به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه ملت: مهدی کشاورز بهادری که در مراسم روز ملی بیمه در استان اصفهان به میزبانی این شرکت و با حضور سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی، جمعی از مسولین محلی و فعالین صنعت بیمه این استان سخن میگفت، با بیان اینکه روز 13 آذر جهت ارج نهادن به تلاش دست اندرکاران صنعت بیمه به عنوان روز ملی بیمه نام گذاری شد، اظهار داشت: هر سال مراسمهایی در این روز جهت بزرگداشت صنعت بیمه برگزار میشود و جا دارد که به نمایندگی از شرکت بیمه ملت این روز را به تمام فعالان صنعت تبریک بگویم.
وی افزود: در حال حاضر 40 شرکت بیمه در کشور فعال هستند که خدمات بیمهای گستردهای را به مردم و بنگاههای اقتصادی ارائه میکنند، این شرکتها با پذیرش انواع ریسکهای مربوط به اتفاقات و حوادث ناگوار، آرامش و امنیت خاطر را در حوزه های مختلف برای مردم فراهم میکنند.
کشاورز بهادری تاکید کرد: صنعت بیمه در سالهای اخیر شاهد تحولات جدیدی در قالب فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی، داده کاوی و … بوده و این اتفاقات مدلهای کسب و کار، فرآیندهای عملیاتی و ساختار سازمانی بیمهگران را تحت تاثیر قرار داده و تحول دیجیتال و نوآوری از اصلیترین تحولات صنعت بیمه بوده که بیمهگزاران، بیمهگران، شبکه فروش و تمام بازیگران صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار میدهد.
عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت با بیان این نکته که ضریب نفوذ بیمه یکی از شاخصهای مهم عملکرد صنعت بیمه در اقتصاد کشورها محسوب شده و در کنار شاخصهایی نظیر نسبت و ضریب خسارت از مصادیقی است که به واسطه آن عملکرد شرکتهای بیمهای بر اساس آن مورد ارزیابی قرار میگیرد، خاطرنشان کرد: در واقع ضریب نفوذ بیمه از نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی به دست میآید که در حال حاضر این ضریب نفوذ در کشور حدود 2 درصد بوده، در حالی که میانگین آن در دنیا معادل 7 درصد است. اما در برنامه هفتم توسعه کشور این اتفاق نظر وجود دارد که این ضریب نفوذ به بیش از 5 درصد برسد که با تلاشهای شرکتهای صنعت بیمه، تحت نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا. این امر میتواند محقق شود.
وی با بیان این موضوع که در سال گذشته شرکت بیمه ملت در راستای تحقق اصول حاکمیت شرکتی تغییراتی ایجاد کرد و نتایج مثبتی در پی این تغییرات در شرکت ایجاد شد، افزود: طبق آخرین گزارشهای مالی شرکت که در سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار هم منتشر شده، علاوه بر رشد در سودآوری با مدیریت و کنترل ریسکهای بیمه ای، شاهد تسریع در پرداخت خسارتها و پرداخت به موقع کارمزد نمایندگان نیز بودهایم.
کشاورز بهادری، گفت: بیمه ملت به عنوان یکی از شرکتهای تحت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، لازم میداند با وجود داشتن بیش از 2 میلیون بازنشسته، خدمات ارزندهای به ایشان ارائه کند. در این راستا محصولات و خدمات ارزندهای را مدیران ارشد این شرکت در جهت ارج نهادن به مقام عزیز بازنشستگان در نظر گرفتهاند و بازخورد خوبی نیز در این زمینه دریافت شده است.
وی اظهار کرد: این شرکت به عنوان توانگرترین شرکت بیمهای کشور در چندین سال گذشته، به عنوان پنجمین شرکت با بیشترین سرمایه و ظرفیت مجاز نگهداری از هر ریسک، موفق شده در 8 ماهه امسال رکورد سال گذشته خود را شکسته و به فروش حق بیمهای معادل 3674 میلیارد تومانی دست پیدا کند.
عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت در ادامه با اشاره به اینکه بیمه ملت در نظر دارد سهم بازار خود را افزایش دهد، ادامه داد: بعد از مدتها نسبت خسارت این شرکت به زیر 40 درصد رسیده و این وضعیت در حالی است که در کل صنعت بیمه این نسبت در پایان شش ماهه اول سال جاری، حدود 47 درصد است.
وی در پایان تاکید کرد: مدیران شرکت بیمه ملت مصمم هستند با برنامه ریزی مناسب، هوشمند سازی در حوزه خدمترسانی و ایفای مسئولیت قانونی، با ارائه خدمات مطلوب در خدمت بیمهگزاران محترم باشند. امید است در سایه ایزد منان روزهای بی حادثه و شاد در انتظار همگان باشد.