کد خبر: ۳۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

چهار ایستگاه خط دوم قطار شهری اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهار ایستگاه خط دوم قطار شهری واقع در مناطق شمال شرقی این کلانشهر تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.
چهار ایستگاه خط دوم قطار شهری اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش مخاطب ۲۴,علی صالحی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مناقصه نازک کاری این ایستگاه‌ها هر یک به ارزش تقریبی سه هزار میلیارد ریال برگزار شده و انعقاد قرارداد‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه مذکور مناطق «دارک» تا «طوقچی» (میدان قدس) اصفهان را شامل می‌شود، اضافه کرد: عملیات عمرانی ساخت در ۱۶ ایستگاه این خط و ۱۴ کیلومتر مسیر آن و حفاری از ۲ سر تونل قطار شهری تا ایستگاه «کُهندژ» (شهید اشرفی اصفهانی) در حال اجراست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تامین تجهیزات مختلف این پروژه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امسال عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان به پایان خواهد رسید.

صالحی با اشاره به بودجه ۲۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن در سالجاری تصریح کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال آن، بودجه عمرانی و ۸۰ هزار میلیارد ریال مختص پروژه‌های حمل و نقل عمومی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان بودجه مربوط به آن نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

به گزارش ایرنا، خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.

احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می‌شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می‌رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهره‌برداری شد.

برچسب ها: مترو حمل و نقل
آخرین اخبار
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
صفحه خبر بالای تصاویر