کد خبر: ۳۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
یکی از آمار‌هایی که اخیرا درباره سلامت مردان منتشر شده است، نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از مردان (حدود ۸۰ درصد) تصور می‌کنند که رژیم غذایی سالمی دارند درحالی که واقعیت دقیقا برعکس این تصور آنهاست و حتی وضعیت هشداردهنده‌ای را درباره سلامت مردان نشان می‌دهد. با این‌حال همه مردان با افزودن مواد غذایی فراسودمند به رژیم غذایی­شان می‌توانند کیفیت تغذیه ­شان را تا حدود چشمگیری افزایش بدهند.

مخاطب 24- اگر نمی‌دانید که دقیقا باید کدام مواد غذایی را تهیه کنید، پس حتما ادامه این مطلب را بخوانید. در ادامه به ۵ ماده غذایی اشاره کرده‌ایم که به ترتیب عبارتند از:


۱. کلم بروکلی
یکی از مهم‌ترین مواد غذایی فراسودمند برای مردان، کلم بروکلی است که مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های A، C و K را همراه با مقادیر زیادی از فیبر وارد بدن می‌کند. زیاد بودن میزان سولفورافان موجود در کلم بروکلی هم ظرفیت این خوراکی را برای مبارزه با سرطان‌ها افزایش می‌دهد.


۲. ماهی سالمون
انواع ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا و مخصوصا سالمون، اهمیت ویژه‌ای در رژیم غذایی مردان دارند. این ماهی‌های چرب همیشه مقادیر زیادی از اسید‌های چرب امگا-۳ را به بدن می‌رسانند که اهمیت ویژه‌ای برای سلامت قلب دارد. کاهش التهاب، کاهش فشار خون و کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هم از دیگر مزیت‌های امگا-۳ است. تلاش برای محافظت از سلامت قلب برای مردان در سنین مختلف بسیار مهم است، زیرا مردان بیشتر از زنان با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواجه هستند. به‌علاوه، امگا-۳ موجود در ماهی‌های چرب به افزایش سطح HDL یا کلسترول خوب خون هم کمک می‌کند درحالی که میزان HDL به‌طور ژنتیکی در بدن مردان کمتر است.


۳. مغز‌های خام
انواع مغز‌های خام مانند بادام، پسته و گردو می‌توانند نقش مثبتی در تقویت سلامت قلب داشته باشند. این خوراکی‌های فراسودمند سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند و درنتیجه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای میان‌وعده‌ها تبدیل می‌شوند. زیاد بودن میزان اسید آلفا‌ـ‌لینولنیک (نوعی امگا-۳) در گردو، اهمیت این خوراکی فراسودمند را برای مردان افزایش می‌دهد درحالی که پسته هم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و ۹ اسید آمینه ضروری را به بدن می‌رساند. پس پسته می‌تواند یک منبع گیاهی کامل برای دریافت پروتئین‌های گیاهی باشد.


۴. قارچ
قارچ هم یکی از بهترین مواد غذایی فراسودمند برای مردان است که می‌تواند به‌تن‌هایی به وعده‌های غذایی اضافه شود یا این‌که در کنار سبزیجات مختلف به سالاد‌ها اضافه گردد. انواع قارچ سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین D، سلنیوم و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که همگی برای محافظت از سلامت عمومی بدن اهمیت زیادی دارند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در انواع قارچ هم باعث می‌شود که این خوراکی فراسودمند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش بدهد.


۵. گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های باکیفیت و مخصوصا لیکوپن است که همگی از بدن در برابر بیماری‌های مزمن و مخصوصا سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی محافظت می‌کنند. وجود ویتامین‌های A، K و پتاسیم در گوجه فرنگی هم اهمیت این ماده غذایی فراسودمند را برای تغذیه مردان افزایش می‌دهد.

منبع: سلامت

برچسب ها: مواد غذایی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
همسر بهرام رادان دقیقا به کجا خیره شده است؟ title
تصویری از نگاه روبه افق مینا مختاری با فنجان چایی در دست منتشر شده است.
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.