کد خبر: ۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
جزییات دیدار با مجلسی‌ها
رییس شورای شهر تهران جزییات دیدار اعضای شورا با اعضای فراکسیون مدیربت شهری مجلس را تشریح کرد.

مخاطب 24- مهدی چمران در حاشیه یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش عملکرد ۶ ماهه در خصوص تبصره‌های بودجه بررسی می‌شود، اظهار کرد: این گزارش یکی از اقدامات مثبتی است که در دوره‌های قبلی نیز به آن می‌پرداختیم و این روند همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اثر دارد، یادآور شد: عمر خودرو‌های ما گذشته و مرتبا باید معاینه فنی شوند؛ معاینه‌ای که باطل می‌شود به دلیل دودزا بودن است و باید اصلاحات صورت بگیرد. پلیس این ابطال را انجام می‌دهد که صاحبان خودرو‌هایی که حتی معاینه فنی دارند، نسبت به تعمیرات خودروی خود اقدام کنند.

چمران با اشاره به شورای شهر خود با فراکسیون مدیریت شهری مجلس، خاطرنشان کرد: شهردار، اعضای شورا و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس نیز در این جلسه حضور داشتند و نامه‌ای نیز به رئیس مجلس ارسال و دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اساسنامه سازمان شهرداری‌ها با مجلس ارائه شده است، گفت: این اساسنامه رای نیاورد و قرار شد اصلاح شود و دلیل آن این بود که نظارت و راهبری از شورا‌ها گرفته شده بود و به سازمان شهرداری‌ها سپرده شده بود. تنها ابزاری که در دست ماست نظارت است و آن اختیار را نیز قرار بود از شورا بگیرند.

او با بیان اینکه باید پایانه شرق در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، گفت: بنده از روند مثبت یا منفی کار اطلاعی ندارم، اما در جریان هستیم که عملیات عمرانی در حال انجام است.

چمران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، یادآور شد: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تامین به دو هزار اتوبوس نیز برسد. متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دهد و، چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد، اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.

چمران با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد، چون ۱۰ تا ۱۲ سال خط تولید آن‌ها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند.

او ادامه داد: با چینی‌ها قرارداد بسته و تاکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود، اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت ۴۵۰ اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

 

منبع: اکو ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
رابطه جنسی بعد از گذشت هفته ها توسط پزشک قابل‌تشخیص است title
با پیشرفت علم پزشکی، امکان اثبات رابطه جنسی به‌راحتی فراهم شده است و باتوجه‌به بروز روابط خارج از هنجار‌ها و قوانین جامعه و همچنین رخداد تجاوز و خشونت، لازم است بتوانیم با استفاده از روش‌های علمی و مستند، اثبات رابطه جنسی را از طریق پزشکان قانونی به انجام برسانیم و به کمک آن، متجاوزان و آن‌هایی که از هنجار‌ها خارج می‌شوند را مجازات کنیم.
عاشقانه‌ای از مدرس title
قاب عاشقانه امیرحسین مدرس و همسرش
رسمی؛ تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس title
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.