کد خبر: ۳۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
با هوشمند شدن لوازم برقی خانگی، تمام تلاش تولیدکنندگان براین بوده که خطاهای رایج را به واسطه ارورهایی متشکل از اعداد و حروف روی صفحه نمایشگر نشان دهد. در حقیقت با این کار از تعمیر و باز کردن همه قطعات برای بررسی مشکل مربوطه جلوگیری کرده و مستقیم قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض می‌کنند

با هوشمند شدن لوازم برقی خانگی، تمام تلاش تولیدکنندگان براین بوده که خطاهای رایج را به واسطه ارورهایی متشکل از اعداد و حروف روی صفحه نمایشگر نشان دهد. در حقیقت با این کار از تعمیر و باز کردن همه قطعات برای بررسی مشکل مربوطه جلوگیری کرده و مستقیم قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض می‌کنند. یکی از برترین برندهای لباسشویی دوو است. به همین خاطر در ادامه این مقاله قصدداریم با معرفی ارور PFE لباسشویی دوو، شما را با دلیل و روش‌های برطرف کردن آن بیشتر آشنا کنیم.

معرفی ارور PFE لباسشویی دوو + روش های تعمیر

ارور PFE لباسشویی دوو و خرابی پمپ تخلیه

زمانی که با این ارور مواجه می شوید، خرابی پمپ تخلیه اولین احتمالی است که باید در نظرگرفته شود. به همین خاطر مجاب خواهیدشد تا به تعمیرلباسشویی دوو در مشهد مراجعه کنید. تا با استفاده از تجربه و دانش تکنسین‌های ما در مشهد تکنیک این مشکل برطرف شود.

اصلی‌ترین وظیفه پمپ تخلیه انتقال آب کثیف به فاضلاب خواهد. این کار هم در مرحله آبکشی انجام می‌گیرد و هم زمان استفاده از خشک کن. در واقع خرابی پمپ تخلیه، مانع از خروج آب آلوده از داخل دیگ خواهدشد.

بیشتر بخوانید» ارائه خدمات، سرویس، تعویض، نصب، تعمیر و... در مشهد تکنیک فقط مختص به برند خاصی نیست. دانش، تجربه و مهارت تکنسین‌های ما این امکان را فراهم کرده تا با خیالی راحت بتوانید تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد را هم به ما بسپارید.

مسدود شدن شلنگ تخلیه و ارور PFE لباسشویی دوو

پس از پمپاژ شدن آب از پمپ تخلیه، آب به واسطه شلنگی از پشت لباسشویی به فاضلاب هدایت خواهدشد. گاهی ممکن است باقی ماندن آب در داخل دیگ و خارج نشدنش از داخل دستگاه به دلیل مسدود شدن شلنگ تخلیه به واسطه چربی و موارد دیگر باشد.

اما این امکان نیز وجود دارد که خطا PFE را وقتی مشاهده خواهیدکرد که شلنگ دچار تا خوردگی شده باشد. برای برطرف این مشکل مراحل زیر را پیش رو خواهیدداشت:

  • لباسشویی را خاموش کرده و تا جایی آن را جابجا کرده تا دسترسی به شلنگ آسان شود.
  • شلنگ را از دستگاه و فاضلاب جدا کنید.
  • با استفاده از مقداری آب گرم مسیر لوله را باز کنید.
  • مجدد شلنگ را درجای خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید» مشکل مسدود شدن شلنگ تخلیه تنها مربوط به برند دوو نمی‌شود. بلکه در سایر برندها هم ممکن است با این مشکل روبه رو شوید؛ به عنوان مثال آن دسته از افرادی که از برند ایندزیت استفاده می‌کنند هم وقتی با خطایی این چنین مواجه شوند، باید به تعمیر لباسشویی ایندزیت در مشهد مراجعه کنند. چراکه استفاده از قطعاتی اصیل و مناسب می‌تواند در طول عمر دستگاه تاثیر بسیاری خواهدشد.

نمایش ارور PFE در لباسشویی دوو و نصب اشتباه شلنگ تخلیه

PFE در لباسشویی دوو و نصب اشتباه شلنگ تخلیه

یکی دیگر از مواردی که باعث نمایش خطای PFE می‌شود، نصب اشتباه شلنگ تخلیه است. در نظر داشته باشید که ارتفاع بین لوله تخلیه فاضلاب و لباسشویی باید کمتر از 1 متر باشد. در غیر این صورت آب توانایی حرکت داخل شلنگ و هدایت به سمت فاضلاب را نخواهدداشت.

مسدود فاضلاب و نشان دادن ارور PFE لباسشویی دوو

گاهی هم مسدود شدن فاضلاب با آشغال، چربی و... سبب خواهدشد که باقی مانده آب از داخل شیلنگ تخلیه نشده و مجدد به سمت دستگاه باز گردد. در این شرایط با خطای PFE در لباسشویی دوو رو به رو خواهیدشد.

کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه و ارور PFE لباسشویی دوو

کثیف بودن فیلتر لباسشویی هم دلیل دیگری بر نمایش ارور PFE روی لباسشویی دوو است. در هر پمپ تخلیه برای جلوگیری از انسداد شلنگ، مسیر فاضلاب، خراب نشدن قطعات داخلی و ...فیلتری درنظرگرفته شده از وارد شدن آشغال‌های ریز به داخل دیگ جلوگیری خواهد کرد.

به منظور برطرف کردن این مشکل، باید بسته به میزان استفاده تان از دستگاه در هر 6 ماه، پمپ تخلیه را تمیز کنید. مراحل از بین بردن آلودگی های این قطعه شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ابتدا لباسشویی را از برق بکشید.
  • سپس با کمک چاقو یا کاردکی درب فیلتر را از قسمت پایین و جلوی دستگاه باز کنید.
  • از پارچه ای ضخیم و ظرفی مناسب برای ریختن محتویات داخل فیلتر استفاده کنید.
  • دربی را داخل فیلتر مشاهده خواهید کرد که با باز کردن آن، باید شلنگ را داخل آن قرار داده تا آب دیگ تخلیه شود.
  • فیلتر را خارج کرده و با مقداری آب گرم و موادشوینده آن را بشویید.
  • فیلتر را بسته و به جای خود بازگردانید.

ارور PFE لباسشویی دوو و استفاده بیش از اندازه مواد شوینده

ارور PFE لباسشویی دوو و استفاده بیش از اندازه مواد شوینده

برخی براین باورند که استفاده بیش از حد مواد شوینده به تمیزتر شدن لباس‌ها کمک خواهدکرد. به همین دلیل بدون توجه به ظرفیت دستگاه، جاپودری را پر می‌کنند. ضمن اینکه به کابردن شوینده‌های نامناسب نیز تاثیری مشابه را بر عملکرد دستگاه خواهدداشت. لباسشویی دوو این مشکل را به واسطه ارور PFE به کاربر نمایش می‌دهد.

 برای اینکه دستگاه دچار مشکلات جدی‌تری نشود، پیشنهاد می‌شود کف‌های اضافه را از دستگاه خارج کرده و بگذارید یکبار لباسشویی بدون هیچ ماده شوینده ای به کار خود ادامه داده تا تمامی کف داخل دستگاه از آن خارج شود.

سخن پایانی

معرفی ارور pfe لباسشویی دوو عنوان مقاله‌ای بود که با توجه به مشکلات پیش آمده با دستگاه برای خوانندگان درنظر گرفته شد. پیشنهاد می‌کنیم بعداز مشاهده این خطا در اسرع وقت دستگاه را خاموش کرده و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن باشید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.