کد خبر: ۳۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
اگر به تاریخ و بازدید از جاذبه‌های باستانی علاقه‌مند باشید، تفلیس برای شما شهر زیباتری است، اما معماری ساختمان‌های باتومی و جاذبه‌های طبیعی آن بسیار تماشایی هستند.

گرجستان کشوری بسیار زیبا در شمال غرب ایران است که تاریخی پرسابقه و طبیعت زیبایی دارد. اما در سال‌های اخیر رقابت بر سر شهرهای گردشگری این کشور بالا بوده و گردشگران را برای انتخاب بین باتومی یا تفلیس به تردید می‌اندازد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید کدام شهر را برای سفر به گرجستان انتخاب کنید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

آب و هوای باتومی خوبه یا تفلیس؟

اگرچه فاصله تفلیس تا باتومی کمتر از پنج‌ساعت است، اما آب‌وهوای این دو شهر تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. برای انتخاب بین خرید تور تفلیس و باتومی فقط باید به سلیقۀ خود و انتظارتان از آب‌وهوای آن منطقه توجه کنید.

تفلیس، پایتخت گرجستان، در کنار رود کر قرار دارد و از سه طرف با کوه‌ها احاطه شده است؛ ازاین‌رو آب‌وهوایی کوهستانی دارد و دمای هوای آن در زمستان‌ها به چندین درجه منفی صفر می‌رسد؛ درحالی‌که شهر بندری باتومی به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای سیاه در اغلب روزهای سال مرطوب است و میانگین دمای آن به 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اهالی شهر باتومی به ندرت شاهد بارش برف و باران هستند؛ اما تفلیسی‌ها در فصل‌های سرد سال بارش‌های سنگینی را تجربه می‌کنند.

جاهای دیدنی باتومی قشنگتره یا تفلیس؟

بسیاری از گردشگران این سؤال را مطرح می‌کنند که باتومی یا تفلیس؛ کدام شهر زیباتر است؟ پاسخ به این سؤال کاملاً سلیقه‌ای است. اگر به تاریخ و بازدید از جاذبه‌های باستانی علاقه‌مند باشید، تفلیس برای شما شهر زیباتری است، اما معماری ساختمان‌های باتومی و جاذبه‌های طبیعی آن بسیار تماشایی هستند. در ادامه، تعدادی از جاهای دیدنی باتومی و تفلیس را لیست کرده‌ایم.

  • جاهای دیدنی باتومی: تندیس علی و نینو، پارک میراکل، کلیسای جامع مریم مقدس، بلوار باتومی، میدان پیازا باتومی، دلفیناریوم باتومی، برج الفبا،‌ آبشار ماخونتسی باتومی، ساعت ستاره‌شناسی، دریاچه نوریگلی، برج چاچا، موزه هنرهای زیبای آجارا
  • جاهای دیدنی تفلیس: مجسمه مادر، برج ساعت تفلیس، پل صلح، کلیسای جامع تثلیث، آتشگاه تفلیس، مسجد جامع تفلیس، معبد سامتاورو، قلعه ناریکالا، شهر سنگی اوپلیستسیخه، بنای یادبود گرجستان، موزه ملی گرجستان، موزه هنرهای تفلیس، خانه اپرای پالیاشویلی، دریاچه لیسی، دریاچه لاک‌پشت نفلیس، سد ژینوالی

اکنون که با جاذبه‌های گردشگری هردو شهر آشنا شده‌اید، کمی آسان‌تر می‌توانید دربارۀ خرید تور باتومی یا تفلیس تصمیم‌گیری کنید. البته با مطالعه ادامۀ مقاله و شناخت بیشتر باتومی و تفلیس، تصمیم بهتری می‌گیرید.

تفریحات تفلیس و باتومی

اغلب افراد برای تفریح و گردش سفر می‌کنند؛ در نتیجه بهتر است نگاهی به تفریحات تفلیس و باتومی در تور گرجستان بیندازیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

  • تفریحات باتومی: رفتن به پارک‌های آبی، شرکت در تورهای رفتینگ، پاراشوت در بندر باتومی، بازدید از آکواریوم باتومی، بازدید از دلفیناریوم باتومی، ماهی‌گیری در دریاچه نوریگلی، دوچرخه ‌سواری در بلوار باتومی
  • تفریحات تفلیس: تله‌کابین‌سواری، بولینگ در مجموعه لبوسکی، زیپ‌لاین در باغ گیاه‌شناسی، بالن‌سواری، پینت‌بال در مجموعه هاف لایف، تفریح در یوروپارک، ماشین‌سواری در پیست کارتینگ آسترا پارک، غواصی در آب‌های دریای سیاه

 امکانات برای عشق و حال در باتومی و تفلیس تقریباً برابر است. شما در هردو شهر می‌توانید از تفریحات ساحلی و آبی بهره‌مند شوید و اوقات فراغتتان را در سواحل یا پیست‌های کارتینگ و آکواریوم سپری کنید.

 

تفریحات گردشگری باتومی یا تفلیس؟

هتل های باتومی بهتر است یا تفلیس؟

انواع هتل‌های پنج ستاره تا اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت در تفلیس پیدا می‌شوند؛ اما برای نزدیک شدن به فرهنگ مردم این شهر اقامت در هاستل‌ها و بوتیک‌هتل‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

باتومی بهشت افرادی است که همواره در سفر به دنبال هتل‌های یوآل و اقامتگاه‌های سلطنتی هستند. امکانات این هتل‌ها به اندازه‌ای است که دلتان نمی‌خواهد در طول سفر از آن‌ها خارج شوید؛ اما طبیعتاً قیمت بالاتری در مقایسه با هاستل‌های گرم و صمیمی تفلیس دارند و برای سفرهای اقتصادی چندان مناسب نیستند.

غذاهای باتومی یا تفلیس؟

خبر خوش اینکه غذاهای گرجستان بسیار شبیه غذاهای ایرانی هستند و گردشگران ایرانی از لحاظ خوردوخوراک در تفلیس یا باتومی با مشکلی مواجه نخواهند شد. در هردو شهر می‌توانید بهترین رستوران‌ها لوکس یا محلی را پیدا و خوشمزه‌ترین غذاها را نوش جان کنید. پیشنهاد ما این است که در سفر به باتومی و تفلیس حتماً غذاهای سنتی گرجستان از جمله خاچاپوری، خینکالی،‌ سوپ خارچو و لوبیانی را امتحان کنید.

حتی اگر علاقه‌ای به امتحان غذاهای جدید نداشته باشید، فست‌فودهای زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد یا برگرکینگ در سراسر گرجستان شعبه دارند و بهترین فست‌فودها را می‌فروشند. به هرکدام از شهرهای گرجستان که سفر می‌کنید تفاوتی ندارد، سوغات گرجستان را فراموش نکنید که خرید سوغاتی‌های جذاب این شهر از واجبات سفر است.

 

خوراکی ها و غذاهای باتومی یا تفلیس؟

هزینه های سفر به باتومی ارزانتره یا تفلیس؟

مهم‌ترین فاکتور در مسافرت با تور خارجی، هزینه‌های سفر است. عواملی که در هزینۀ‌ نهایی تأثیر می گذارند شامل هزینه غذا، تفریح، حمل‌ونقل، اقامت و بلیط هستند. هزینه غذا و تفریحات در هردو شهر تقریباً یکسان است؛ اما سفر به باتومی به دلیل داشتن هتل‌های لوکس کمی گران‌تر از سفر به تفلیس تمام می‌شود.

باتومی یک شهر کوچک اما توریستی است و سالانه گردشگران متعددی از آن بازدید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت میانگین هزینۀ یک سفر 7 روزه به باتومی برای یک نفر 1230 دلار، برای یک زوج 2209 دلار و برای خانودۀ چهارنفره 4141 دلار درمی‌آید.

میانگین هزینۀ یک سفر 7 روزه به تفلیس برای یک نفر 1325 دلار، برای یک زوج 2380 دلار و برای خانودۀ چهارنفره 4461 دلار است. البته هزینه‌های خرید نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شوند و به بودجه و نیاز هر گردشگر بستگی دارند.

خرید در باتومی یا تفلیس؟

گردشگران ایرانی معمولاً برای خرید به ترکیه سفر می‌کنند؛ اما گرجستان نیز مقصد چندان بدی نیست. اکنون این سؤال ایجاد می‌شود که برای خرید باتومی بهتر است یا تفلیس؟ در پاسخ باید بگوییم که تفلیس، مراکز خرید متنوع‌تری دارد، اما اجناس موردنیازتان را از بازارهای باتومی نیز می‌توانید خریداری کنید. در ادامه به تعدادی از مشهورترین و بهترین مراکز خرید باتومی و تفلیس اشاره خواهیم کرد.

  • بهترین مراکز خرید باتومی: مجتمع تجاری مترو سیتی، باتومی مال، باتومی پلازا، فروشگاه آنوکی
  • بهترین مراکز خرید تفلیس: مرکز خرید ایست پوینت، تفلیس مال، لیلو مال، گالریا تفلیس

انواع برندهای جهانی همچون زارا و کلمبیا را در مراکز خرید و بازارهای باتومی و تفلیس پیدا خواهید کرد. در نظر داشته باشید قیمت اجناس در هردو شهر تقریباً یکسان هستند.

سفر به تفلیس یا باتومی با تور گرجستان سپهران

در این مطلب با دو شهر گردشگری گرجستان، یعنی تفلیس و باتومی آشنا شدیم. حال که قصد سفر به این کشور زیبا و دیدنی را دارید، بهتر است با تور گرجستان همراه شوید. تورهای مسافرتی آژانس گردشگری سپهران تور با ارائه بهترین، باکیفیت‌ترین و ارزانترین تورهای ترکیبی گرجستان، شما را با نقاط مختلف جهان آشنا می‌کند و در تلاش است تا به رویاهای گردشگران ایرانی، رنگ واقعیت بزند.

شما می‌توانید برای خرید تور و رزرو هتل در هر نقطه از دنیا، به وبسایت www.sepehrantour.com مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت و شرایط هر تور، سفر دلخواه خود را آغاز کنید. منتظر دیدار شما در گرجستان، کشور کشت و طبیعت هستیم.

برچسب ها: تور گردشگری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.