کد خبر: ۳۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
مدیران سازمان‌های سیا و موساد برای گفتگو در مورد آزادی اسرای بیشتر در قطر حضور یافتند.

مخاطب 24- به گفته یک مقام آمریکایی و دو منبع آگاه، بیل برنز، مدیر سازمان سیا، روز سه‌شنبه به همراه دیوید بارنیا، مدیر موساد با نخست‌وزیر قطر در دوحه دیدار خواهد کرد تا در مورد تمدید دوم توقف درگیری‌ها در غزه در صورت آزاد کردن اسرای بیش‌تر توسط حماس گفتگو کند.

این ماجرا از این بابت مهم است که این دومین دیدار بین این سه مقام از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر خواهد بود و این در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل و حماس قبلاً توافق کرده‌اند که در ازای آزادی ۲۰ اسیر جدید، توقف در جنگ را دو روز دیگر تمدید کنند. قرار است اسرائیل ۶۰ اسیر فلسطینی دیگر را بر ۱۵۰ زندانی که بر اساس قرارداد اصلی آزاد شده بودند را رها کند.  اگر این توافق تمدید شود، توقف درگیری‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و حماس ۹۲ نفر از ۲۴۰ اسیر را آزاد خواهد کرد.

منبع آمریکایی آکسیوس گفته روز سه شنبه، برنز قصد دارد در جریان بحث گسترده‌تر درباره جنگ غزه به همراه بارنیا، برای توافق بیشتر به محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، فشار بیاورند.


بیشتر بخوانید




در هفته‌های اخیر این سه نفر نقش مهمی در مذاکرات ایفا کرده‌اند. نه اسرائیل و نه آمریکا مستقیماً با حماس مذاکره نکرده‌اند. قطر در نقش میانجی با این گروه در ارتباط بوده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که طی چند روز گذشته که گروگان‌ها آزاد شدند، برنز و کارکنانش دائماً با «اتاق مشترک» اسرائیل و قطر در مقر موساد در تل آویو در ارتباط بودند.

مقامات اسرائیلی گفتند برنز همچنین با عباس کامل، مدیر اطلاعات مصر، به ویژه روز شنبه، در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر اینکه توافق اولیه ممکن بود پس از تأخیر حماس در آزادی برخی از اسرا از بین برود، کار کرده است.

از آنجایی که تخمین مقامات بهداشتی فلسطین از تعداد کشته‌شدگان غزه در اثر بمباران و حملات زمینی اسرائیل به ۱۵۰۰۰ نفر رسیده است، تیم بایدن با فشار فزاینده‌ای از داخل دولت و حزب دموکرات برای توقف جنگ مواجه شده است.  

 

منبع: اکو ایران

برچسب ها: سیا غزه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.