کد خبر: ۳۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
با وجود امنیت بالای ژاپن، بازهم این کشور برای مسافران بی خطر نیست. در حال حاضر خطرات مختلفی می‌تواند مسافران تور ژاپن را تهدید کند. اما تازه‌ترین اتفاق به خالی شدن زباله‌های رادیو اکتیو در اقیانوس مربوط می‌شود

با وجود امنیت بالای ژاپن، بازهم این کشور برای مسافران بی خطر نیست. در حال حاضر خطرات مختلفی می‌تواند مسافران تور ژاپن را تهدید کند. اما تازه‌ترین اتفاق به خالی شدن زباله‌های رادیو اکتیو در اقیانوس مربوط می‌شود. 

1. مواد رادیو اکتیو فوکوشیما و خطرات آن

به تازگی اخباری از ژاپن منتشر شده که مسئولان دولتی ژاپن زباله‌های هسته‌ای سایت نابود شده‌ی فوکوشیما را با مجوز آژانس بین‌المللی در اقیانوس آرام می‌ریزند. این سایت هسته‌ای در جریان سونامی سال 2011 از بین رفت و دولت ژاپن اکنون به زمین‌های مجموعه فوکوشیما نیاز دارد. این موضوع موجی از نگرانی‌های جهانی را در پی داشته است. حتی برخی از آژانس‌های مسافرتی در طی این مدت، اقدام به لغو برگزاری تور ژاپن کرده‌اند. در حالی که این موضوع فقط به صورت بلند مدت بر روی سلامت مردم و مسافران تاثیر می‌گذارد.

مواد رادیو اکتیو فوکوشیما و خطرات آن

نگرانی صیادان از مصمومیت حیوانات دریایی

موج اصلی نگرانی‌ها به ماهی‌گیران ژاپنی خلاصه می‌شود؛ این افراد نگران معیشت‌شان هستند و از فروش نرفتن صیدهای خود به دلیل تاثیر مواد رادیو اکتیوی روی حیوانات دریایی واهمه دارند. هرچند که ممکن است تاثیر این مواد بر غذاهای دریایی (مانند ماهی و میگو) خیلی زود نمایان شود. اما نکته‌ای که بسیاری از آن غافل هستند، طولانی بودن روند دفع زباله‌های هسته‌ای است؛ چون دولت ژاپن برای کاهش آسیب‌های این مواد به محیط زیست، زباله‌ها را در طول سی سال دفع می‌کند. باتوجه‌به این موضوع، اثر مواد رادیواکتیو در حال حاضر کم‌تر خواهد بود.

با وجود اینکه نیازی به نگرانی در مورد مواد رادیواکتیو نیست، خطرات بالقوه یا بالفعل دیگری در طول سفر به ژاپن، گردشگران را تهدید می‌کند.


  1. کیف‌قاپی در امن‌ترین کشور جهان هم وجود دارد

حتی در کشور ژاپن که آمار جرم و جنایت پایین است هم امکان وقوع کیف‌قاپی وجود دارد. به همین دلیل نباید وسایل گران‌بهای خود را در دسترس و دید همگان قرار دهید. در این مورد باید وسایل ارزشمندتان را در در گاو صندوق هتل نگه دارید و از حمل آن در خیابان خودداری کنید. همچنین بهتر است وجه نقد را در کیف پول، یکی از جیب‌های‌تان و گاو صندوق هتل تقسیم کنید. بدین صورت با وقوع چنین اتفاقاتی، تمام پول‌های خود را از دست نمی‌دهید.

3. مواظب وسایل‌تان در رختکن آب گرم باشید

یکی دیگر از جاهایی که احتمال دزدیده شدن وسایل‌تان وجود دارد، رختکن استخرهای آب‌گرم در اطراف کوه فوجی است. در صورت رزرو تور ژاپن به صورت گروهی، لیدر سفر، قبل از حرکت به سمت کوه فوجی از شما می‌خواهد که وسایل ارزشمندتان را در هتل نگه دارید. در این صورت خطر دزدیده شدن وسایل‌تان در استخرهای آب گرم کم‌تر می‌شود.

7 خطری که گردشگران را در سفر با تور ژاپن تهدید می‌کند

4. مراقب راهب‌های قلابی ژاپنی باشید!

اگر در خیابان‌های توکیو، کیوتو یا نایواشا پیاده‌روی کنید، راهب‌هایی را با اجناسی برای فروش مشاهده خواهید کرد. این راهبان ممکن است برای دریافت پول و کمک، به شما هدیه‌ای بدهند. این هدیه‌ها می‌تواند مهره و طلسم بودایی باشد. در این شرایط نباید هیچ هدیه‌ای از آن‌ها قبول کنید. چون اغلب این افراد راهبان واقعی نیستند و با قبول هدیه‌ای از آن‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. تشخیص راهبان واقعی از تقلبی هم بسیار دشوار است. اما باید در نظر داشته باشید که راهبان واقعی آرام‌تر و راهبان تقلبی کمی پرخاشگر هستند.

5. خطر نوشیدنی‌هایی که عابرین به شما می‌دهند!

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در خیابان‌ها از کسی نوشیدنی رایگان نگیرید. به دلیل اینکه امکان مسموم بودن نوشیدنی‌های رایگان وجود دارد، باید برای صرف هر نوع نوشیدنی خودتان را به هتل محل اقامت‌تان، رستوران یا یک کافه‌ی معتبر برسانید.

6. آیا یاکوزا برای مسافران تور ژاپن خطر دارد؟

گروه مافیایی یاکوزا بیش از هر چیز جرایم سازمان یافته مانند قاچاق مواد مخدر انجام می‌دهد و معمولا از دیدها پنهان هستند. هرچند که اسم یاکوزا در سراسر دنیا با جرم و جنایت عجین شده است. اما برخلاف تصور عمومی در طی سالیان اخیر آسیبی از سوی یاکوزا به مسافران و مردم عادی گزارش نشده است. به همین دلیل نیازی نیست که نگرانی‌ای در مورد یاکوزای ژاپن داشته باشید.

توصیه‌هایی برای مواجه با حیوانات در ژاپن

اکثر اوقات حیوانات ژاپن برای شما خطری ندارند. اما فقط در صورتی که طی گردش در طبیعت ژاپن 3 نکته‌ی زیر را رعایت کنید:

  1. بهتر است در طبیعت‌گردی برای امنیت بیشتر خودتان چکمه‌های بلند بپوشید.
  2. در طبیعت ژاپن انواع اقسام مارها وجود دارد، پس باید حواس‌تان را نسبت به آن‌ها جمع کنید. در نظر داشته باشید که مارها در مناطق شهری ژاپن وجود ندارند.
  3. برخی از حیوانات و حشرات ژاپنی آنقدر زیبا هستند که قصد لمس‌شان را داشته باشید. اما نباید چنین کاری را انجام دهید. چون با وجود زیبایی حشرات ژاپنی شاید دچار دردسر شوید. مثلا در ژاپن کرمی به نام "دنکی موشی" وجود دارد. در صورتی که این حشره را لمس کنید به شما حسی شبیه به برق گرفتگی دست خواهد داد.

برای پیشگیری از خطرات چه کار کنیم؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت انجام سفرتان بدون رزرو تور، برای پیشگیری از خطرات احتمالی حتما بیمه‌ی مسافرتی تهیه کنید. در صورتی که تور ژاپن را از آژانس گردشگری رزرو می‌کنید باید از آن شرکت بیمه‌ی مسافرتی درخواست کنید.

در نظر داشته باشید که مشاوره از آژانس‌های گردشگری هم می‌تواند برای کاهش خطرات احتمالی سفر شما مفید باشد.

7 خطری که گردشگران را در سفر با تور ژاپن تهدید می‌کند

بیمه‌ی مسافرتی و مشاوره رایگان از نهال گشت

یکی از آژانس‌های مسافرتی که بیمه‌نامه مسافرتی و مشاوره‌ی رایگان را به مسافران ارائه می‌دهد، شرکت گردشگری نهال گشت است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این آژانس یعنی nahalgasht.com اطلاعاتتان را در مورد ژاپن تکمیل کنید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 0261830 تماس بگیرید تا مشاوره‌ی لازم را در مورد سفر به ژاپن بگیرید. امکان رزرو تور ژاپن نیز از همین طریق یا به صورت حضوری برای تان وجود دارد.

برچسب ها: تور
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.