کد خبر: ۳۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
شرکت‌های تولیدکننده انواع محصولات لبنی از جمله تولیدکنندگانی هستند که محصولات تولیدی آن‌ها تاثیر بسزایی در امنیت غذایی جامعه دارد؛ محصولاتی که مصرف سرانه‌شان در هر کشوری، یکی از مولفه‌های توسعه و سلامت آن کشور شناخته می‌شود و میزان مصرف لبنیات با توجه به منابع سرشار کلسیم، پروتئین، ویتامین دی و … نهفته در آنها، تاثیر مستقیمی در سلامت جامعه دارد.

مخاطب 24- زنجیره تولید لبنیات و متصل کردن مزرعه به زندگی مدرن امروزی، در کنار فسادپذیری بالای این محصولات و فرصت بسیار محدودی که مابین زمان تولید تا مصرف لبنیات وجود دارد، این صنعت را به یک صنعت مهم، حساس و البته استراتژیک تبدیل کرده که مستقیما به امنیت غذایی جامعه که تامین و حراست از آن بر عهده حکومت‌ها است گره خورده است. بر همین اساس در کشور ما نیز، دولت و نهاد‌هایی از جمله بنیاد مستضعفان تلاش دارند تا در کنار بخش خصوصی، به رشد این صنعت و تامین هرچه بیشتر امنیت غذایی جامعه کمک کنند.
در کنار این موضع مهم کارکنان یک کارخانه لبنیات نقش بسیار حیاتی در تولید این محصولات دارند. آن‌ها نه تنها به عنوان افرادی که فرآیند تولید را انجام می‌دهند، بلکه به عنوان عوامل مهمی در تضمین کیفیت و سلامت محصولات عمل می‌کنند. در این صنعت، اهمیت نقاط کنترل حساس (CCP) وجود دارد که به طور مداوم باید نظارت شود. این نقاط مسئولیت مهمی را در کنترل و تضمین کیفیت محصول به دوش می‌کشند. به عنوان مثال، نظارت بر فرآیند پاستوریزاسیون، کنترل بهداشتی و بسته‌بندی از مهم‌ترین CCP‌های یک کارخانه لبنیات به شمار می‌آیند. این کارکنان از طریق اجرای دقیق این نقاط کنترل حساس، دستاورد‌های با کیفیت و امن را به دست افراد جامعه ارائه می‌دهند و در نتیجه، نقش چشمگیری در ایجاد اعتماد مردم و ارتقای سطح کیفیت محصولات خود دارند.
عکس‌های پیش رو حاصل یک روز کاری در کنار کارکنان یکی از کارخانه‌های تولید محصولات لبنیاتی است.

منیع: ایسنا

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها