کد خبر: ۳۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
از امروز تا دوشنبه آینده در شهر‌های تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مخاطب 24- سازمان هواشناسی با هشدار تداوم آلودگی شدید هوا ۶ شهر از جمله تهران از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در ۱۶ استان خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد با عبور موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور امروز در برخی مناطق خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

فردا شنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق شمال غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده روی داده و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

دوشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب و برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام ابرناکی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه آینده با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد همراه با کاهی نسبی دما در سواحل دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، از امروز تا دوشنبه آینده در شهر‌های تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

نوع مخاطره: سکون نسبی هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۰۳: تهران، اصفهان، کرج، سمنان و اراک.

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴: تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک.

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵: تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۰۳

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴

نوع مخاطره: رگبار باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۰۳: خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، غرب و جنوب اصفهان، جنوب لرستان، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴: کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد.



منبع: تسنیم

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.