کد خبر: ۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۱۵۰ بسته سرمایه گذاری جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در دومین نمایشگاه اوراسیا رونمایی می شود.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش : حجت اله عبدالملکی در نشست بررسی تقاضاهای سرمایه گذاری از ابتدای سال تا کنون در منطقه آزاد ماکو با بیان این که ماموریت اصلی ما جذب سرمایه گذاری و تمرکز امسال ما معطوف به جهش سرمایه گذاری بوده است؛ افزود: ۶ وظیفه اصلی بر اساس اسناد بالادستی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داريم که ریشه همه آنها تولید و سرمایه گذاری است. 

وی ادامه داد: جایگاه مناطق آزاد و ويژه اقتصادى در سطح ملی در حوزه سرمایه گذاری ممتاز است و یک سوم صادرات غیرنفتی و ۷۰ درصد ترانزیت کشور از این مناطق انجام مى شود و ۲۵۰۰ شرکت در این مناطق مستقر هستند.

  مشاور رئیس جمهور با بیان این که مناطق آزاد و ویژه اقتصادى كشور، حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور را دارا هستند؛ گفت: با توجه به پتانسيلى كه در اين مناطق وجود دارد می توانیم با سرمايه گذارى صحيح به ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد ایران برسیم.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد : همزمان با برگزارى دومین نمايشگاه تخصصى اوراسيا كه از ١٣ تا ١٦ آذر در مركز نمايشگاه بين المللى تهران برگزار مى شود؛ ۱۵۰ بسته سرمايه گذارى ديگر به ارزش ۱۷ میلیارد دلار معرفى خواهد شد. که با معرفی این تعداد، مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بالغ بر ۱۰۰۰ بسته می شود.

  عبدالملكى تاکید کرد: با عرضه بسته های سرمایه گذاری در نمایشگاه ها و فضاهای اطلاع رسانی، حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد كشور شکل گرفته است.وى با بیان این که تمام تلاش ما این است تا پایان سال سرمایه گذاری های جدید به عقد قرارداد و آغاز اجرای طرح منجر شود؛ گفت: امسال ٥ نمایشگاه خارجی در كشورهاى ارمنستان، چین، روسیه و ۲ نمایشگاه در کردستان عراق برگزار شد و یک رویداد بین المللی هم در هند برای روزهای آینده برنامه ریزی شده است.

  بر اساس این گزارش نمايشگاه تخصصى اوراسيا از ١٣ تا ١٦ آذر با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

شرکت‌های ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در این نمایشگاه غرفه دارند و مقرر شده است در حاشیه این نمایشگاه، همایش‌نشست توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس برگزار شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.