 شده ام؟! اگر من بدون ماشین و این حقوق دهک ده هستم پس بقیه دهک های پایینتر باید نان خوردن ولباس پوشیدن نداشته باشند از همه اینها بگذریم چرا روش دهک بندی شفاف نیست و من به هرجایی میرم امکان اعتراض نیست و کسی پاسخ نمیده سایت هم که گزینه درخواست بررسی رو در صفحه من نمیاره
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.