به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک سینا: مهدی باستان در تشریح فلسفه طراحی و عرضه سیمارت به عنوان بازارگاه هوشمند سینا، گفت: یکی از راهبردهای اصلی بانک سینا در افق چشمانداز سه ساله، توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی است که در سال نخست آن، اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلّاقانه را تحت عنوان «سرزمین هوشمند سینا» شکل دادیم.
معاون برنامهریزی و کسبو کار بانک سینا ادامه داد: در این سرزمین، پس از طراحی و ارائه اپلیکیشن «سیبانک» به عنوان محصولی متناسب با نیازهای بانکداری خرد و اجتماعی، در دومین گام، سامانه «سیمارت» یا بازارگاه هوشمند سینا را با هدف اعطای هدفمند تسهیلات بانکی به نشانی simart.ir راهاندازی کردیم.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغههای مهم در نظام بانکی این است که تسهیلات اعطایی از محل واقعی مصرف خارج نشود تا خلق پول بیشتر و افزایش نقدینگی و تورم، صورت نپذیرد. برای جلوگیری از این اتفاق، همگام با سیاستهای دولت در جهت کنترل تورم، سامانه سیمارت را طراحی کردیم تا در این بازارگاه هوشمند، ضمن افزایش توان اعتباری خریداران، از طریق بازاریابی و فروش بیشتر محصولات ایرانی، شاهد رونق تولید داخلی باشیم.
باستان، هوشمندی سیمارت را به عنوان مزیت رقابتی این سامانه توصیف کرد و اظهار کرد: این شاخصه که جزو پارادایمهای روز حوزههای کسبو کاری دیجیتال است، باعث افزایش کارایی این سامانه در جهت رفع نیازهای مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خواهد شد.