کد خبر: ۳۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در غرب آسیا، میزبانی پرسپولیس از الدحیل است. این یعنی گل‌محمدی و تیمش، به خوبی می‌دانند باید چه نتیجه‌ای برابر این رقیب قطری کسب کنند تا به عنوان یکی از ۳ تیم برتر حاضر روی پله‌های دوم راهی مرحله بعد شوند.

مخاطب 24- گل‌محمدی و تیمش، اوضاع خوبی برابر رقبای قطری دارند، ولی درخصوص رویارویی‌های‌شان با الدحیل، نمی‌توان از چنین گزاره‌ای استفاده کرد.

* آمار گل‌محمدی

گل‌محمدی روزگار خوبی برابر قطری‌ها و اوضاع متعادلی در رویارویی با الدحیل دارد. او توانسته ۵ تا از ۸ رویارویی‌اش با تیم‌های قطری را ببرد، در یکی، مساوی کرده و ۲ بار هم متحمل باخت شده است. آمار او برابر الدحیل، اما به این خوبی نیست: ۲ برد، یک مساوی و ۲ باخت.

مقایسه این دو آمار، نشان می‌دهد بدترین روز‌های گل‌محمدی در تقابل با تیم‌های قطری، روبروی الدحیل بوده. گل‌محمدی برابر السد و الریان، صد درصد موفق بوده، ولی روزگاری کاملا متعادل روبروی لخویای سابق و الدحیل فعلی دارد.

نکته دیگر درباره گل‌محمدی، این است که هر ۲ برد او برابر الدحیل، در بازی‌های بیرون از خانه بوده: یک بار با ذوب‌آهن و یک بار با پرسپولیس در دور رفت همین فصل. او به عنوان میزبان، روی نیمکت ذوب‌آهن با الدحیل مساوی کرده و با پرسپولیس، شکست خورده است.

* آمار پرسپولیس

پرسپولیس هم درست مانند سرمربی‌اش، روزگار خوبی برابر قطری‌ها داشته، ولی روبروی الدحیل نتوانسته مثل بقیه رقبایش از این کشور، نتیجه بگیرد. ۴ برد، یک مساوی و ۴ باخت، عملکرد پرسپولیس برابر الدحیل است.

آن‌ها ۸ گل به این رقیب قطری زده و ۸ گل هم خورده‌اند. به عنوان میزبان الدحیل، پرسپولیس صاحب این بیلان است: ۲ برد، یک مساوی و یک باخت. جلال حسینی، امید عالیشاه، گادوین منشا، محسن بنگر، هادی نوروزی، محمد نوری و ۲ بازیکن الدحیل، گلزنان پرسپولیس برابر این رقیب قطری بوده‌اند. در بازی امروز، هیچکدام از بازیکنان پرسپولیس، سابقه زدن گل به مهمان قطری را ندارند. برابر قطری‌ها، چنین آماری در کارنامه پرسپولیس دیده می‌شود: ۱۲ برد، ۸ باخت و ۴ تساوی.

* در آزادی

پرسپولیس تا به حال ۴ بار میزبان الدحیل بوده که یکی از این بازیها، در کشور ثالث و ۳ رویارویی در ورزشگاه آزادی بوده است. قرمز‌ها در آزادی هرگز به الدحیل نباخته‌اند و صاحب ۲ برد (۳ صفر و ۳ یک) و یک مساوی بدون گل هستند.

* آمار الدحیل

الدحیل رقیب خطرناکی برای تیم‌های ایرانی بوده و این موضوع را آمار رویارویی‌هایش ثابت می‌کند: ۱۳ برد، ۶ باخت و ۶ مساوی. آن‌ها نیمی از تقابل‌های‌شان با تیم‌های ایرانی را برده و ۲ برابر باخت‌های‌شان، برنده شده‌اند. آن‌ها صاحب این نکته ویژه هم هستند که هرگز در ۲ بازی پیاپی برابر پرسپولیس، شکست نخورده‌اند.

* این ۲ نفر

رامین رضاییان، تنها بازیکنی است که پیراهن هر دو تیم پرسپولیس و الدحیل را به تن کرده است. او، دو فصل قبل در انتقالی ویژه!، با ترک تیم قطری در نقل و انتقالات ژانویه به پرسپولیس پیوست، ولی تنها نیم‌فصل دوام آورد.

بازیکن ویژه دیگر این تقابل، مایکل اولونگاست. قاتل بالفطره تیم‌های ایرانی که البته در بازی رفت، نتوانست کاری انجام بدهد.

اولونگا تا به حال ۸ گل به تیم‌های باشگاهی و یک گل هم به تیم ملی زده است. هر ۸ گل او در لیگ قهرمانان وارد دروازه رشید مظاهری شده و گل ملی‌اش برابر حسین حسینی به ثمر رسیده است. از این ۸ گل، ۵ گل برابر استقلال بوده و ۳ گل دیگر در رویارویی با سپاهان زده شده است.

* قصه صعود

از بین ۳ تیم السد، پاختاکور و پرسپولیس فقط یکی راهی مرحله بعد می‌شود، چون ۲ تیم نوبهار و سپاهان، صعودشان قطعی است. پرسپولیس در صورت پیروزی برابر الدحیل، قطعا صعود می‌کند، چون ۱۱ امتیازی شده و بالاتر از السد ۸ و پاختاکور ۱۰ امتیازی (در صورت برد در بازی آخر) قرار می‌گیرد. آن‌ها با مساوی هم راهی ۹ امتیازی شده و راهی مرحله بعدی می‌شوند به شرطی که پاختاکور در بازی آخرش، برنده نشده و همین ۷ امتیازی باقی مانده یا ۸ امتیازی شود.

 

منبع: فوتبالی

برچسب ها: الدحیل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.