مخاطب 24- در این فیلم که دی ماه سال ۹۸ برای اولینبار منتشر شده است، این نمایشگاه دار گفت: فردی برای خرید خودروی پراید ۱۳۱ سایپا به نمایشگاه مراجعه کرد و یکی از همکاران ما به اشتباه از سوئیچ تیبا به جای سوئیچ اصلی استفاده کرد و با کمال تعجب سوئیچ تیبا، خودرو پراید ۱۳۱ را باز کرد.
این نمایشگاه دار در ادامه گفت: بعد سوئیچ پراید ۱۳۱ را بر روی خودرو تیبا امتحان کردیم و متوجه شدیم که تیبا را باز میکند. همچنین سوئیچ تیبا را بر روی خودرو پراید ۱۱۱ صفر کیلومتر ۹۸ امتحان کردیم و آن هم باز شد و بعد این سه خودرو را بر روی همدیگر امتحان کردیم و متوجه شدیم سوئیچ این خودروها نه تنها در همدیگر را باز میکنند بلکه حتی استارت هم میزند و خودروها روشن میشوند.
گفتنی است از آنجا که طبق استانداردهای اجباری تولید خودرو در ایران از دهه ۸۰ نصب ایموبلایزر و هوشمندسازی سوییچ خودروها برای هر خودرو اجباری شده چطور این امکان امنیتی بر روی خودروهای تولیدی سایپا در اواخر دهه ۹۰ وجود ندارد و با این وصف مردم احساس امنیت نداشته و هر لحظه احتمال سرقت خودرو توسط افراد سودجو و باسابقه به راحتی وجود دارد، آیا شرکت سایپا و مراجع استاندارد مستقر در شرکتهای خودروسازی میتوانند خیال مردم را از این جهت راحت کنند که تولیدات فعلی این مشکل را ندارد و نظارت و پاسخگویی دقیق وجود دارد و یا این که باید منتظر باشیم تا مانند این موضوع مردم به صورت اتفاقی پی به ایرادات جدید خودروهای تولید داخل ببرند و مانند مواردی از تولیدات بی کیفیت ایران خودرو و سایپا در ماههای قبل در فضای مجازی شاهد انتشار فیلمهایی از ابداعات و شاهکارهایی از این دست در شرکتهای داخلی باشیم؟
منبع: اقتصاد نیوز